2009-12-01, 10:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Som väntat undviker idioterna Kåmark & Co att svara på frågorna varifrån de har fått dessa rykten. Vilken sopa han Kåmark är. Avundsjuka jävla nolla.
Citera
2009-12-01, 11:53
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Som väntat undviker idioterna Kåmark & Co att svara på frågorna varifrån de har fått dessa rykten. Vilken sopa han Kåmark är. Avundsjuka jävla nolla.

Frågan är om dom insåg vilken uppmärksamhet detta skulle få? Eller att det öht skulle nå fram till Zlatan själv? Jag tror att dom känner sig enormt pressade just nu
Citera
2009-12-01, 12:21
Medlem
BatongGorans avatar
Liverpool-fan

Förmodligen kommer Zlatan att dra ifall detta fortsätter.
Jag vill helst att Messi drar, så äckligt avundsjuk han är på talang-Zlatan.
Citera
2009-12-01, 12:24
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BatongGoran
Förmodligen kommer Zlatan att dra ifall detta fortsätter.
Jag vill helst att Messi drar, så äckligt avundsjuk han är på talang-Zlatan.

Typexemplar på en Liverpoolsupporter... Så jävla verklighetsfrånvarande....
Citera
2009-12-01, 12:32
Medlem
BabyJesuss avatar
Jag tror inte att Messi är självklar på något sätt att fortsätta i Barcelona. Han skulle lätt kunna säljas för någon miljard och vidare så skulle Barca kunna lösa Fabregas samt Robinho och med det få en ny dimension i sitt spel. Kruxet med det kan dock vara att släppa Messi tämligen snart, då det finns flera exempel på superspelare som lever så mycket på inspiration och talang som Messi faktiskt gör aldrig riktigt hittar tillbaka till sin forna glans pga ofta bristande motivation.

Men det är ju bara ett sätt. Messi kan likväl vara ett undantag och istället blir ÄNNU bättre. Då är det ganska dumt att släppa honom, som Barca gjorde med Maradona.

Jag tror i övrigt att "osämjan" som råder mellan Messi och Zlatan är delvis sann. Uppenbart att Messi känner sig hotad, de höjde tom hans lön över Zlatans för att han på pappret skulle få vara nummer ETT. Om man kollar på matcherna så är Xavi, Inniesta och hela packet alltid framme och gratulerar sina medspelare, medan Messi och Zlatan av det jag sett aldrig gratulerat varandra. Det är inte ett NORMALT beteende och har såklart sina anledningar då det egentligen ska vara just anfallarna som ska gratulera varandra först eftersom att deras uppgift också är att göra mål.
Citera
2009-12-01, 12:43
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Jag tror inte att Messi är självklar på något sätt att fortsätta i Barcelona. Han skulle lätt kunna säljas för någon miljard och vidare så skulle Barca kunna lösa Fabregas samt Robinho och med det få en ny dimension i sitt spel. Kruxet med det kan dock vara att släppa Messi tämligen snart, då det finns flera exempel på superspelare som lever så mycket på inspiration och talang som Messi faktiskt gör aldrig riktigt hittar tillbaka till sin forna glans pga ofta bristande motivation.

Men det är ju bara ett sätt. Messi kan likväl vara ett undantag och istället blir ÄNNU bättre. Då är det ganska dumt att släppa honom, som Barca gjorde med Maradona.

Jag tror i övrigt att "osämjan" som råder mellan Messi och Zlatan är delvis sann. Uppenbart att Messi känner sig hotad, de höjde tom hans lön över Zlatans för att han på pappret skulle få vara nummer ETT. Om man kollar på matcherna så är Xavi, Inniesta och hela packet alltid framme och gratulerar sina medspelare, medan Messi och Zlatan av det jag sett aldrig gratulerat varandra. Det är inte ett NORMALT beteende och har såklart sina anledningar då det egentligen ska vara just anfallarna som ska gratulera varandra först eftersom att deras uppgift också är att göra mål.

Sälja Messi och få Fabregas och Cashobinho... Få en ny dimension i sitt spel.. O gud jag skrattar bakom skärmen.

Messi är Barcas egna produkt. Han har varit där sedan han var 12 år. Han kommer inte säljas bara för att ngn mupp-Zlatan helt plötsligt tjafsar med han om det nu är sant vilket jag antar att det inte är.
Citera
2009-12-01, 13:14
Medlem
Min gissning är att så här har det gått till:

Zlatan har, antingen uppfylld av sitt eget ego eller på riktiga grunder, känt att Messi har något emot honom. Zlatan får inte de passningar han vill ha av Messi och är missnöjd. Han nämner för en eller flera kompisar att Messi inte passar, som i sin tur babblar vidare till någon annan kompis... på något sätt tar det sig till Kåmark och Hussfelt.

Kåmark och Hussfelt tänker kortsiktigt, outar nyheten vilket genast dementeras av Barca/Zlatan. Zlatan blir heligt förbannad på TV4 eftersom detta kan skapa problem för honom, även om det kanske ligger något i detta och ryktet kanske startade hos honom.

Givetvis kommer aldrig något av denna soppa bekräftas förrän någon med insyn talar ut efter karriärens slut. Förutsatt att det ligger någon sanning i det.

Oavsett, oerhört osmidigt tänkt av TV4. Storyn kan inte verifieras alls och Zlatan kommer bojkotta dem tills karriärens slut och lite därtill. Gissningsvis kommer detta inte påverka Barcas trupp alls, istället kommer de att kramas om vid nästa mål de producerar tillsammans. Båda har för långa och dyra kontrakt för att någon ska ut. Men om det mot förmodan skulle ske, är Zlatan givetvis den som ryker.
Citera
2009-12-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Ingen av dom kommer att gå...
+1

självklart är det såhär, dom som ens orkar spekulera i något annat är inte bättre än varken kåmark eller aftonhoran.
Citera
2009-12-01, 13:30
Medlem
Jag menar inte att jag stödjer det Kåmark säger, men: Det är ganska tydligt på de bådas kroppsspråk gentemot varandra att något inte stämmer. Det kan man inte bortse tycker jag. Nu om det är någon fejd eller en kinkig brylkräms-situation kan man bara spekulera kring.

Sedan är det inte så konstigt om ryktena skulle stämma. Alla spelare har inte den så kallade kemin. Det är varken första eller sista gången detta sker.

Att redan nu spekulera vem som får lämna är ju bara patetiskt. Tror ni på allvar att Barcelona skulle släppa två av de mest värdefulla spelarna i världen pga. en fejd. Först försöker man lösa konflikten (om ryktena skulle stämma) och sedan tar man till andra metoder. Det är ju en hel organisation bakom spelare och klubben som gör allt för att få det att funka. Precis som vilket stort företag som helst.
Citera
2009-12-01, 15:24
Bannlyst
k-mark sa bara samma sak som de flesta andra också känt som sett matcherna. det utstrålas ingen glädje mellan dessa båda pojkar. hade de tyckte om varandra hade det synt även i teverutan. kåmark har givetvis inga som helst källor, utan gömmer sig bara bakom detta påstående eftersom han vill lägga fram sin tes utan att behöva ta så mycket ansvar. hade han sagt som det var att allt egentligen baserades på hans och mångas känsla, hade han fått stå mer till svars.
Citera
2009-12-01, 15:30
Medlem
Joel^_^s avatar
Messis kroppspråk har ju nästan alltid varit obefintligt, han är inte den som eldar på laget och han är inte heller den som står och skriker på någon.
Han brukar oftast se lite ledsen.

Sen kanske inte han och Zlatan är bästa vänner men någon nivå av professionalism måste det ju finnas att två spelare kan spela i samma lag även om dom inte älskar varandra.

Inte för att jag tror att de hatar varandra.
Citera
2009-12-01, 15:31
Medlem
NirvanAs avatar
Nja hade han varit ärlig och framfört det i stil med;
"Något som också är intressant är att studera samspelet och kroppsspråket mellan dessa spelare, dom ser inte ut att ha kul ihop och dom firar inte med varandra efter mål, min personliga magkänsla och teori är att allt kanske inte är guld mellan dom två och något som behövs fixas för att barcelona ska prestera på topp"

Hade låtit mycket bättre imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in