Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Jag tror inte att Messi är självklar på något sätt att fortsätta i Barcelona. Han skulle lätt kunna säljas för någon miljard och vidare så skulle Barca kunna lösa Fabregas samt Robinho och med det få en ny dimension i sitt spel. Kruxet med det kan dock vara att släppa Messi tämligen snart, då det finns flera exempel på superspelare som lever så mycket på inspiration och talang som Messi faktiskt gör aldrig riktigt hittar tillbaka till sin forna glans pga ofta bristande motivation.
Men det är ju bara ett sätt. Messi kan likväl vara ett undantag och istället blir ÄNNU bättre. Då är det ganska dumt att släppa honom, som Barca gjorde med Maradona.
Jag tror i övrigt att "osämjan" som råder mellan Messi och Zlatan är delvis sann. Uppenbart att Messi känner sig hotad, de höjde tom hans lön över Zlatans för att han på pappret skulle få vara nummer ETT. Om man kollar på matcherna så är Xavi, Inniesta och hela packet alltid framme och gratulerar sina medspelare, medan Messi och Zlatan av det jag sett aldrig gratulerat varandra. Det är inte ett NORMALT beteende och har såklart sina anledningar då det egentligen ska vara just anfallarna som ska gratulera varandra först eftersom att deras uppgift också är att göra mål.
Sälja Messi och få Fabregas och Cashobinho... Få en ny dimension i sitt spel.. O gud jag skrattar bakom skärmen.
Messi är Barcas egna produkt. Han har varit där sedan han var 12 år. Han kommer inte säljas bara för att ngn mupp-Zlatan helt plötsligt tjafsar med han om det nu är sant vilket jag antar att det inte är.