2012-06-04, 12:35
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Var är alla Zlatanhatare nu då? Räcker det inte att han går ut i media och förklarar sin kärlek för Sverige?

Vad är det som är så märkligt med det uttalandet då? Klart han vill ha medalj, sen att han rapar lite floskler om "vilken ära det är att spela i landslaget" osv är ju inget nytt.
Citera
2012-06-12, 17:17
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Vad är det som är så märkligt med det uttalandet då? Klart han vill ha medalj, sen att han rapar lite floskler om "vilken ära det är att spela i landslaget" osv är ju inget nytt.

Det är inget märkligt alls.

Zlatan är svensk och ser sig som svensk och han vill vinna med sitt landslag. Detta hade nog alla kaptener sagt.

Förstår inte vad alla haters snackar om.

Du har helt rätt, inget märkligt uttalande alls.
Citera
2012-06-13, 01:33
Bannlyst
Grät alla ni låtsas-nationalister när Henke, Dahlin och Linderoth inte heller sjöng nationalsången eller?
Citera
2012-06-17, 15:45
Medlem
Sanctuss avatar
Zlatan flaggar för fortsättning i blågult men kommer han kunna fungera i det sociala livet utanför planen utan sina tre ständiga vapendragare Mellberg, Chippen eller Majstorovic som antagligen inte finns med över nästa VM? Jag är tveksam. Den sistnämnda fick ju till och med åka med till Ukraina skadad som "allt-i-allo" för att finnas vid Zlatans sida.
Citera
2012-06-18, 14:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Zlatan flaggar för fortsättning i blågult men kommer han kunna fungera i det sociala livet utanför planen utan sina tre ständiga vapendragare Mellberg, Chippen eller Majstorovic som antagligen inte finns med över nästa VM? Jag är tveksam. Den sistnämnda fick ju till och med åka med till Ukraina skadad som "allt-i-allo" för att finnas vid Zlatans sida.
Har svårt att tro att Zlatan har ont om vänner i landsslaget, han är ju en sorts förebild framförallt för dom yngre och Zlatan är säkert hur trevlig och social som helst utanför planen. Det är väl mest på planen som han kan bli förbannad.

Men Majstorovic åkte väl inte med till Ukraina bara för Zlatans skull? Det var väl mest för att han själv ville med och att han verkar sprida en "feel-good" känsla hos spelare. Sedan så var han säkert en vattenbärare utav världsklass

Som Zlatan säger så är det bara att blicka framåt nu! Tyskland och Irland kommer bli svåra, Irland borta är nästan en lika svår uppgift som Tyskland men vi ska till VM i fotbollens huvudnation Brasilien! Punkt slut.
Citera
2012-06-18, 15:04
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har svårt att tro att Zlatan har ont om vänner i landsslaget, han är ju en sorts förebild framförallt för dom yngre och Zlatan är säkert hur trevlig och social som helst utanför planen. Det är väl mest på planen som han kan bli förbannad.

Men Majstorovic åkte väl inte med till Ukraina bara för Zlatans skull? Det var väl mest för att han själv ville med och att han verkar sprida en "feel-good" känsla hos spelare. Sedan så var han säkert en vattenbärare utav världsklass

Som Zlatan säger så är det bara att blicka framåt nu! Tyskland och Irland kommer bli svåra, Irland borta är nästan en lika svår uppgift som Tyskland men vi ska till VM i fotbollens huvudnation Brasilien! Punkt slut.

Dit kommer vi aldrig med zlatan i laget, punkt slut.
Citera
2012-06-18, 15:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Dit kommer vi aldrig med zlatan i laget, punkt slut.
Du har så rätt så..

Vi avancerade ju inte till EM 2004, VM 2006, EM 2008 eller EM 2012 med honom i laget..
Citera
2012-06-20, 00:17
Medlem
Lorenzis avatar
"Guillou: Zlatan dödar stämningen" - Zatans fel att vi inte gått vidare?

Enligt Guillou kan Zlatan vara det som hindrar sverige att nå sin full potential.
Tydligen tynger Zlatan ner det svenska laget med miner, kommentarer och blickar vilket ska störa sammanhållningen och vidare sammarbetet.

Efter hur jag upplever Zlatan tycker jag det ligger något i det Guillou säger. Det känns som att zlatan är en sån översittartyp som kan påverka folk runtomkring negativt.

Kan Zlatan vara det som gör att Sverige inte presterar som dom borde?
Skulle en mer ödmjuk Zlatan kunna höja spelarnas självförtroende?

http://www.aftonbladet.sehttp://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2012/sverige/article15006486.ab/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2012/sverige/article15006486.ab
Citera
2012-06-20, 00:18
Medlem
Skitsnack, sverige är bara riktigt jävla kassa!
Citera
2012-06-20, 00:20
Medlem
Nygardass avatar
Tycker Zlatan varit ovanligt sympatisk i den gångna em-turneringen.
Citera
2012-06-20, 00:21
Medlem
Lorenzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceNasa
Skitsnack, sverige är bara riktigt jävla kassa!

Guillou tar ju upp exemplet där ett amerikanskt college lag vann mot sovjetunionen i ishockey just pga av sammanhållningen och sammarbetet. Hade vi kunnat höja oss där tror jag lätt sverige hade kunnat slå många om de bättre lagen.
Citera
2012-06-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorenzi
Enligt Guillou kan Zlatan vara det som hindrar sverige att nå sin full potential.
Tydligen tynger Zlatan ner det svenska laget med miner, kommentarer och blickar vilket ska störa sammanhållningen och vidare sammarbetet.

Efter hur jag upplever Zlatan tycker jag det ligger något i det Guillou säger. Det känns som att zlatan är en sån översittartyp som kan påverka folk runtomkring negativt.

Kan Zlatan vara det som gör att Sverige inte presterar som dom borde?
Skulle en mer ödmjuk Zlatan kunna höja spelarnas självförtroende?

http://www.aftonbladet.sehttp://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2012/sverige/article15006486.ab/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2012/sverige/article15006486.ab

För 1-2 år sedan hade jag hållet med till 100%. Nu kan jag inte hålla med alls. Zlatan har imo, inte minst i detta EM, visat att han vuxit som människa och tar sitt ansvar som lagkapten. Han är den som har pushat laget och visat rätt attityd i alla lägen. Zlatan och Mellberg har varit outstanding i det svenska laget i detta EM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in