2013-04-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Jag är ingen kappvändare...

Jag tycker Juve har gjort det mycket bra denna säsong i CL. Men de håller inte. Pirlo är grym i Serie A och får ut mycket av sitt spel där. Mot de bättre europeiska storklubbarna tappar han i kreativitet då han sätts på press mycket mer. Motståndarna "springer sönder" Pirlo. Och därmed Juventus...

Alla som inte är italienskadade kan se detta.
Italien - Tyskland i somras kanske du har glömt? http://www.youtube.com/watch?v=zv_3ggMN0TI

"Söndersprungen" av det tyska patrasket? Jo jag tackar jag.
Citera
2013-04-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Finns det ingen riktigt bra mittfältare i italienska ligan som PSG kan locka med en massa pengar?
Pirlo!
Citera
2013-04-14, 22:53
Medlem
Mirakel har ju skett förr, men nu när Marseille kryssade så känns det som att guldet till 95 % är klart. Skytteliga-segern är ju sedan länge också avgord. Ett bra år för Zlatan helt klart
Citera
2013-04-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Pirlo!

Helst någon under 30
Citera
2013-04-15, 18:19
Medlem
han solos avatar
Citat:
Italien - Tyskland i somras kanske du har glömt? http://www.youtube.com/watch?v=zv_3ggMN0TI

"Söndersprungen" av det tyska patrasket? Jo jag tackar jag.

Italien gjorde ett mycket bra Europamästerskap. Tyskland dom också.

Visst finns det starka paralleler att dra mellan Juve-Italien samt BM-Tyskland. Många spelare i lagen från den inhemska ligan spelar ihop. Det bedrivs liknande spelsystem och grundtänket är särdeles lika.
Däremot kan landslagsfotboll aldrig nå samma mått av planering och omsorg som klubbfotboll. Det vet du lika väl som jag.

Organisationen bakom Bayern är en maskin. När den går i rörelse kan den gå hur långt som helst. I många av de senaste säsongerna har BM varit mycket nära CL-bucklan men snubblat på mållinjen. Jag tror det är dags i år.
Jag ser Italien - Tyskland som en match just länderna emellan. Inte en kamp mellan Pirlo - Tysklan/Bayern München som du vill få det till.

Men nu åter till det egentliga topic. Zlatan.

Det vore ett misstag av honom att gå till Juventus. Han har visserligen spelar i klubben förut och gjorde det väl med beröm. Men hög status har han knappast bland supporters. Dessutom är det inte många karaktärer kvar från när han sist var där. Jag tror inte att Zlatan brinner för ännu en Serie-A titel. Det är det enda han han få om han flyttar sin bas till Turin.
Citera
2013-04-15, 19:13
Medlem
Citat:
Italien gjorde ett mycket bra Europamästerskap. Tyskland dom också.

Visst finns det starka paralleler att dra mellan Juve-Italien samt BM-Tyskland. Många spelare i lagen från den inhemska ligan spelar ihop. Det bedrivs liknande spelsystem och grundtänket är särdeles lika.
Däremot kan landslagsfotboll aldrig nå samma mått av planering och omsorg som klubbfotboll. Det vet du lika väl som jag.

Organisationen bakom Bayern är en maskin. När den går i rörelse kan den gå hur långt som helst. I många av de senaste säsongerna har BM varit mycket nära CL-bucklan men snubblat på mållinjen. Jag tror det är dags i år.
Jag ser Italien - Tyskland som en match just länderna emellan. Inte en kamp mellan Pirlo - Tysklan/Bayern München som du vill få det till.

Men nu åter till det egentliga topic. Zlatan.

Det vore ett misstag av honom att gå till Juventus. Han har visserligen spelar i klubben förut och gjorde det väl med beröm. Men hög status har han knappast bland supporters. Dessutom är det inte många karaktärer kvar från när han sist var där. Jag tror inte att Zlatan brinner för ännu en Serie-A titel. Det är det enda han han få om han flyttar sin bas till Turin.
Jo, visst är det så. Som du säger kan Italien-Tyskland parallellen dras just för att Juventus-Bayern i mångt och mycket motsvarar dessa landslag, det var därför jag lyfte upp det caset. Nog om det.

Gällande Z, jag brukar ofta måla upp romantiserade scenarion direkt från en Hollywood-film när det kommer till stora spelares framtida klubbval. Det hade varit otroligt stort om Napoli landar Zlatan och direkt vinner ligan. Det enligt mig smäller högre än att vinna CL med Real Madrid eller dylikt.
Citera
2013-04-15, 19:24
Medlem
han solos avatar
Citat:
Gällande Z, jag brukar ofta måla upp romantiserade scenarion direkt från en Hollywood-film när det kommer till stora spelares framtida klubbval. Det hade varit otroligt stort om Napoli landar Zlatan och direkt vinner ligan. Det enligt mig smäller högre än att vinna CL med Real Madrid eller dylikt.

DET hade varit något. Napoli är favoritlaget i Italien och har varit ända sedan jag såg Hamsik lira där för första gången, en mycket underlig anledning kan tyckas.

De riskerar ju tyvärr att tappa Cavani också, visst vore Ibra en bra ersättare. Som inte borde kosta extremt mycket, sett till den summa de borde få av en eventuell försäljning av Cavani.
Själv hoppas jag att Napoli tillåts vara som de är, laget har ändå stor chans att ta titeln nästa säsong.

Men visst fan hade Ibra passat bra in i Napoli, ett tufft lag med mycket fart och "grinta".
Citera
2013-04-16, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBigButts
Stor skillnad på fotboll nu och då dock.. Robinho hade förmodligen gjort så många mål om inte mer om man placerade honom under den tiden gre-no-lo lirade.
Berätta gärna hur du har kommit fram till det?
Jag är tämligen jävligt osäker på om Robinho skulle palla under den fotbollen smo gre-no-li spelade.

Spelet var rätt så tillåtande och det krävdes att man var tvungen att mörda nån för att ens bli utvisad. Bokstavlig talat.

Kan gå långt som att påstå att Robinho inte ens skulle ha spottat in mål under 80-talet, goggla bara på video där självaste Maradona blir brutalt misshandlad på plan utan att domaren ens delat ut korten till försvarana som var "gärningsmännen"...

Citera
2013-04-16, 00:57
Bannlyst
Ingen ska ta ifrån att Zlatan är en av våra absolut bästa fotbollsspelare som Sverige har fått fram. Och för tillfället så är han vår bäste spelare som vi har just nu.

Men att han skulle vara bäst är lite att ta i, då den är en generationsfråga på evighetsfrågan "Sveriges bäste fotbollsspelare genom tiderna".

Citera
2013-04-17, 17:56
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yusei
Berätta gärna hur du har kommit fram till det?
Jag är tämligen jävligt osäker på om Robinho skulle palla under den fotbollen smo gre-no-li spelade.

Spelet var rätt så tillåtande och det krävdes att man var tvungen att mörda nån för att ens bli utvisad. Bokstavlig talat.

Kan gå långt som att påstå att Robinho inte ens skulle ha spottat in mål under 80-talet, goggla bara på video där självaste Maradona blir brutalt misshandlad på plan utan att domaren ens delat ut korten till försvarana som var "gärningsmännen"...

Säkert...
Citera
2013-04-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yusei
Ingen ska ta ifrån att Zlatan är en av våra absolut bästa fotbollsspelare som Sverige har fått fram. Och för tillfället så är han vår bäste spelare som vi har just nu.

Men att han skulle vara bäst är lite att ta i, då den är en generationsfråga på evighetsfrågan "Sveriges bäste fotbollsspelare genom tiderna".

Zlatan är Sveriges bästa spelare genom tiderna.
Citera
2013-04-17, 23:15
Bannlyst
Citat:

Säkert...
Åtminstone kan du väl framlägga argument varför jag har fel?
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Zlatan är Sveriges bästa spelare genom tiderna.
Enligt dig ja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in