2018-04-26, 16:12
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/sport/fotboll/beskedet-ingen-zlatan-i-vm

Det verkar som folk har tröttnat på han.
Det är för att han tar sig på för stort allvar som Kunta Kinte.

Det är inte att vi svennar är kappvändare utan inser att han är slut och inte bidrar med något. Hade bara varit en stoppkloss.
Citera
2018-04-26, 16:14
Medlem
Såja. Nu kan denna tråden återgå till vad Zlatan gör i MLS istället för hans vara eller icke vara i VM, skönt!
Citera
2018-04-26, 16:19
Medlem
Marquesos avatar
Citat:

Så är det nog, har ju definitivt blivit tröttsamt med all reklam och lejon-utspel senaste tiden. Sen kan man förstås tycka att det är bra att han inte är med utan att ogilla honom. Att vara med för tre/fyra ynka matcher och sen sluta igen känns lätt lite onödigt. Jag gillar Zlatan och hade av den anledningen gärna sett honom i VM, men kan se det positiva i att slippa den cirkusen kring landslaget också.

Blir också spännande att se vad folk klagar på när vi åkt ut sen, när nu inte Zlatan kan lastas för det. Fast kritikerna hittar nog något sätt att lyckas med det ändå, typ att han satt på läktaren och gjorde landslagsspelarna nervösa.
Citera
2018-04-26, 16:27
Medlem
Libertarismuss avatar
https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/officiellt-zlatan-spelar-inte-vm/

Skönt besked. Jag tror det är positivt för landslaget att ett så tydligt och klart besked till slut kom. Nu slipper landslagsspelarna oroa sig över om Zlatan ska spela VM eller inte. Nu kan alla lägga fokus på gemenskapen igen och finna harmonin som tog dem till VM.

Citera
2018-04-26, 16:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Så är det nog, har ju definitivt blivit tröttsamt med all reklam och lejon-utspel senaste tiden. Sen kan man förstås tycka att det är bra att han inte är med utan att ogilla honom. Att vara med för tre/fyra ynka matcher och sen sluta igen känns lätt lite onödigt. Jag gillar Zlatan och hade av den anledningen gärna sett honom i VM, men kan se det positiva i att slippa den cirkusen kring landslaget också.

Blir också spännande att se vad folk klagar på när vi åkt ut sen, när nu inte Zlatan kan lastas för det. Fast kritikerna hittar nog något sätt att lyckas med det ändå, typ att han satt på läktaren och gjorde landslagsspelarna nervösa.

Jag var helt övertygad om att han skulle tacka ja faktiskt. Att han inte ”skulle ha råd” att tacka nej ifall nu landslaget skulle göra succé i VM utan honom.

Han må vara bästa anfallaren vi har just nu, men tror ändå det är bäst att han inte är med i turneringen.
Citera
2018-04-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det där var ett klockrent inlägg. Hatten av.

Italienska ligan kan man inte dra för stora växlar på pga korruptionen.

Ditt inlägg osar "försvara zlatten" till varje pris.

Om du riktar dig till mig så har jag ingalunda sagt att Toivonens mål var makalöst, men nog var det ett fint mål enbart skapat av Zebbes löparvilja.

Du tycker Toivonens mål från halva plan var enkelt, men zlattens miss i EM från 50 cm var OK? Han sköt fanimej över ribban från 50 cm. Trots det är han given i landslaget? Skulle inte tro det.

Nej, jag utgår inte alls från att zlatten är större än Volvo. HAN tycker det. "Efter jag gjorde reklamfilmen började Volvo sälja bilar".

Ja, jag kritiserade Volvo som fan för den reklamen. Ska jag byta bil så blir det kanske inte en ny Volvo. Igen!

Två stjärnor. Den ena så jävla ödmjuk och trevlig som vilken svensk som helst och den andra "osvensk" och enligt egen utsago stolt över det.

Öhh, jag citerade BarryHero angående att han påstod att Toivonen var spikad i VM-truppen pga hans makalösa kvalprestationer. Då skrev jag, att jag inte kan minnas vilka dessa kvalprestationer som dessutom var makalösa han talade om. Då länkade du till någon artikel angående målet mot Frankrike. Helt enkelt, du har en agenda.
Citera
2018-04-26, 16:43
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag var helt övertygad om att han skulle tacka ja faktiskt. Att han inte ”skulle ha råd” att tacka nej ifall nu landslaget skulle göra succé i VM utan honom.

Han må vara bästa anfallaren vi har just nu, men tror ändå det är bäst att han inte är med i turneringen.
Det skulle såklart få folk att klaga ännu mer på honom, men om man tror att hela lagets prestation i en turnering hänger på endast en spelare är man ärligt talat dum i huvudet. Som om övriga spelare imponerade i senaste EM (eller andra gånger det blivit för tidig sorti), men det nämns aldrig utan det enda som lyfts fram är hur katastrofalt usel Zlatan var.
Citera
2018-04-26, 16:52
Medlem
Janne borde inte vara så PK utan gå ut och säga att Zlatan ändå inte var aktuell. Trots Zlatans i sammanhanget succédebut i USA med långskott i öppet mål och ett offsidemål så har Zlatan sett väldigt blek ut i comebacken, orörlig och ingen speed kvar att ens kunna utmana eller ta sig förbi motståndaren. Spela i slow motion fungerade inte i comeback-försöket i Premier League och det fungerar heller inte i VM, det har knappt ens fungerat i USA men Zlatan kommer säkert göra några mål när han blir väl serverad och kan avsluta direkt.
Citera
2018-04-26, 17:06
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerhyllan
Jag har varit en Zlatanist sen 1998, men han har sjunkit under senaste åren. Främst eftersom han hellre väljer att spela i skitligan MLS än att avsluta i MFF. Samt alla jävla reklam för allt möjligt och där bethard sticker ut och sen debaclet med landslaget där han helt plötsligt efter att varit en sopa under senaste 2 åren förväntar sig en plats i truppen? Stick

En förebild för många gör alltså reklam för ett spelbolag?

Skärpning pajas.

Om du varit Zlatanist sedan 98 borde du väl veta att Zlatte inte varit intresserad över huvud taget av att delta i VM.
Citera
2018-04-26, 17:15
Medlem
Det lär säkert gått till så att Janne sänt över en kravlista till Zlattis. Där 100 punkter finns med ex:

1. Utmärkta testvärden
2. Glatt humör
3. Delta i alla träningsmoment
4. Delta i alla övriga aktiviteter
5. Vara en lagspelare och hålla sig till game-plan
6. Göra mål
osv osv

Självklart kunde inte Zlattis lova en enda punkt.
Citera
2018-04-26, 17:23
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:

Både Zlatan själv och svenska folket verkar ha varit trötta på denna diskussionen sedan media valde att blåsa upp den utan någon anledning för ett tag sedan. Bara media som gjorde en höna av en fjäder som vanligt.
Citera
2018-04-26, 17:40
Medlem
Är det Zlatan som har sagt nej eller ledningen? De kanske vill presentera beslutet på ett sätt som inte skadar Zlatans image.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in