Citat:
Ursprungligen postat av
LordBanister
Det tolkar jag som att du menar att samma sak gäller för Zlatan? Att Sverige inte blir bättre utan honom? Och då ville jag påpeka att oavsett om man är en fantastisk spelare kan man ha ett negativt inflytande om man i princip mobbar alla medspelare som inte gör exakt som man säger.
Nej, jag menar att det är en liknande situation i Portugal, där en spelare har en helt annan status än övriga spelare och hans röst är väldigt stark i gruppen.. Nästan allt kretsar kring Ronaldo i media runt landslaget, "trots detta", så har Portugal tagit EM-guld, EM-silver & EM-brons (semifinal) med CR7 och haft landslagets mest framgångsrika period någonsin under dessa år..
Bättre spelare individuellt än i Sverige, men poängen är att Portugals resultat blir bättre med CR7 i laget, än utan honom, till skillnad mot hur det sett ut med "Ibra" i Sverige..
Vid EM-guldet senast och nu vid VM-premiären, så tycker jag också CR7 utvecklats som ledare, han tar ett stort ansvar för laget, "peppar" sina lagkamrater och leder verkligen sitt landslag på ett bra sätt, något som uppenbarligen fått laget att höja sig..
Det var ju det jag menade, ju större stjärna du är desto viktigare blir ditt agerande, att föregå med gott exempel i alla lägen och vara en bra ledare som kan lyfta gruppen till stordåd..