2013-09-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Du lästen uppenbarligen inte mitt inlägg. Jag skrev ju att han oftast slår en briljant passning per match. Den passningen brukar ofta vara avgörande.

Det duger dock inte. På tok för ineffektiv och orörlig i övrigt. Han var bra mot Monaco. Och har gjort några andra matcher där han har varit ganska bra men i övrigt så är han oftast bara okej eller medioker.

Hittills inte levererat en riktig insats i världsklass bortsett från första 45 mot Monaco. Förhoppningsvis så imponerar han idag.
Zlatan och Casanova är ju inget radarpar så långt. Gör något snyggt 1 gång per match bara. Zlatan var taggad mot Monaco men har inte verkat så intresserad annars. Inte tillräckligt utmanad i ligan efter att ha dominerat den i ett år ?
Citera
2013-09-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Zlatan och Casanova är ju inget radarpar så långt. Gör något snyggt 1 gång per match bara. Zlatan var taggad mot Monaco men har inte verkat så intresserad annars. Inte tillräckligt utmanad i ligan efter att ha dominerat den i ett år ?
Hmm autocomplete Cavani till Casanova
Citera
2013-09-28, 20:57
Medlem
Ingen aning, oavsett orsak så ska han fan inte förnya kontraktet om han ska uppträda så oproffsigt som idag och mot Olympiakos.

Patetisk insats idag. Jag tror nog jag får sänka mina krav och förväntningar på honom. Att bli stillastående, avvakta och försöka sig på en avgörande passning verkar vara hans register nu för tiden.
Med några få undantag där han har varit bra. De undantagen är dock för få för en spelare av hans kaliber.

EDIT: Hade de varit smarta så hade de struntat i Cavani. Zlatan är fullt kapabel till att spela som ensam striker.

Om de nu var i behov av Cavani så borde de ha sålt Zlatan. Jag tycker ju den sistnämnde i grunden är en mycket bättre spelare så jag hade kört på Zlatan och struntat i Cavani.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-09-28 kl. 21:02.
Citera
2013-09-28, 21:02
Bannlyst
Ogillar Zlatan ännu. Trots är han Sveriges bästa genom tiderna.
Citera
2013-09-28, 21:49
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden

Jahopp..

Alla är välkomna att gilla/ogilla vem fan som helst, men det hade varit kul att veta VARFÖR du inte gillar den bästa svenska spelaren någonsin?
Citera
2013-09-28, 21:54
Bannlyst
Han är kaxig spelare som inte uppskattas.

Hans fula armbågar mot spelare på andra sidan är fult spel.

Han borde få en Scholes tackling på sig för att friskna till.
Citera
2013-09-28, 22:01
Medlem
MisterMGMTs avatar
Zlatan är antagligen bara i en liten formsvacka. Händer alla. Vi har blivit så vana med att alltid se en presterande Zlatan att vi glömmer bort att även han är (en) mänsklig (gud). Vem vet vad han går igenom. Dock syns det på hans senaste intervjuer att han är lite "mjuk" som person just nu. Men sånt går runt med tiden. Tvivlar inte på att vi snart kommer se en hård Zlatan som manglar sönder alla. Han kanske behöver den här dåliga formen för att bli ursinnig och börja ta sönder motståndarna på ren ilska.
Citera
2013-09-28, 23:04
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden

Zlatan är en av världens 3-4 bästa spelare men jag tycker att Gunnar Nordahl fortfarande är Nr 1 i det här landet. Men han och Zlatan är i alla fall dom två överlägset bästa spelarna vi haft.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Zlatan är antagligen bara i en liten formsvacka. Händer alla.

Zlatan är aldrig bra i perioder där han matchas hårt. När PSG köpte Cavani så trodde man ju att Z skulle få lite mer vilotid men icke. Menar varje gång han kommer tillbaka från avstängning exempelvis så brukar han ju vara fantastisk.
Citera
2013-09-29, 23:05
Bannlyst
Självaste presidenten i Bayern Munchen, Uli Hoeness, skräder inte på orden kring Ibra

Citat:
Zlatan Ibrahimovic lanserar sin självbiografi i Tyskland med en ny rad attacker mot Pep Guardiola.Nu får svensken mothugg.– Han vill bara distrahera oss från sina misslyckanden i flera klubbar, säger Bayern Münchens president Uli Hoeness till Bild.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article17565891.ab

Vad är era tankar kring detta?
Citera
2013-09-29, 23:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Självaste presidenten i Bayern Munchen, Uli Hoeness, skräder inte på orden kring Ibra

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article17565891.ab

Att det finns för många oinsatta stollar som gillar att snacka skit.

Jag orkar inte ta en sjuttioelfte diskussion om såna här uttallanden. De som stått Zlatan när, dvs tränare och storspelare, har alla hyllat honom. Räcker så.
Citera
2013-09-30, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist

Förstår inte riktigt vad han menar med misslyckanden i flera klubbar... Zlatan har inte misslyckats i någon klubb. I Barcelona var det Pep Guardioloa som misslyckades med Zlatan.
Citera
2013-09-30, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Att det finns för många oinsatta stollar som gillar att snacka skit.

Jag orkar inte ta en sjuttioelfte diskussion om såna här uttallanden. De som stått Zlatan när, dvs tränare och storspelare, har alla hyllat honom. Räcker så.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
Förstår inte riktigt vad han menar med misslyckanden i flera klubbar... Zlatan har inte misslyckats i någon klubb. I Barcelona var det Pep Guardioloa som misslyckades med Zlatan.
Min personliga åsikt kring det hela:

Jag tror Hoeneß syftar på att Zlatan har misslyckats med att hålla god fot med sina forna klubbar.

I Ajax var han ofta utanför truppen p.g.a disciplinära skäl, I Juventus drog han som en förrädare, Inter stack han ifrån där han tvingade till en försäljning, Barca lämnade han som en förlorare och Milan var han tvungen att lämna då frestelsen efter pengar var för stor och Milan inte hade råd med hans lönen.

På vilket sätt har Hoeneß fel menar du?
Tycker han har många bra poänger där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in