Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Italien - Tyskland i somras kanske du har glömt?
http://www.youtube.com/watch?v=zv_3ggMN0TI
"Söndersprungen" av det tyska patrasket? Jo jag tackar jag.
Italien gjorde ett mycket bra Europamästerskap. Tyskland dom också.
Visst finns det starka paralleler att dra mellan Juve-Italien samt BM-Tyskland. Många spelare i lagen från den inhemska ligan spelar ihop. Det bedrivs liknande spelsystem och grundtänket är särdeles lika.
Däremot kan landslagsfotboll aldrig nå samma mått av planering och omsorg som klubbfotboll. Det vet du lika väl som jag.
Organisationen bakom Bayern är en maskin. När den går i rörelse kan den gå hur långt som helst. I många av de senaste säsongerna har BM varit mycket nära CL-bucklan men snubblat på mållinjen. Jag tror det är dags i år.
Jag ser Italien - Tyskland som en match just länderna emellan. Inte en kamp mellan Pirlo - Tysklan/Bayern München som du vill få det till.
Men nu åter till det egentliga topic. Zlatan.
Det vore ett misstag av honom att gå till Juventus. Han har visserligen spelar i klubben förut och gjorde det väl med beröm. Men hög status har han knappast bland supporters. Dessutom är det inte många karaktärer kvar från när han sist var där. Jag tror inte att Zlatan brinner för ännu en Serie-A titel. Det är det enda han han få om han flyttar sin bas till Turin.