2016-12-10, 14:08
Medlem
kollade "blågula drömmar" på svtplay - om P15 landslaget.

funderar på om zlatan kom med på elitlägret i halmstad - nån som vet??

fanns en affisch på Zlatan där och det kanske kändes lite "fel" då mig veterligen han aldrig spelat i nåt ungdomslandslag - han spelade väl endast några U21 matcher...eller?

och han blommade ut relativt sent.
Citera
2016-12-10, 17:05
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
kollade "blågula drömmar" på svtplay - om P15 landslaget.

funderar på om zlatan kom med på elitlägret i halmstad - nån som vet??

fanns en affisch på Zlatan där och det kanske kändes lite "fel" då mig veterligen han aldrig spelat i nåt ungdomslandslag - han spelade väl endast några U21 matcher...eller?

och han blommade ut relativt sent.
Han spelade ett par U18-landskamper.
Citera
2016-12-13, 13:28
Medlem
Trillskes avatar
Rätt kul att titta på top 20 utespelare i balon dor; CR är en gammel-gubbe i sammanhanget med sina blygsamma 31 år. Sen kommer morfar på plats 13.
Citera
2016-12-13, 14:07
Medlem
[quote=sportnorden12345|59163901]
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ryan Giggs måste vart helt värdelös. /QUOTE]

Dålig jämförelse, Sverige ligger på 10:e plats i Fotbolls-VM:s maratontabell, Wales ligger på en 53:e plats..

Sverige har gjort 11 VM-turneringar, Wales har gjort en enda (VM 1958 i Sverige)..

Ändå har Gareth Bale tagit sitt land längre än vad Zlatan gjort i ett mästerskap..

Vilken enorm klasskillnad det var mellan dessa spelare i sommarens EM..

Bale är ett instruktionsexempel på hur en stjärnspelare kan höja ett landslag när denne har rätt karaktär, dvs. när "stjärnan" även jobbar hårdast och springer mest på planen, det sätter standarden för hela laget..

Hmmm. Vad har maratontabellen med landslagets styrka just nu att göra? Att vi gick till final 1958 spelar ju liksom ingen roll längre.
Citera
2016-12-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Sverige är ett större land än Wales fotbollshistoriskt, vilket gör att Zlatan har haft mycket bättre förutsättningar än vad Ryan Giggs haft när det gäller landslaget..

Likaså med Gareth Bale, "Ibra" har på 15 år i landslaget inte gått lika långt i ett mästerskap som Bale gjorde på första försöket (och hans landslagskarriär är långt ifrån över)..

Det kan jag hålla med om till viss del, men att Zlatan aldrig vunnit en slutspelsmatch, aldrig gjort mål i en slutspelsmatch och aldrig nätat i ett Fotbolls-VM under sina 15 år i landslaget, skojar man inte bort..

Sverige är faktiskt ett rätt bra fotbollsland ändå, även om Zlatan brukar säga att vi är ett "litet fotbollsland"..

Du har noll koll min vän. Noll koll. Henke var aldrig tongivande i VM 1994. Inte heller var han tongivande i Barcelona. Han var tongivande i Celtic och gjorde det bra där. På den lite mindre scenen. Finns dock ingenting i hans karriär som går upp mot vad Zlatan har gjort.
Citera
2016-12-13, 17:01
Medlem
Trillskes avatar
Henke blev lite supersub dock, ribbskottet mot Kamerun blev någon slags vändning på en trög VM-start.

Men ja, han var förstås inte nära så central som Dahlin, Brolin, Andersson, Thern eller egentligen någon av startspelarna. Henke var framförallt bra för marknadsföring inför VM (under och efter var det ju inga problem att hitta profiler dock). Han var en pigg ung kille med rolig frisyr. Gjorde reklam för McDs VM-mål om jag inte minns fel (jag var liten då, så man gillade att härma gröt-skåningar).

Barn, som inte fanns till på den tiden, brukar säga att han var en bra lagspelare, men han var såklart varken eller. Han hade inte en roll att påverka laget på det sättet.

Däremot var Henrik ytterst tongivande i det svenska landslag som faktiskt spelade bättre och spelmässigt förtjänade att gå ännu längre än det folkkära 94-gänget som inte mäktade med ett enda anfall i semifinalen. Ett av de bättre landslagen Sverige haft - kanske det bästa någonsin sett till hur de prickade formen - år 2004. Då var å andra sidan Zlatan med han också.
Senast redigerad av Trillske 2016-12-13 kl. 17:08.
Citera
2016-12-13, 22:13
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Henke blev lite supersub dock, ribbskottet mot Kamerun blev någon slags vändning på en trög VM-start.

Men ja, han var förstås inte nära så central som Dahlin, Brolin, Andersson, Thern eller egentligen någon av startspelarna. Henke var framförallt bra för marknadsföring inför VM (under och efter var det ju inga problem att hitta profiler dock). Han var en pigg ung kille med rolig frisyr. Gjorde reklam för McDs VM-mål om jag inte minns fel (jag var liten då, så man gillade att härma gröt-skåningar).

Barn, som inte fanns till på den tiden, brukar säga att han var en bra lagspelare, men han var såklart varken eller. Han hade inte en roll att påverka laget på det sättet.

Däremot var Henrik ytterst tongivande i det svenska landslag som faktiskt spelade bättre och spelmässigt förtjänade att gå ännu längre än det folkkära 94-gänget som inte mäktade med ett enda anfall i semifinalen. Ett av de bättre landslagen Sverige haft - kanske det bästa någonsin sett till hur de prickade formen - år 2004. Då var å andra sidan Zlatan med han också
.

Värt att påpeka är att Henke Larsson är en av få anfallskollegor som Zlatan har underordnat sig till, allra främst EM 2004 såklart. Zlatan har alltid haft väldigt mycket respekt för honom. Säger väldigt mycket om Henkes kvalité och om Zlatans förmåga att respektera medspelare med kvalité.
Citera
2016-12-14, 23:13
Medlem
popparens avatar
visst, han var bra i frankrike men han kommer aldrig klara av det fysiska spelet och det höga tempot i PL
Citera
2016-12-14, 23:29
Medlem
BarryHeros avatar
Klassmål av Zlatan idag mot Crystal Palace. Var pigg i övrigt med. Verkar vara i bra form just nu!
Citera
2016-12-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
visst, han var bra i frankrike men han kommer aldrig klara av det fysiska spelet och det höga tempot i PL

Förstår att du är ironisk, men jag har aldrig förstått det där med att han inte skulle klara det fysiska i PL. Han behandlar motståndarna som käglor.
Citera
2016-12-14, 23:50
Medlem
popparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Förstår att du är ironisk, men jag har aldrig förstått det där med att han inte skulle klara det fysiska i PL. Han behandlar motståndarna som käglor.

jag antar att folk stirrade sig blinda på hans ålder eller nåt.
Citera
2016-12-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
jag antar att folk stirrade sig blinda på hans ålder eller nåt.
Vilket är jävligt komiskt. Är det något Zlatan ALLTID haft till sin fördel är det sin stora fysik och hur han är stark i kamper.

Varför i helvete var de så många som pekade på att det var här han skulle brista när det var rätt tydligt att han fortfarande var rent fysiskt i grym form? Kändes så jävla taget ur luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in