2012-11-16, 06:44
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Ronaldo och Messi. De är jämnare,
Den här seglivade myten verkar ha fått sådant oerhört fäste att jag inte orkar debattera, men kan åtminstone hjälpa folk på traven. De senaste åren har inte Ronaldo varit att räkna med när han verkligen behövts. Han har levererat fantastiskt som målskytt när Real har dominerat matcher, men ofta varit fullkomligt bedrövlig under större press. Samma i landslaget. Han har inte varit jämn - han har varit direkt ojämn.

Vi talar inte bara om att vara "osynlig", vi talar om att tappa allt - inklusive direkt avgörande frilägen och liknande - i pressade matcher.

Ni som tycker att det är chockerande nyheter, gå igenom de tyngre matcherna sedan Ronaldo flyttade till Real. Börja med EM, fortsätt med classicos.

Vore det inte en fullständig myt att han är jämn (eller kan hantera press bra för den delen) hade nog även jag haft honom som nummer 2 i världen.

_________

Man kan förövrigt notera att Z var likadan några år tillbaka men fick ordning på sitt psyke. Det är ju inte omöjligt att även CR växer upp, till åtminstone en pojke.
Citera
2012-11-16, 09:08
Medlem
Om Zlatan skulle flytta till PL vilket lag skulle ni vilja se honom i då?
Citera
2012-11-16, 10:22
Bannlyst
Hade börjat uppskatta Zlatan i landslaget och som representant för Sverige och njöt mycket av hans uppvisning i Englandsmatchen. Men efterspelet såg effektivt till att han åkte in på min hatlista igen. Hur i helvete kan ni lågbegåvade svin utnyttja honom till er perversa massvåldtäkt på det vita svenska folket? Era jävla as! Och då menar jag även de landsförrädare som spelar med i "landslaget" och utnyttjar utgången av denna match. Att media skulle utnyttja det förstod jag redan innan men ni jävla pack i övriga Sverige var jag inte riktigt lika beredd på.

Bra att danskfittan Ekwall fick mothugg av Hamrén, Zlatan är en nolla utan 10 medspelare på plan! Och vem som helst skulle kunna ha gjort de mål Zlatan gjorde i den matchen, det var ju knappast några supermål även om det sista var lite annorlunda. Men det sista målet hade han kanske lyckats med på var hundrade försök och den här gången gick det. Zlatan är en turk och borde spela för nåt muslimsk lag nere på europas baksida (balkan).
Citera
2012-11-16, 10:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Hade börjat uppskatta Zlatan i landslaget och som representant för Sverige och njöt mycket av hans uppvisning i Englandsmatchen. Men efterspelet såg effektivt till att han åkte in på min hatlista igen. Hur i helvete kan ni lågbegåvade svin utnyttja honom till er perversa massvåldtäkt på det vita svenska folket? Era jävla as! Och då menar jag även de landsförrädare som spelar med i "landslaget" och utnyttjar utgången av denna match. Att media skulle utnyttja det förstod jag redan innan men ni jävla pack i övriga Sverige var jag inte riktigt lika beredd på.

Bra att danskfittan Ekwall fick mothugg av Hamrén, Zlatan är en nolla utan 10 medspelare på plan! Och vem som helst skulle kunna ha gjort de mål Zlatan gjorde i den matchen, det var ju knappast några supermål även om det sista var lite annorlunda. Men det sista målet hade han kanske lyckats med på var hundrade försök och den här gången gick det. Zlatan är en turk och borde spela för nåt muslimsk lag nere på europas baksida (balkan).

Är det möjligen så att Zlatan har petat dig ur något pojklag som du har svårt att komma över?

Zlatan kan inte spela i något muslimskt landslag då han är kristen dessutom aktivt troende.
Citera
2012-11-16, 11:27
Medlem
Citat:

Dessutom är han inte turk. Skulle vilja påstå att han bidrar med mer till Sverige är vad de flesta som sitter och hänger på FB och skulle mycket hellre kasta ut dig ur Sverige än Zlatan.

Men vad vet jag.. Eftersom jag är född i Norge så är ju även jag en invandrare..
Citera
2012-11-16, 12:30
Medlem
Citat:

Zlatan ger oss så mycket mer än vad någon annan svensk gör och hela landet lyser liksom upp tack vare detta geni. Sen är det ju inte Zlatans fel att andra använder honom som slagträ? Men även utan honom så förstår dom flesta att rasism är fel och att alla kvinnor inte är horor som ni tycker. Dessutom är ni själva duktiga på att våldta och misshandla så kasta inte sten i glashus, det gäller både höger och vänsterextremister.

Men nog om politik nu. Cirkus Zlatan drar vidare och vi alla får försöka hänga med
Citera
2012-11-16, 14:38
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Den här seglivade myten verkar ha fått sådant oerhört fäste att jag inte orkar debattera, men kan åtminstone hjälpa folk på traven. De senaste åren har inte Ronaldo varit att räkna med när han verkligen behövts. Han har levererat fantastiskt som målskytt när Real har dominerat matcher, men ofta varit fullkomligt bedrövlig under större press. Samma i landslaget. Han har inte varit jämn - han har varit direkt ojämn.

Vi talar inte bara om att vara "osynlig", vi talar om att tappa allt - inklusive direkt avgörande frilägen och liknande - i pressade matcher.

Ni som tycker att det är chockerande nyheter, gå igenom de tyngre matcherna sedan Ronaldo flyttade till Real. Börja med EM, fortsätt med classicos.

Vore det inte en fullständig myt att han är jämn (eller kan hantera press bra för den delen) hade nog även jag haft honom som nummer 2 i världen.

_________

Man kan förövrigt notera att Z var likadan några år tillbaka men fick ordning på sitt psyke. Det är ju inte omöjligt att även CR växer upp, till åtminstone en pojke.

Gäsp, hur många mål har Ronaldo gjort i de senaste el classiconarna? Har du redan glömt förra säsongen? Minns du semi-finalerna i CL? Ronaldo gjorde vad 2-3 mål mot Bayern? Medans Messi var osynlig mot Chelsea.

Starkt att säga att någon är ojämn när han blir den första att göra mål mot alla lag i La Liga. Fortsätt lev i din bubbla. Messi är bäst men han är inte överlägsen Ronaldo.
Citera
2012-11-16, 17:17
Medlem
Ilimitados avatar
Jag har kommit fram till att det mål som Zlatan gjorde var resultat av en massa omständigheter som gör att målet troligtvis aldrig kommer att upprepas.

För det första tror jag att det krävs någon som har precis de fysiska egenskaper som Zlatan har. Man måste ha längden, fysiken, smidigheten och tekniken. Zlatans fysik är faktiskt rätt unik då han har alla dessa komponenter. Det krävs stor kraft att med en cykelspark slå bollen 30 meter. Man måste ha helt rätt teknik för att kunna träffa bollen rätt. Så måste man dessutom ha envisheten och tron på att det verkligen är möjligt, de flesta tror inte ens att sådana där grejer är möjliga. Så måste man ha en hel del flyt för att den rätta situationen ska uppstå och man måste ha millimetrarna på sin sida. Men flyt förtjänar man ju.

Summa summarum, det där målet var en engångsföreteelse, den enda som kan upprepa det är Zlatan själv det är bara han som har det i sig.
Citera
2012-11-16, 17:26
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jag har kommit fram till att det mål som Zlatan gjorde var resultat av en massa omständigheter som gör att målet troligtvis aldrig kommer att upprepas.
Alla mål i sport är resultat av (unika) omständigheter och händelser.
Citera
2012-11-16, 17:36
Medlem
Citat:

Inte första gången jag ser dig sprida din vidriga dynga. Du kan uppenbarligen inget om fotboll och sen att du inte heller är frisk är också det lika uppenbart.
Citera
2012-11-16, 19:13
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Fortsätt lev i din bubbla.
Ställ dig framför spegeln. Inte ens när jag poängterar att du bör kika på historiken gör du det. Roligare att sitta på flashback och skriva dumheter på måfå tydligen.
Citera
2012-11-16, 19:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Denna britt reagerar som om england gjorde målet
http://www.youtube.com/watch?v=yzvQCbdAIZQ

Det var tydligen The bad boy Stan "The man" Collymore som var kommentator. Någon som har någon video med brasilianska eller något annat latinamerikanskt land? Vill höra deras galna Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooL. Italienska kommentatorer är väldigt passionerade också.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2012-11-16 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in