Sen vann de 4 år i rad när zlatan var dLäs på för fan. Inter har hade inte vunnit ligan sedan 1989 innan zlatan kom.är. Du vet nog inte vilket jävla lidande vi interistas haft alla dessa jävla år. Zlatan skapade en vinnarkua 2007/2008 och vann ändå inte ligan.
Sen fick Inter ruskigt mycket pengar för zlatan så de kan bygga ett lag ännu starkare. Så inte konstigt att Inter äger Serie A...
Och att de enda konkurrenterna straffades med poängavdrag respektive nedflyttning har inget med saken att göra va?
Och du verkar inte kunna mycket om du tror att ett lag kan komma tillbaka från Serie B och vinna en liga i klass med Italiens. Juventus känner än idag av problemen straffen inneburit och först efter ytterligare 2-3 säsonger kan man säga att de haft tid nog att bygga upp allting igen.
Läs på för fan. Inter har hade inte vunnit ligan sedan 1989 innan zlatan kom. Sen vann de 4 år i rad när zlatan var där. Du vet nog inte vilket jävla lidande vi interistas haft alla dessa jävla år. Zlatan skapade en vinnarkultur som vi nu bä med oss. Ja calciopoli hjälpte oss till viss del men juve var tillbaka 2007/2008 och vann ändå inte ligan.
Sen fick Inter ruskigt mycket pengar för zlatan så de kan bygga ett lag ännu starkare. Så inte konstigt att Inter äger Serie A...
Enda anledningen till att Zlatan ens gick till Inter var ju calciopoli.
Hade inte hela jävla spektaklet inträffat hade Inter antagligen fortfarande stått kvar och trampat medans hela Italien skrattat åt dem.
Ja calciopoli hjälpte oss till viss del men juve var tillbaka 2007/2008 och vann ändå inte ligan.
calciopoli är enda anledningen till Inters senaste framgångar eftersom man fick zlatan och vieira, vilket i sin tur leder till att Inter idag har Etoo och andra lirare och sjukt mycket pengar. Sen att ligans bästa lag försvann var väll kanske främsta anledningen till inters framgångar, och det är väll inte så konstigt att Juve inte har hämtat sig än
calciopoli är enda anledningen till Inters senaste framgångar eftersom man fick zlatan och vieira, vilket i sin tur leder till att Inter idag har Etoo och andra lirare och sjukt mycket pengar. Sen att ligans bästa lag försvann var väll kanske främsta anledningen till inters framgångar, och det är väll inte så konstigt att Juve inte har hämtat sig än
Viera har bidragit sjukt mycket ju...
Inter hade kanske vunnit ändå MEN zlatan skapade en vinnarkultur med sitt sätt att vara. Ingen anfallare innan har avgjort matcher som han gjorde.
Orkar inte tjaffsa om calciopoli, men moggi hade inte rent mjöl i påsen det kan alla vara säkra på.
Ett "kul" skämt hör inte hemma i en allvarlig diskussion.
Allvarlig diskussion? Jisses, information som härstammar från Kåmark och aftonlögnen kan aldrig leda till en seriös diskussion, varför det är helt okej att skämta. Skärp dig.
Allvarlig diskussion? Jisses, information som härstammar från Kåmark och aftonlögnen kan aldrig leda till en seriös diskussion, varför det är helt okej att skämta. Skärp dig.
Om han nu tvunget behöver dra det skämtet så borde han ha gjort det i La Liga-tråden och ingen annan tråd. Här diskuteras bråket mellan Zlatan och Messi.
Om han nu tvunget behöver dra det skämtet så borde han ha gjort det i La Liga-tråden och ingen annan tråd. Här diskuteras bråket mellan Zlatan och Messi.
Tror det här bråket inte kommer vara långvarig. Kommer inte på tal att Messi eller Zlatan kommer få gå. Om dem inte verkligen vill det själva men det har inte någon av oss fått höra? Tror det här problemet kommer lösas internt.
Kolla vad en liten kuk vid namn Pontus Kåmark lyckas starta. Ett jävla falskt rykte som inte alls stämmer.
Jävla bullshit. Denna tråden är ännu löjligare. För alla vet om det nu SKULLE HÄNDA ATT DE SKULLE BRÅKA så är det naturligtvis Zlatan som ska gå inget snack om saken.
Nina Ljung Fredman på svenskafans skrev jävligt bra om "situationen":
"Zlatan hotar Messi - stjärnorna pratar inte med varandra."
Jag citerar Pontus Kåmark [hämtat ut Aftonbladet]:
>>Det här är alltså ingenting vi hittar på, utan vi vet att det är på det sättet. Han (Messi) känner sig oerhört hotad och får ibland inte ens spela. Dessutom pratar de inte en med varandra utanför fotbollen.<<
Jag ska egentligen inte säga emot, jag vet lika lite som Kåmark om hur det verkligen förhåller sig. Men.
Och såhär var det för bara några veckor sedan, då jag var nere i Barcelona. Zlatan "hotar" inte Messi.Inte i fråga om folks odelade kärlek. När vi satt på läktaren på Camp Nou var vi faktiskt väldigt befriade från svenskinvasionen, vi satt framför ett gäng gamla skönt inbitna katalaner och de sa om Zlatan att han förvisso är en skicklig fotbollsspelare, liksom han är en typisk legosoldat. Han är en bra anfallare, tyckte de, men en osympatisk person som egentligen inte passar i Barca och som kommer att ha svårt att helhjärtat vinna över folket på sin sida.
Innan ni går all mad på mig igen här nu så tänk på att i det här fallet är jag bara budbäraren. Naturligtvis står orden bara för dem som uttalat dem, misstaget man gärna gör är att lyssna på tio människor som kanske tycker lika (och som man vill ska ha rätt) och sedan förutsätta att dessa tio är en slags representativ majoritet. Det finns få saker som är så missvisande som statistik.
Själv är jag tämligen övertygad om att Zlatan aldrig kommer att bli för Barcelona vad Messi är. Då menar jag i stadens invånares hjärtan. Det är en stor skillnad på att vara beundrad och att vara älskad.
Det som gör mig så ledsen är att svensk media inte tvekar en sekund att försöka flasha Zlatan - han kommer dit och ruckar på allt menar de - blir över en natt mer älskad än vad Barcelonas egna söner är; de vill sälja den bilden.
Det blir på FCBs bekostnad, det inser ni, va?
Jag vill inte förringa Zlatan på något sätt, det här handlar inte om honom, utan om vad media vill få det till. Om hur lågt de är beredda att sjunka i sin iver att vara katalysatorer genom vilka han strålar ut över världen. På så sätt tror de sig också bli en del utav hans framgångar.
Zlatan är en fantastisk fotbollsspelare. Han är Sveriges utan konkurrens bästa någonsin, vi har all anledning att vara stolta - men detta smaklösa vältrande?
Zlatan gick till Barcelona av en enkel anledning: han kunde. Barca - världens i särklass skickligaste (jag vägrar säga bästa) lag AD 2008; hans chans att plocka hem Champions League.
Zlatan gick inte till Barcelona för att det är klubben i hans hjärta. Ser vi historiskt har han sagt så om alla lag han gått till; Juventus, Inter. För bara ett par år sedan hade ju hans stora dröm "alltid varit" att få spela i Real Madrid, med.
Inget fel i det. Jag repsekterar hans egenkärlek och att det sättet funkar bra för honom. Det finns sätt och sätt och so far so good. Men att tro att det på något sätt kan konkurrera med själ och hjärta, som det Messi har för sin klubb...nej. Inte i fråga om folkets kärlek och lojalitet.
Zlatan börjar bli väldigt beundrad, Messi är innerligt älskad. Hans tröjor är de som säljer bäst med, för övrigt. Sedan kommer Xavi och Iniesta.
Barcelona har just gett Messi ett kontrakt som gör honom till klubbens bäst betalda spelare.
Och att han inte fått spela som Kåmark också mycket riktigt påpekar beror ju inte på att Zlatan är så mycket bättre än honom (även om hans dagsform är bättre) för de är helt olika spelare som har skilda roller på planen, de konkurrerar inte om samma plats till att börja med. Nej, det beror på att Messi - och det vet ju vi - varit skadad.
Det är mycket möjligt att det finns en spricka dessa båda herrar emellan, Zlatan har inte alltid haft jättelätt att hålla sams med sina lagkamrater tidigare, men det beror inte på att Messi är rädd för att svensken ska bli mer älskad som media vill få det till, utan snarare (i så fall) som tanta på Camp Nou sa den där kvällen - att han är en osympatisk och ganska självisk person. Det är ett lätt sätt att väcka anstöt hos andra, men det låter ju inte lika magnifikt.
Befängt!
Amen.
TV4 är missnöjda med tittarsiffrorna för sin La Liga-satsning, övertalar en avdankad Kåmark att rapa upp något. Instinktivt känns det som att Patrik Ekwall är inblandad, gjorde han inte något liknande med svenska landslaget i tyskland-vm.
Hur som helst så hakar kvällspressen såklart på, det blir en snackis och cirkusen är i gång....
Tittarsiffrorna kommer att öka för alla vill se när Zlatan och Messi ryker ihop. Taboiderna kränger lösnummer och TV4 kan sälja mer reklamtid och alla utom möjligtvis Zlatan är nöjda.
Och om det ev finns en shism mellen de tvenne är egentligen ointressant, pengar kommer att rulla in oavsett....
Möjligen har någon annan redan haft en liknande teori innan i tråden, men jag orka inte läsa igenom hela...
Senast redigerad av dodeesos 2009-12-01 kl. 00:22.