2013-11-26, 17:03
Medlem
anteri17s avatar
[quote=Tippu|46317746]
Citat:
Faktum kvarstår, Mellbergan nämnde att Zlatan gjorde betydligt fler mål än spelarna som jag presenterade i min lista och motbevisade honom...

Och då förmodar jag att vi kan likväl blunda för Zlatans mål i Frankrike, speciellt med tanke på hur standarden ser ut där enligt UEFA enligt din logik? När vi ändå igång så kan vi lika gärna blunda för vad han åstadkommit i Erdeviese, Serie A då ligorna inte var bland världens två främsta när han var i Italien (jag räknar ej in Calciopoli-säsongerna).

Du vet väl om att Henry är fortfarande aktiv?

Som sagt, i.o.m att Henry är fortfarande aktiv så kan han mycket väl dryga ut sin ledning gentemot Zlatan.

Vart har jag negligerat Zlatans framspelningar? Med tanke på att Hamrén har omskolat Zlatan till en 10:a och att han gör det bra även i PSG i samband med Cavanis ankomst så är det ingen fy skam.
Vad jag vill belysa är att det är knappast någon idé att ens lyfta fram assists mellan Zlatan och exempelvis Eto'o då dessa har helt olika roller på planen...

Med tanke på dina argumentationsfel som jag har anmärkt (syftar främst på Guidetti-tråden) så ska du akta dig för att dumförklara folk..

Jag undrar snarare vart dina siffror kommer ifrån?

Vi får se om han får behålla sin andra plats under idag och imorgon
För det är ingen överlägsen ledning som Zlatan här...

Okej det med mellbergan.

Du får ju göra en vettig distinktion. Franska är topp-5 spelmässigt, och framförallt målsnål, vilket gör bedriften än större.

Visst är Henry aktiv, men målen i USA lägger jag ingen som helst vikt vid.

Du negligerar faktumet att det är en positiv egenskap att både kunna göra mål och spela fram. För Etoo och henry handlar det inte om roller, utan att de inte kan göra exotiska framspelningar. Dessutom skjuter du dig själv med det resonemanget. Zlatan har ju nästan lika många mål trots en betydligt mer framspelande roll...

Jag hade inga problem i Guidetti-tråden. Att du och mentos varken kan föra en dialog eller förstår fotboll är en annan fråga.

Det är slutdiskuterat med dig. Du kör din monolog, går på repeat. Kom med något nytt.
Citera
2013-11-26, 17:09
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast assist från samma turnering med samma regler är inte godtycklig. Förresten är det väl nästan bara i Italien som passningen måste vara öppnande?

Är det UEFAs egen officiella statistik? Isåfall vilka är kriterierna för att det ska räknas som en assist?
Citera
2013-11-26, 17:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Är det UEFAs egen officiella statistik? Isåfall vilka är kriterierna för att det ska räknas som en assist?

Det bör det vara. Eller att de har räknat själva, statistisk-siten alltså. Kriterierna lär vilket som vara lika för alla.
Citera
2013-11-26, 17:45
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Med nöje...

Henrik Larsson: 471 mål
Andriy Shevchenko: 380 mål
Samuel Eto'o: 350 mål
Thierry Henry: 350 mål
Zlatan Ibrahimovic: 334 mål

Det blir liksom lite svårt att hävda att Zlatan är "bättre" om man tittar till statistiken ovan.
Smidigt att sitta och ljuga med andra ord

Och då antar jag att du förhoppningsvis vet om att Henry. Eto'o inte direkt var en släpande forward som Zlatan? Med tanke på att det finns trequaristas som skall sköta assisten, så är det inte direkt en nödvändighet att anfallen ska göra assists i första hand utan mål som sagt.
Men kära gossen. Är du blind och bara skriver på måfå, eller är det helt enkelt så att du bara har en väldigt dålig läsförståelse? Läs detta fetmarkerade:
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag skrev ju att du hade rätt i 2000-2010 statistiken? Rimligtvis kan man ju jämföra spelarna på din listas bästa 10 år. Men eftersom alla är äldre än Zlatan var det rimligtvis någonstans 2000-2010 det ändå handlar om för dessa. Faktum kvarstår dock att Zlatan fortfarande är en bättre målskytt än dessa spelarna på din lista sett till målfacit i klubb tillsammans med landslag. Det är vi överens om antar jag?

Sedan är Zlatan även som sagt en mycket bättre spelare i det övriga med, eftersom han också bland annat har specialitet att vara en framspelare av världsklass, mm.
För att förtydliga för dig eftersom du har så dålig läsförståelse. Så bad jag dig alltså presentera målfacit för dina spelares bästa 10 år i rad. Inte totala karriär.

Med en sådan "totala antal mål" statistik som du framförde. Kan man ju få det till att en 36 årig mittbacks träben är en bättre målskytt än en 20 årig skicklig forward. Eftersom backen gjort mer mål under hela sin karriär än forwarden. Du förstår ju själv att en sådan statistik som du presenterade i ditt sista "bemötande" inlägg helt saknar substans. Det väsentliga vid jämförelser av målskyttar är ju givetvis hur bra målsnitt spelaren har i fråga(alltså mål/match). Sedan är även spelare som Henrik Larssons målstatistik, väldigt missledande då han spelade i ett topplag från en skotsk liga.

Sedan att den irrelevanta statistiken du ändå presenterade var lögn, som Skrank påtalade. Gör det ju bara ännu mera komiskt. Antingen så levererar du någon relevant statistik, eller så drar du från denna tråd illa kvickt. För som det är nu framställs du bara som ett korkat troll.

Citat:
Och då antar jag att du förhoppningsvis vet om att Henry. Eto'o inte direkt var en släpande forward som Zlatan? Med tanke på att det finns trequaristas som skall sköta assisten, så är det inte direkt en nödvändighet att anfallen ska göra assists i första hand utan mål som sagt.
Det här blir ju bara bättre och bättre. Nu är det alltså inte längre viktigt att toppforwards ska ha en bra bolltouch/passningsspel!? Det blir inte så jävla lätt att spela med toppforwards som inte har en bra bollbehandling. I så fall kan du ju aldrig fått ett vettigt samarbete med övriga medspelare och din toppforward i ditt lag/spel, med den retoriken. Men nej det hade inte alls varit bra om spelare som Johan Elmander har haft en lika magisk touch/passningsförmåga som Zlatan. Så att han och Zlatan skulle kunna spela sig genom vilka försvar som helst.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-26 kl. 17:50.
Citera
2013-11-26, 23:11
Medlem
Hoppas han kan gå om Ronaldo i skytteligan nu när denne är skadad och samtidigt säkra avancemang som 1:a i gruppen.
2 mål borde gå. Också ett 1 i sista matchen så står han på 10 inför slutspelet.
Citera
2013-11-27, 21:45
Medlem
Yes! Delad skytteligaledning i CL. Gör ett till nu så du går om!
Citera
2013-11-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Yes! Delad skytteligaledning i CL. Gör ett till nu så du går om!
...

Allt är Verrattis fel.
Citera
2013-11-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
...

Allt är Verrattis fel.

Ja, han är en klantskalle. Måste lära sig att tygla sig.
Citera
2013-11-28, 08:58
Medlem
Marquesos avatar
Cavani fick bättre betyg av franska tidningar än vad Zlatan fick efter gårdagens match. Vilket skämt. Zlatan var helt överlägsen på plan, gjorde nästan inga misstag och var inblandad i allt PSG stod för offensivt.
Citera
2013-11-28, 10:03
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Cavani fick bättre betyg av franska tidningar än vad Zlatan fick efter gårdagens match. Vilket skämt. Zlatan var helt överlägsen på plan, gjorde nästan inga misstag och var inblandad i allt PSG stod för offensivt.

Vilka tidningar? Låter helt otroligt i så fall. I Parisienne, Maxifoot och L'Equipe får Zlatan 7/10 enligt Aftonhoran.
Citera
2013-11-28, 12:29
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Vilka tidningar? Låter helt otroligt i så fall. I Parisienne, Maxifoot och L'Equipe får Zlatan 7/10 enligt Aftonhoran.
Le Parisien och Maxifoot ger Cavani 7,5... Om Zlatan får en 7:a för gårdagens match ska ju Cavani banne mig inte få högre.
Citera
2013-11-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso

Otroligt vilken bedömning. Cavani är klassig i boxen men Zlatan har ett mkt bredare register och det visade han i senaste matchen (som vanligt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in