2009-11-30, 13:11
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Kåmark uttryckte sig så, tror jag, för att Zlatan inte fick spela från start. Ett helt vanligt påstående från EN person som sedan aftonbladet har gjort en höna av en fjäder.

Verkar så...är det någon som skall gå så är det ju tydligen Kåmark.
Citera
2009-11-30, 13:12
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Andra vettiga svaret i den här tråden

+8
Citera
2009-11-30, 13:28
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Helt rätt!

Men om man tar ett steg tillbaka och kollar objektivt på det hela så tror jag att många svenskar hade haft en helt annan syn på saken om inte Zlatan hade varit svensk. Man få inte bortse från att den gode Zlatan har kommit på kant med lag och lagkamrater förr, Juventus, van der fart mfl och det är enligt svenska källor alltid de andra som är boven medan Flatan är heligheten själv....

Hur som helst, hoppas att båda går så att Barca har råd att värva David Villa.
Citera
2009-11-30, 13:29
Medlem
Fan vad folk gapar om att Zlatan ska stanna och Messi gå. Begriper ni inte att det bara finns en spelare i världen som spelar som Messi? Han har en unik kompetens och är ikon i Barcelona. Han varit i Barca sen han var en liten skitunge och folket älskar honom som sitt barn. Han har lett Barcelona till den ena titeln efter den andra.

Sen har vi Zlatan som är ny för säsongen och är inne i sina bästa år. Han har än så länge inte vunnit något åt Barca. Dessutom så finns det fler världsklass strikers i världen a la Torres, Drogba, Amauri, Etoo osv.

Väljer ni bort ert unika underbarn eller en världsklassanfallare som går att ersätta?
Dessutom ska inte Zlatan glorifieras som en hederlig människa. Han var ett problembarn från rosengård(iofs är de flesta därifrån det) som har kommit på kant med flera spelare genom sina år.
Citera
2009-11-30, 13:40
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Fan vad folk gapar om att Zlatan ska stanna och Messi gå. Begriper ni inte att det bara finns en spelare i världen som spelar som Messi? Han har en unik kompetens och är ikon i Barcelona. Han varit i Barca sen han var en liten skitunge och folket älskar honom som sitt barn. Han har lett Barcelona till den ena titeln efter den andra.

Sen har vi Zlatan som är ny för säsongen och är inne i sina bästa år. Han har än så länge inte vunnit något åt Barca. Dessutom så finns det fler världsklass strikers i världen a la Torres, Drogba, Amauri, Etoo osv.

Väljer ni bort ert unika underbarn eller en världsklassanfallare som går att ersätta?
Dessutom ska inte Zlatan glorifieras som en hederlig människa. Han var ett problembarn från rosengård(iofs är de flesta därifrån det) som har kommit på kant med flera spelare genom sina år.
Fy fan vad sant !!!

Bara för att han är svensk så stirrar folk sig blind. Sen säger jag som jag sa förr: Det är en otroligt förstorad grej!

Citat:
Helt rätt!

Men om man tar ett steg tillbaka och kollar objektivt på det hela så tror jag att många svenskar hade haft en helt annan syn på saken om inte Zlatan hade varit svensk. Man få inte bortse från att den gode Zlatan har kommit på kant med lag och lagkamrater förr, Juventus, van der fart mfl och det är enligt svenska källor alltid de andra som är boven medan Flatan är heligheten själv....

Hur som helst, hoppas att båda går så att Barca har råd att värva David Villa.

Råd med Villa har de nog ändå
Citera
2009-11-30, 13:54
Medlem
GostaBerlings avatar
Jag tror att båda spelarna är tillräckligt professionella för att inte låta deras personliga relation störa spelet. Att två spelare inte gillar varandra är inget unikt. Det förekommer i många lag. Det vet Kåmark också.

Om Messi skulle låta bli att passa Zlatan eller vice versa så skulle det snart slå tillbaka på dom själva. Fansen och lagkamraterna skulle bli förbannade. Båda spelarna vill vinna titlar och ska man göra det så måste man lämna personliga kontroverser utanför planen.
Citera
2009-11-30, 13:55
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Han var ett problembarn från rosengård(iofs är de flesta därifrån det) som har kommit på kant med flera spelare genom sina år.

Problembarn? Var han kriminell? Slogs han mycket? På vilket sätt var Zlatan ett problembarn?
Citera
2009-11-30, 13:58
Medlem
Tror att hela denna historia är bs rakt igenom. Sen att kåmark konstaterar det utan fakta gör det mer komiskt än seriöst.
Citera
2009-11-30, 14:00
Medlem
ewmans avatar
Här står det att det bara är ett rykte och att Zlatan och Messi har en bra relation och dessutom verkar det vara en bra källa.

http://blogg.svd.se/zlatanland?id=16904

och här är en annan artikel som också säger raka motsatsen.

http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.1787258/har-ar-messis-hyllning-till-zlatan

Så ni ser att med rätt text och bild kan man vända vem som helst tydligen. Jag tvekar inte, jag tror inte att det är ett problem mellan dem för då hade Guardiola ingripit för länge sen !

EDIT:

ännu en artikel:
http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.1797345/tv4-profiler-zlatan-och-messi-i-konflikt

Jag blir bara så förbannad att Kåmark och de andra klåparna får sitta live och säga vad fan de vill. Hur fan kan man komma med en sån grej. Och att aftonhoran nappar på det är ofattbart. :O ena stunden skriver de att de är bästa vänner och sen skriver de att de hatar varandra.

Jag blir förbannad
Senast redigerad av ewman 2009-11-30 kl. 14:04.
Citera
2009-11-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Här står det att det bara är ett rykte och att Zlatan och Messi har en bra relation och dessutom verkar det vara en bra källa.

http://blogg.svd.se/zlatanland?id=16904

och här är en annan artikel som också säger raka motsatsen.

http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.1787258/har-ar-messis-hyllning-till-zlatan

Så ni ser att med rätt text och bild kan man vända vem som helst tydligen. Jag tvekar inte, jag tror inte att det är ett problem mellan dem för då hade Guardiola ingripit för länge sen !

EDIT:

ännu en artikel:
http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.1797345/tv4-profiler-zlatan-och-messi-i-konflikt

Jag blir bara så förbannad att Kåmark och de andra klåparna får sitta live och säga vad fan de vill. Hur fan kan man komma med en sån grej. Och att aftonhoran nappar på det är ofattbart. :O ena stunden skriver de att de är bästa vänner och sen skriver de att de hatar varandra.

Jag blir förbannad
Fantastiskt bra inlägg. Då var detta utrett. Det finns INGENTING i Messis tidigare karriär som tyder på att han skulle vara småsint eller osympatisk mot sina lagkamrater, så att folk svalde det här så lättvindigt får mig att vilja spy över människorasen.
Citera
2009-11-30, 14:17
Medlem
NirvanAs avatar
Även om man har något emot varandra personligen eller dylikt måste ju dessa kunna vara professionella och spela på det sätt som gör att barcelona vinner mest matcher på, det är ju det allt handlar om, VINNA... om man ska ska lipa över att nån tar mycket plats eller så kan man ju dra åt helvete.
Citera
2009-11-30, 14:17
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Fantastiskt bra inlägg. Då var detta utrett. Det finns INGENTING i Messis tidigare karriär som tyder på att han skulle vara småsint eller osympatisk mot sina lagkamrater, så att folk svalde det här så lättvindigt får mig att vilja spy över människorasen.

Jag hoppas du vet att det är svårt att märka ironi på internet. Men menar du det så tackar jag bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in