2013-12-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Fast man kan ju inte jämföra så. Ungefär som att säga att Svenska damcurlinglandslaget är ljusår bättre än Svenska herrlandslaget i fotboll, för dom har ju många fler guld. Olika sporter, olika konkurrens.
Hur kan det vara svårt att förstå har jag väldigt svårt att förstå.
Man är inte bättre om man är sämre på lika villkor förresten (för ingen tror väl att Schelin och co hade lirat brallorna av herrarna?)

Så stor jämförelse ska man inte göra. Det är samma sport, bara olika indelningar.
Herrlandslaget, damlandslaget, U17 herrar, U18 herrar, U20 damer etc. Alla spelar på sina villkor, har sina svagheter och kan därför inte jämföras.

Sporten är ju densamma. Att säga att damfotboll är en annan sport är som att säga att U16 herrar är en annan sport bara för att dem skulle bli utklassade av svenska herrlandslaget över 90 minuter.
Citera
2013-12-25, 12:01
Medlem
cDk123s avatar
Förstår inte på vilket sätt hans uttalande skulle vara "anti-feministiskt". Han säger ju bara som det är och det ser jag inget konstigt i, tycker jag i egenskap av en person som är väldigt mycket för allas lika värde och rättigheter men som numera vägrar kalla sig feminist.

Rent generellt så är det nog få personer som vill kalla sig feminister idag då extrem-manshatar-svelandcrew-inne-feminismen kapat ordet och avskärmat sig från att inkludera 50% av befolkningen i kampen.
Citera
2013-12-25, 12:03
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jag blev glad och varm i hela kroppen när jag i morse satt och läste det här i tidningen. Zlatan, du är fan kung och jag håller med dig på alla dina punkter.

Man kan ju undra hur det hade sett ut om någon annan(ej blatte) än Zlatan sagt så här.

Det hade med största sannolikhet fördärvat dennes chanser att över huvud taget framställas i positiv dager i medier för all framtid. Personen hade blivit "Den som sa att kvinnor är usla på fotboll" i varje sammanhang denne hade figurerat.
Citera
2013-12-25, 12:05
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ställer mig lite frågande till det baserat på min egna empiriska erfarenheter. Jag tycker det är lika intressant hur de som gillar Zlatan och damfotboll ställer sig till detta som de som ogillar Zlatan och damfotboll ställer sig till det. Hävdar man från början att det blir syntax error för politiskt korrekta, då delar man själv in människor i ett fack, så blir det intressant tvärtom.

Jag tycker istället det finns andra saker i intervjun som är mer intressanta men mest bedömer jag honom utifrån hans prestationer på plan.

Bilen tycker jag fortfarande är slöseri med fotbollförbundets resurser...

Nu var det här ur ett medialt perspektiv, bland allmänheten i stort är den politiska korrektheten tämligen marginaliserad enligt min mening. Men media älskar Zlatan, och media är extremt pk, och därför blir det syntax error när Zlatan envisas med att inte dela de grundläggande sanningar som de har skapat.

Det här är lite som när Zlatan vägrade (under lång tid) att prata med Aftonbladet - vilket också var väldigt roligt. Där de fortsatte med sina Zuper Zlatan-rubriker och aldrig vågade yttra ett ont ord om honom.
Citera
2013-12-25, 12:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Så stor jämförelse ska man inte göra. Det är samma sport, bara olika indelningar.
Herrlandslaget, damlandslaget, U17 herrar, U18 herrar, U20 damer etc. Alla spelar på sina villkor, har sina svagheter och kan därför inte jämföras.

Sporten är ju densamma. Att säga att damfotboll är en annan sport är som att säga att U16 herrar är en annan sport bara för att dem skulle bli utklassade av svenska herrlandslaget över 90 minuter.
Jag begriper nog det och jag tror nog du förstod vad jag och Zlatan menar. Grejen är förresten till 99% en tidningsanka där kvällspressen eldar under olika brasor och har lyckats ta denna skitsak upp till stora proportioner. Man förstår ju att den hetlevrade Zlatan blir förbannad när han jämförs med en tjej som snubblat in några mål.
Citera
2013-12-25, 12:07
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jag blev glad och varm i hela kroppen när jag i morse satt och läste det här i tidningen. Zlatan, du är fan kung och jag håller med dig på alla dina punkter.

Man kan ju undra hur det hade sett ut om någon annan(ej blatte) än Zlatan sagt så här.

Om du nu är så intresserad av raspolitik så gjorde Anders Svensson samma uttalande för några veckor sen.
Citera
2013-12-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Om du nu är så intresserad av raspolitik så gjorde Anders Svensson samma uttalande för några veckor sen.

Att kvinnorna kan få en cykel som han signerat?
Citera
2013-12-25, 12:13
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Att kvinnorna kan få en cykel som han signerat?

Att damfotboll och herrfotboll inte går att jämföra.
Citera
2013-12-25, 12:41
Medlem
snillet_1s avatar
Zlatan är väl en av få som kan uttala sig så klart och tydligt vad han anser om det hela utan att bli slaktad och tömd på blod på journalisternas PK-altare.

Jag får känslan av att han pratar för större delen av landslaget. Han och de övriga (spelarna) ville nog visa att de står på Anders Svenssons sida.
Citera
2013-12-25, 12:41
Medlem
Förstår verkligen inte vad Zlatan sagt som är så fel??
Citera
2013-12-25, 12:48
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Nja, tar landslaget medaljer i EM och VM så har man nog rätt att kalla sig bra. På det sättet är man bättre än dem svenska herrarna.

Fast det är skillnad på sport och sport. Det är väl det damerna gnäller om hela tiden? Sen att damerna som sagt är genomusla är ju en helt annan femma. I ärlighetens namn tycker jag dom borde lagt ner damlandslaget efter förlusterna mot junior pojklagen. Pinsamt att dom ens gnäller om att dom vill ha samma villkor som herrarna. Men åter till ämnet.
Senast redigerad av Headshrinker 2013-12-25 kl. 12:51.
Citera
2013-12-25, 12:59
Medlem
Det lustiga är att Anders Svensson uttalade sig mindre barskt än Zlatan, och fick mycket mer skit. Zlatan är medias gullegris och kan inte kritiseras. Jag håller med honom fullt ut dock, är bara trött på den här jävla PK-maffian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in