2009-12-01, 15:51
Medlem
Från Aftonhoran

Citat:
Messis bror: Är
bara skitsnack

Messi-lägret slår nu tillbaka mot schismanklagelserna

BARCELONA. I dag höll en stolt och nöjd Leo Messi presskonferens efter beskedet om internationella

guldbollen. Men att någon schism mellan argentinaren och Zlatan Ibrahimovic skulle finnas förnekas från Messi-håll.

– Det är bara skitsnack, säger Leos bror och assistent Rodrigo.

Leo Messi tog emot pressen med sedvanligt lugn efter att det i går offentliggjordes att han vunnit Ballon d'Or.

– Jag känner stor lycka och glädje. Mycket är tack vare mina lagkamrater och nu hoppas jag fortsätta så här, säger Messi.
”Det är bara skitsnack”

Barcelonastjärnan sa inget om den påstådda osämjan med Zlatan Ibrahimovic, men när svensk media på plats får en pratstund med hans bror och assistent Rodrigo förnekar han uppgifterna.

– Det är skitsnack. Leo har sett upp till Zlatan som var en idol när han spelade i Inter. Det stämmer inte, säger Rodrigo.

Påverkar det här Leo på något sätt?

– Nej, han bryr sig inte.

Enligt Barcelonas presschef Chemi Teres är uppgifterna om osämja spekulationer.

– Det blir en kontrovers och Zlatan säger till oss att det inte stämmer alls. Det är klart att det skapar viss orolighet när sånt här sägs och skrivs, men i laget har det inte varit någon stor sak och det har inte tagits upp med Guardiola eller i gruppen i övrigt.
.....
Citera
2009-12-01, 16:27
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdslVerbe
.....

Och vart vill du komma med det där? Såklart kommer dom förneka ett ev. problem direkt. Vad är alternativet? Att säga att spelarna hatar varandra och att dom inte alls trivs ihop? Det enda som skulle ske isf är att Tiger Woods skulle få det jävligt lugnt och skönt igen.

Det finns ingen anledning att göra annat än att neka neka neka. Det gör att historien snart kväver sig själv eftersom ingen ny information kommer läcka ut.
Citera
2009-12-01, 16:44
Medlem
Haha det ska alltid överdrivas i fotbollsvärlden. Alla har älskat sin nuvarande klubb sen barnsben, Messi har sett upp till Zlatan som en idol osv.

Inte för att jag tror på ryktet men det blir lite töntigt när de alltid ska ta i tills de spricker.
Citera
2009-12-01, 16:47
Medlem
Zergazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Så där ja, det verkar vara ett stort problem i Barca mellan Messi och Zlatan och det spekulerar ett rykte om att Guardiola valde att starta med Messi (i El clásico) på grund av att Messi och Zlatan vägrar passa till varandra. Många säger också att Messi vägrar passa till dom andra i laget.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/article6209086.ab

Så nu till frågan, vem tror ni ska gå om det fortsätter så här?
Vem vill ni helst se lämna Barca i det här fallet?

Vem skulle man behålla världens bästa spelare eller en top 20 spelare? Givetvis världens bästa spelare, Messi.
Citera
2009-12-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Jag tror inte att Messi är självklar på något sätt att fortsätta i Barcelona. Han skulle lätt kunna säljas för någon miljard och vidare så skulle Barca kunna lösa Fabregas samt Robinho och med det få en ny dimension i sitt spel. Kruxet med det kan dock vara att släppa Messi tämligen snart, då det finns flera exempel på superspelare som lever så mycket på inspiration och talang som Messi faktiskt gör aldrig riktigt hittar tillbaka till sin forna glans pga ofta bristande motivation.

Den absolut enda möjligheten att Messi lämnar Barcelona frivilligt skulle vara om klubben uttryckligen vill sälja honom, under inga som helst andra omständigheter kommer han att flytta på sig. Han är extremt medveten om att Barca ÄR anledningen till att han överhuvud taget spelar proffsfotboll, något han vid flera tillfällen tagit upp som anledningen till hans totala ointressen när andra klubbar försökt värva honom.

Sen att han skulle leva på talang och inspiration är helt befängt, Messi är ett typexempel på hur man når toppen genom total hängivelse till det man sysslar med, Messi är helt besatt av fotboll till den grad att han t.o.m. sover med en fotboll. Spelare som lever på sin talang hittar du exempelvis i Romario som trots att han skitit fullständigt i träningarna har öst i mål i samtliga klubbar han spelat för.
Citera
2009-12-01, 17:12
Medlem
FreddeCMs avatar
Zlatan går till Milan i Jan. Glöm inte att det var jag som skrev det. Detta enligt mycket säker källa

Seriöst, tro aldrig på aftonbladet eller svenska amatör-journalister/bloggare?
Senast redigerad av FreddeCM 2009-12-01 kl. 17:14.
Citera
2009-12-01, 17:18
Medlem
Lars-Hjalmars avatar
mycket trovärdighet i det här
www.aftonhoran.se
Citera
2009-12-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Och vart vill du komma med det där? Såklart kommer dom förneka ett ev. problem direkt. Vad är alternativet? Att säga att spelarna hatar varandra och att dom inte alls trivs ihop? Det enda som skulle ske isf är att Tiger Woods skulle få det jävligt lugnt och skönt igen.

Det finns ingen anledning att göra annat än att neka neka neka. Det gör att historien snart kväver sig själv eftersom ingen ny information kommer läcka ut.
Jag vill inte komma någon stans? Tänkte bara artikeln var ungefär lika intressant som övriga i tråden.

För övrigt hörde jag någonstans att Messi och Zlatan var på bio tillsammans häromkvällen. Var det bara dom? Eller var det flera i laget som var med? Var det Pep som tvingade dem?
Citera
2009-12-01, 20:17
Medlem
http://blogg.svd.se/zlatanland
Citera
2009-12-01, 22:57
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Hjalmar
mycket trovärdighet i det här
www.aftonhoran.se

Har Aftonbladet köpt domänet:
www.aftonhoran.se
Va! kanske inget nytt för er men för mig så var det nytt.
Citera
2009-12-01, 23:39
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Zlatan går till Milan i Jan. Glöm inte att det var jag som skrev det. Detta enligt mycket säker källa

Seriöst, tro aldrig på aftonbladet eller svenska amatör-journalister/bloggare?

Nu i januari? Det tror jag knappast, men ja, jag ska komma ihåg att det var du som sa det
Citera
2009-12-02, 11:31
Medlem
Pontus "Jag har inte råd med hyran" Kåmark kan inte stå ut med att vara utanför rampljuset. Han är så scoopkåt den mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in