2013-12-25, 11:01
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngerManagement
Är Zlatans tid som nationalhjälte över nu efter hans uttalande om damfotboll?
Vad har ZI sagt? Har han vägrat att erkänna damlandslaget storhet eller vad?
Citera
2013-12-25, 11:04
Medlem
mishimas avatar
Blir det inte syntax error på andra hållet också? Vad säger de som tidigare ogillade Zlatan men som gillar uttalandet?
Citera
2013-12-25, 11:32
Medlem
El Capitanos avatar
Haha, man måste gilla att han pratar klarspråk, Zlatan. Det är ett jävla trams alltihop, särskilt den bisarra historien om skatten, och att man ska leasea en biljävel. Hade jag varit Zlatan hade jag nästan köpt en biljävel åt Svensson själv bara för att det är roligt och gett den som gåva mellan två privatpersoner (utan skatt).
Citera
2013-12-25, 11:35
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Blir det inte syntax error på andra hållet också? Vad säger de som tidigare ogillade Zlatan men som gillar uttalandet?

Varför skulle det bli det? Vanligt folk kan ha två saker i huvudet samtidigt. Media å andra sidan kännetecknas av en bisarr sjukdom där de kastar in folk o fack (god respektive ond). Zlatan har man gjort till god - nästan enbart för att han kommer från Rosengård och är framgångsrik - men Zlatte själv passar bevisligen väldigt illa i det mediala åsiktspaketet.
Citera
2013-12-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Skönt att Zlatan av alla personer säger vad han tycker. Stort av honom att gå emot PK vågen. Sen kan damerna gnälla hur mycket man orkar men får man stryk mot AIKs P17 med en man mer en hel halvlek så kanske man borde komma till självinsikt att man inte är så jävla bra som man tror och att herrarna är ljusår bättre.

Nja, tar landslaget medaljer i EM och VM så har man nog rätt att kalla sig bra. På det sättet är man bättre än dem svenska herrarna.
Citera
2013-12-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Varför skulle det bli det? Vanligt folk kan ha två saker i huvudet samtidigt. Media å andra sidan kännetecknas av en bisarr sjukdom där de kastar in folk o fack (god respektive ond). Zlatan har man gjort till god - nästan enbart för att han kommer från Rosengård och är framgångsrik - men Zlatte själv passar bevisligen väldigt illa i det mediala åsiktspaketet.
jag håller med om att zlatan var någ den mest osympatiska människan man någonsin sett i svensk media,men det här gillar jag äntligen någon som är ärlig
Citera
2013-12-25, 11:45
Medlem
eternussermos avatar
Är det inte bättre att länka till Expressen där originalartikeln ligger?
http://www.expressen.se/sport/fotboll/zlatans-attack-efter-debatten-om-bilpriset/
- Med all respekt för det damerna gör, de har gjort det fantastiskt bra, men du kan inte jämföra herrfotboll med damfotboll. Lägg ner det där, det är inte ens roligt. Det är ett dåligt skämt som inte ens går hem i Rosengård.
Citera
2013-12-25, 11:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano

Ställer mig lite frågande till det baserat på min egna empiriska erfarenheter. Jag tycker det är lika intressant hur de som gillar Zlatan och damfotboll ställer sig till detta som de som ogillar Zlatan och damfotboll ställer sig till det. Hävdar man från början att det blir syntax error för politiskt korrekta, då delar man själv in människor i ett fack, så blir det intressant tvärtom.

Jag tycker istället det finns andra saker i intervjun som är mer intressanta men mest bedömer jag honom utifrån hans prestationer på plan.

Bilen tycker jag fortfarande är slöseri med fotbollförbundets resurser...
Senast redigerad av mishima 2013-12-25 kl. 11:51.
Citera
2013-12-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Nja, tar landslaget medaljer i EM och VM så har man nog rätt att kalla sig bra. På det sättet är man bättre än dem svenska herrarna.
ja men när man jämför vem som är bäst schulin eller zlatan ,det är bara i det här landet som man kan fråga den dumma frågan
Citera
2013-12-25, 11:50
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Fast man kan ju inte jämföra så. Ungefär som att säga att Svenska damcurlinglandslaget är ljusår bättre än Svenska herrlandslaget i fotboll, för dom har ju många fler guld. Olika sporter, olika konkurrens.
Hur kan det vara svårt att förstå har jag väldigt svårt att förstå.
Man är inte bättre om man är sämre på lika villkor förresten (för ingen tror väl att Schelin och co hade lirat brallorna av herrarna?)
Citera
2013-12-25, 11:51
Medlem
Han säger det alla tänker, men de flesta inte yttrar för att bli idiotförklarad.

Zlatan, din dumme fan!!! Så säger man inte i Sverige. Visa åsikter håller man för sig själv för fridens skull.
Citera
2013-12-25, 11:55
Medlem
Flufffens avatar
Jag blev glad och varm i hela kroppen när jag i morse satt och läste det här i tidningen. Zlatan, du är fan kung och jag håller med dig på alla dina punkter.

Man kan ju undra hur det hade sett ut om någon annan(ej blatte) än Zlatan sagt så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in