2009-11-30, 11:50
Medlem
Helst ingen av dem, om detta stämmer är det ju ego polering på högsta nivå hade varit nice och se riktigt bra fotboll utvecklas mellan dessa två spelare för fansen.
Citera
2009-11-30, 11:52
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Något som är fakta och som jag själv sett är ju hur Messi konsekvent struntat i att lira bollen till Zlatan. Det har varit tydligt under flera matcher under säsongen.
Däremot har jag inte funderat så väldigt mycket över huruvida Messi släpper bollen till Henry, Pedro eller Iniesta...
Skiljer sig hans beteende mot dessa gentemot Zlatan? Jag tror det...

Messi är slut, han gör en Michael Owen och skadar sig= karriären över

Det du säger stämmer men det du inte säger är att när han gör dessa dribblingar så är det 8 av 10 gånger han kommer förbi och levererar bollen till en bättre position eftersom han drar till sig minst 2 spelare varje gång. Och om det verkligen var så som du sa, att Messi dribblade och (okej det här sa du inte men fick den toningen) förlorade bollen så tror nog jag att Guardiola skulle insett att det är ett problem och göra något åt det, inte bara låta det gå vidare och hoppas att det löser sig självt.
Citera
2009-11-30, 11:53
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
I ett lag som arbetar så metodiskt som Barcelona finns det inget utrymme för att låta folk sabotera spelmodellen genom att vägra passa, även om man heter Messi. Om det skulle vara vad det hela rör sig om så skulle Guardiola bli tvungen att agera.

Jag har emellertid svårt att tro på det här vendetta-snacket. Grejen är väl snarare, vilket också påpekats här i tråden, att Messi inte haft en fullt så klockren form under hösten som tidigare och verkar ha valt att försöka dribbla sig ur formsvackan snarare än att ta hjälp av sina medspelare. Att det skulle ha något särskilt att göra med Zlatan tvivlar jag på.

Bästa inlägget i tråden

+14
Citera
2009-11-30, 12:01
Medlem
Wellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Det du säger stämmer men det du inte säger är att när han gör dessa dribblingar så är det 8 av 10 gånger han kommer förbi och levererar bollen till en bättre position eftersom han drar till sig minst 2 spelare varje gång. Och om det verkligen var så som du sa, att Messi dribblade och (okej det här sa du inte men fick den toningen) förlorade bollen så tror nog jag att Guardiola skulle insett att det är ett problem och göra något åt det, inte bara låta det gå vidare och hoppas att det löser sig självt.

Grejen är att Messi ibland väljer att dribbla när en lagkamrat kan befinna sig i ett kanonläge. När Messi väljer att försöka gå igenom sänker han blicken och tappar allt fokus på var lagkamrater befinner sig. Om han skulle lyckas ta sig igenom, vilket han absolut inte alltid gör, så höjer han blicken igen men då är oftast kanonläget lagkamraten befunnit sig i borta.
Citera
2009-11-30, 12:12
Medlem
don.ramons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Kan man få be om lite kritiskt tänkande? Det är ju helt uppenbart en tidningsanka! Pontus Kåmark sitter och spekulerar och påstår en massa dynga utan att han belägg för vad han säger. Sedan kommer superseriösa AB och behandlar det som ren fakta. AB citerar kåmark men när de försöker få honom att utveckla sina påståenden så drar han öronen åt sig och säger att det inte finns något mer att säga . Han inser förmodligen att han har gjort bort sig och gjort en höna av en fjäder

+1. Ett helt patetiskt uttalande. Jag gissar på att de suttit och smygpimplat lite rödvin/sangria innan matchen. Jag har självklart säkra källor på detta.
Citera
2009-11-30, 12:40
Medlem
Tore Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Källa på det där? Har jag inte läst någonstans, och jag följer Barca rätt intensivt. Helt ofattbart vad ni sprider rykten.

Därför uttryckte jag meningen som en fråga, eller du missade kanske frågetecknet. Hade fått för mig att Messi var med på ett hörn i "Barca-ledningen vs Etoo"-bråket, men så verkar inte vara fallet..
Citera
2009-11-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tore Frans
Därför uttryckte jag meningen som en fråga, eller du missade kanske frågetecknet. Hade fått för mig att Messi var med på ett hörn i "Barca-ledningen vs Etoo"-bråket, men så verkar inte vara fallet..
Nej så onödigt att skriva det således då det är något som helt hittats på i den egna hjärna. Ibland önskar man att folk tänker efter en sekund innan de skriver något.
Citera
2009-11-30, 12:56
Medlem
SpexxIts avatar
Om det är som det sägs, att Messi är lika osäker som en fjortis med bulimi är det han som ska gå.

Ska ingen spelare få vara kvar i Barca om de blir populärare/bättre osv än Messi då funkar det inte ju. Gillade Messi tills jag hörde det hära, hoppas karln skärper till sig eller att detta inte är sant!
Citera
2009-11-30, 12:59
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Nej så onödigt att skriva det således då det är något som helt hittats på i den egna hjärna. Ibland önskar man att folk tänker efter en sekund innan de skriver något.

Vi är inte alla lika duktiga som du, riquelme.

Har för övrigt tyckt att Hussfelt är helt reko, men visar det här sig vara fel så sjunker han helt klart i mina ögon.
Citera
2009-11-30, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewman

Men jag tycker alla, verkligen ALLA ska ha i baktanke att det är Aftonbladets påstående! Det borde räcka för att inse att det inte ligger någon fakta bakom.

Fast det är ju Kåmarks/tv4s påstående. Säger inte att det är bättre men ska man skrika vad folk bör tänka på bör man skrika rätt.
Citera
2009-11-30, 13:05
Bannlyst
Inga spanska tidningar har skrivit något om detta, så förvänta er inte så mycket
Citera
2009-11-30, 13:09
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Fast det är ju Kåmarks/tv4s påstående. Säger inte att det är bättre men ska man skrika vad folk bör tänka på bör man skrika rätt.
Kåmark uttryckte sig så, tror jag, för att Zlatan inte fick spela från start. Ett helt vanligt påstående från EN person som sedan aftonbladet har gjort en höna av en fjäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in