Citat:
Ursprungligen postat av
HataFeminister
Sluta babbla skit. Tänkte direkt på Klose och hans statistik är bättre och då är faktiskt inte Zlatan uppe i 0,5 (än). Då finns det säkert ett par till. Kollade nu upp van Persie, även han över 0,5 så det du säger håller inte. Dessa kommer även avsluta karriären med fler mål och då är Zlatan Sveriges ENDA straffskytt, många andra stora målskyttar måste ofta dela straffar.
Men din jävla idiot. Jag skriver ju precis som det är. Att jag kollade på spelare med så många matcher...
Att kolla målsnitt är intressant som fan, men varför jag avgränsade mig till spelare med över 100 matcher är för att det är mycket svårare att hålla ett snitt över en sån lång period. Ofta landslagsdebuterar dessa spelare tidigt, och är inga världsspelare direkt. Det drar ner snittet. Lika ofta brukar ens nivå sjunka efter ett tag, vilket det ofta gör för så gamla spelare som når över 100 landskamper. Så därför är det enormt imponerande det Zlatan har gjort.
Att vissa har ett bättre snitt än Zlatan har redan skrivit. Det nästintill unika med Zlatan är mängden matcher och det höga snittet. Det ska således inte ses som något negativt att han spelar många matcher, utan ett bevis på att han håller yttersta nivå under en sån lång tid. Jag hoppas du förstår vad jag nu skriver för en andra gång.
Och vem fan bryr sig om straffar? Det är mål, det är inte givet att man gör mål på straffar, och det är väl bara positivt snarare än negativt att Zlatan är en av världens bästa straffskyttar. Dessutom har Zlatan spelat i ett betydligt sämre lag än de spelare han konkurrerar med. Det är något som är starkt, att både kunna leda sitt lag, och samtidigt stå för så många mål. Och hittills har jag inte en nämnt att han inte ens är en renodlad målskytt, utan kanske världens mest kompletta och svävande forwards.