2013-11-01, 11:03
Medlem
Mellbergans avatar
Här är fyra ganska så intressanta reportage om Zlatan från Malmö tiden tills precis när han flyttade till Ajax: http://blogg.fotbollskanalen.se/arkivet/
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-01 kl. 11:07.
Citera
2013-11-01, 20:23
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ja, den tiden är inget jag kan särskilt väl. Men visst spelade Puskas och Di Stefano samtidigt, och de får väl sägas vara större än Nordahl, eller?
Så bör det vara. Puskas ansågs vara den främste i världen under sin storhetstid. Som sagt dessa herrar var något senare än Gunnar så det vete fanken om inte Gunnar var störst under sin tid
Citera
2013-11-05, 17:52
Medlem
Är det någon som vet om Zlatan startar ikväll?
Citera
2013-11-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Är det någon som vet om Zlatan startar ikväll?

Ja, han startar.
Citera
2013-11-05, 23:14
Medlem
Så synd att han missade straffen i första matchen annars hade han delat skytteligaledningen. Han bör kunna göra 2 mål till iaf i gruppen.

Jag tror defintivt PSG kan gå till semifinal iaf. Sen är det svårt att säga, de rår nog inte på Bayern men de flesta andra lag känns slåbara ink Barcelona, Real, Man U, Man City, Napoli, Atletico, Arsenal och Dortmund.
Citera
2013-11-05, 23:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Så synd att han missade straffen i första matchen annars hade han delat skytteligaledningen. Han bör kunna göra 2 mål till iaf i gruppen.

Jag tror defintivt PSG kan gå till semifinal iaf. Sen är det svårt att säga, de rår nog inte på Bayern men de flesta andra lag känns slåbara ink Barcelona, Real, Man U, Man City, Napoli, Atletico, Arsenal och Dortmund.

Kul att han hänger en del mål i CL de senaste åren. Vore kul om han når 50 mål. Jag vet inte om min källa är uppdaterad, men där står det att han gjort 37 mål i CL. Vet någon om det stämmer? Når han 50 är han iaf femma i historien... Bra för att vara hans "svaghet".

Det är också möjligt att han faktiskt vinner CL:s skytteliga i år. Det vore stort. Bra match idag förövrigt. Mål, två till lägen, en bra frispark som tog på en hand, delaktig i spelet, och några riktigt bra framspelningar, varav chippen till Lucas är mästerlig.
Citera
2013-11-05, 23:30
Medlem
Om Real får en riktig sunklottning och åker ut i kvarten och PSG går till semifinal kan han vinna den. Men går Real hela vägen tror jag tyvärr att Ronaldo tar det.

Både synd och tur att Messi inte riktigt är med i leken än.
Citera
2013-11-05, 23:56
Medlem
Mellbergans avatar
Skönt att han kunde hänga en balja idag. Zlatan har dock en del mål att håmta upp i ligan.

Återstår emellertid att se om han kan knäcka hål nu mot Portugals försvar. Till och med farfar som alltid annars nästintill är en Zlatan-hatare. Medgav idag att det skulle "kännas skönt om Zlatan skulle vara med", när vi diskuterade hans skada.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-06 kl. 00:02.
Citera
2013-11-09, 13:57
Medlem
Är Zlatan som bäst nu eller var han det tidigare? Han var väl mer rörlig i Inter men har utvecklat andra sidor sen dess.

Det är mycket snack om Ballon d'Or nu, det har det väl inte riktigt varit tidigare eller? Inte när han vunnit skytteligan med Inter ens? Då vann han ju ligan också men i CL var det kanske magert.
I Milan vann hann skytteligan men ingen titel.

I Paris har han vunnit skytteligan, ligan och gjort en massa konstmål som blivit uppmärksammade. Tyvärr är det väl det sistnämnda som gjort det. Det som förvisso gör honom unik. Men det handlar ju mer om hur underhållande han är då än hur bra han är.
Citera
2013-11-09, 14:30
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Är Zlatan som bäst nu eller var han det tidigare? Han var väl mer rörlig i Inter men har utvecklat andra sidor sen dess.

Det är mycket snack om Ballon d'Or nu, det har det väl inte riktigt varit tidigare eller? Inte när han vunnit skytteligan med Inter ens? Då vann han ju ligan också men i CL var det kanske magert.

I Paris har han vunnit skytteligan, ligan och gjort en massa konstmål som blivit uppmärksammade. Tyvärr är det väl det sistnämnda som gjort det. Det som förvisso gör honom unik. Men det handlar ju mer om hur underhållande han är då än hur bra han är.

Zlatan vann ligan med Milan.
Citera
2013-11-09, 14:52
Medlem
junazs avatar
Citat:

Ja det känns väl lite som att han inte riktigt är där än just pga att han inte vunnit så mycket annat (CL, framgångar med landslaget) än ligatitlar. Skulle han skicka ut Portugal i playoff eller ta PSG till CL-final så förbättras nog chanserna.
Citera
2013-11-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Zlatan vann ligan med Milan.

Ja, jag var otydlig. Jag menade att han inte gjorde det samtidigt. När han vann ligan gjorde han "bara" 14 mål på 29 matcher och året efter gjorde han 28 mål men kom 2:a i ligan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in