2013-11-14, 13:19
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Har varit mycket snack om att Z skall vinna ballon d'or så lite statistik.
..................12/13(Mål).......................12/13(Assist).............13/14(Mål)..........13/14(Assist)
Zlatan.........30(1a)3 cl mål....................7(delad 8a).............8(Delad 3a).............3(delad 2a)
Messi..........46(1a)8 cl mål(Delad 3a).....12(Delad 3a)..............8(Delad 3a)..........4(Delad 8a)
Ronaldo..........34(2a)12 cl mål(1a).........10(delad 7a)..................16(1a)............3(Delad 11a)
(Ser kanske fuckat ut men det såg bra ut när jag skrev det som ett inlägg)

Zlatan gjorde dock mest assister i cl 12/13, 7 stycken!
Tycker dock det är löjligt att Zlatan skulle vara bäst i världen, topp 5 absolut kanske även 3a i år men han är ändå en bra bit ifrån Messi och Ronaldo!

Så fast det som ska vara en fördel mellan Zlatan och Ronaldo så gör Ronaldo mer mål både i 13/14 och 12/13 och mer assist(Förra säsongen i ligan) och lika många assists denna säsong(I ligan). Och då spelar Zlatan i ett lag som är mer dominant i Ligue 1 än vad Real är i La Liga.
Sen hoppas jag likväl många andra att Zlatan skulle vinna då det skulle vara stort för Sverige att få fram en sådan spelare men ska man vara rättvis så förtjänar Ronaldo eller Messi att vinna mer än Z.
Senast redigerad av Captain.Johansson 2013-11-14 kl. 13:30.
Citera
2013-11-14, 13:20
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=NkOlDFM8bBM

"My wife has to adjust after me, so I'm not adjusting after her."
Citera
2013-11-14, 13:46
Medlem
JayGatsbys avatar
Har tråden kommit fram till om PSG är att betrakta som Zlatans sista klubb eller tror vi han flyttar igen?
Citera
2013-11-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
http://www.youtube.com/watch?v=NkOlDFM8bBM

"My wife has to adjust after me, so I'm not adjusting after her."
han spelar alltså FPS-spel med mic, vilken kung asså
Citera
2013-11-14, 16:55
Medlem
MisterMGMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Så fast det som ska vara en fördel mellan Zlatan och Ronaldo så gör Ronaldo mer mål både i 13/14 och 12/13 och mer assist(Förra säsongen i ligan) och lika många assists denna säsong(I ligan). Och då spelar Zlatan i ett lag som är mer dominant i Ligue 1 än vad Real är i La Liga.

Eh, va? Real Madrid är mycket mer ett dominant lag i La Liga i jämförelse till hur Paris dominans i Ligue 1 ser ut. Real Madrid har redan stommen som de haft i 100 år. Det är enkelt att styra och ställa i klubben. Paris är fortfarande "nya" i världsfotbollen. Senast nådde de endast Kvartsfinal i CL och det började snackas om att de är en storklubb i Real Madrid storlek. Låter helt galet i mina öron.
Zlatan bär Paris SG på ett annat sätt än vad Ronaldo gör, även om Ronaldo även han är helt galet bra. Det är Zlatans fotbollskaraktär som ska hyllas. Zlatan kommer garanterad hyllas i framtiden om han stannar i PSG och vinner CL om nåt år.

Dock är det ingen snack om saken att det självklart är Messi som ska ha guldbollen. Killens statistik talar för sig själv. Varje gång han spelar så är han otrolig i poängligan. Det ser tunt i iår på grund av skadorna. Men annars har han en otrolig högstanivå som inte ens Ribery nådde förra året. Messi var världens bästa fotbollsspelare förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Sen hoppas jag likväl många andra att Zlatan skulle vinna då det skulle vara stort för Sverige att få fram en sådan spelare men ska man vara rättvis så förtjänar Ronaldo eller Messi att vinna mer än Z.

Fin statistiktabell. Kollade inte så noga men jag har sett statistiken på alla toppspelare förut, så det såg ganska rätt ut.
Citera
2013-11-14, 18:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Eh, va? Real Madrid är mycket mer ett dominant lag i La Liga i jämförelse till hur Paris dominans i Ligue 1 ser ut. Real Madrid har redan stommen som de haft i 100 år. Det är enkelt att styra och ställa i klubben. Paris är fortfarande "nya" i världsfotbollen. Senast nådde de endast Kvartsfinal i CL och det började snackas om att de är en storklubb i Real Madrid storlek. Låter helt galet i mina öron.
Zlatan bär Paris SG på ett annat sätt än vad Ronaldo gör, även om Ronaldo även han är helt galet bra. Det är Zlatans fotbollskaraktär som ska hyllas. Zlatan kommer garanterad hyllas i framtiden om han stannar i PSG och vinner CL om nåt år.
Nu var det inte CL jag syftade på utan ligan. Franska ligan håller väldigt låg klass det är ju bara se på t.ex. Marseille som kom 2a förra säsongen och får ändå kuk av 2an i Tyska ligan, Engelska ligan 4an och Italienska ligan 2an. Självfallet skall Z bära PSG om han skall tävla mot de allra största. Sen är de ju 2 helt olika fotbollsspelare så det är ju svårt att avgöra egentligen vem som är bäst. Z vill ju vara med i uppspelet, slå avgörande bollar och helt enkelt vara med i spelet på ett annat sätt än Ronaldo.

De använder ju Z på ett sätt som gör att han bär, använda Cavani som ytter även om han gjort det bra där så är Z centerforward han ska göra många mål där! Och Zlatan är inte bättre än Ronaldo bara för att Z spelar bättre än Ronaldo nu i dubbelmötet utan att vara bäst handlar om att prestera på en högnivå över en längre tid och detta gör att jag håller Messi och Ronaldo över Z. Fortsätter Z att prestera som han gjorde förra säsongen eller bättre och går långt i CL då kan man börja prata om att han kan jämföras med Ronaldo och Messi. PSG har ändå ett bra lag, Motta, Silva, Lucas, Cavani och en otroligt bra bänk också så det är inte så att han bär det helt själv, Cavani har gjort 9 mål och spelar bättre när Z inte är med då han får spelar mer centralt då.
Qatar köpte PSG 2011(?) och efter det har de värvat väldigt mycket, klart de inte blivit sedd som ett världslag när de inte var det innan Qatar tog över. Cavani+Lucas är ju inte direkt billiga bara de 2, närmare 1 miljard kronor sedan har vi Silva, Z, Motta, Pastore, Lavezzi. Z är viktigast i PSG men spelet är uppbyggt kring honom när han är med utan honom så presterar de bra ändå...

Blev inte riktigt bara ett svar till dig utan blev lite allmänt, har läst de första 180 sidorna så blev man lite less på "Zlatan är bäst mentaliteten" och att Messi borde lämna Barcelona istället för Z och att de inte kommer vinna CL 2011 efter att ha släppt Z...
Citera
2013-11-14, 22:58
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Är Zlatan som bäst nu eller var han det tidigare?

I klubblaget var han nog bäst i Inter och Milan men i landslaget är han bättre nu än då. Allt som allt så är det svårt att säga när han var som bäst. Det här med att han blir bättre och bättre för varje år håller jag dock inte med om utan han har legat på en ganska jämn nivå sedan han kom till Inter för typ 7 år sedan. Fantastisk första halvan på säsongen, sedan formsvacka i Januari-Mars och sedan fantastisk sista månaderna på säsongen igen. Allt detta brukar upprepa sig.
Citera
2013-11-15, 05:05
Avslutad
Som Sveriges kapten samt den svensk med överlägsen mest status just så undrar om Zlatan, som har invandrarbakgrund uttalat sig någon gång om SD eller Jimme "tårtan" Åkesson?
Citera
2013-11-15, 10:19
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Som Sveriges kapten samt den svensk med överlägsen mest status just så undrar om Zlatan, som har invandrarbakgrund uttalat sig någon gång om SD eller Jimme "tårtan" Åkesson?

Här exempelvis: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article15981415.ab

Citat:
– Det är en stor mix överallt. Det är så världen ser ut, det är bara acceptera det, flyta på och hänga med. Men vad de håller på med har jag inte gett mig in i och det intresserar mig inte.

Ganska diplomatiskt sagt, men han har ju heller inte fel.
Citera
2013-11-19, 22:48
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Här exempelvis: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article15981415.ab

Ganska diplomatiskt sagt, men han har ju heller inte fel.

Eh, fast det har han ju faktiskt. Fel, alltså.

EDIT: För övrigt är det väl ganska uppenbart vem som är bäst av Zlatko och Ronaldo i nuläget.
Citera
2013-11-19, 23:43
Medlem
Trillskes avatar
Yikes... helt överlägsen mot CR över två matcher, ändå utslagen och med färre mål än CR.

Zlatan kommer bli känd som en överlägsen missförstådd gigant av den fotbollsintresserade, som "ständig nummer 2" av den mindre upplyste statistikern.

Lite poetiskt och bittersweet.

Vi kan trösta oss med den i det närmaste objektiva vetskapen av att Z har presterat klart bäst i världen den senaste tiden. Ingen större tröst efter en miss av ett VM i Brasilien, men åtminstone lite kul för oss som länge gillat Zlatan.
Senast redigerad av Trillske 2013-11-19 kl. 23:45.
Citera
2013-11-20, 00:03
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Eh, fast det har han ju faktiskt. Fel, alltså.

EDIT: För övrigt är det väl ganska uppenbart vem som är bäst av Zlatko och Ronaldo i nuläget.

Att världen i dag är en stor mix av etniciteter är ganska uppenbart, nåväl det är off topic.

Dessutom finns ingen inbördes tävlan dem emellan, det är bara media som vill skapa rubriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in