Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
J.
Citat:
ag drivs inte av något personligt agg, jag var en av de ganska få som trodde på värvningen, därför är jag liksom Pep besviken över att Zlatan inte uppnådde förväntningarna. Han hade flera år kvar på kontraktet och jag hade mina förhoppningar om att han skulle stanna och bevisa för alla som aldrig trodde på honom i klubben, men det var han inte man nog för
En av få vart? Redaktionen? Han uppnådde dom spelmässiga förväntningarna hela hösten. Han var bättre än Messi hela hösten. Du gör förövrigt bort dig när du börjar diskutera en fotbollspelares manlighet i en diskussion om fotboll.
Citat:
Du gör bort dig som tror på att spelarna skulle konspirera mot Zlatan, såna tankar föds inte ur ett neutralt perspektiv, som du anklagar mig för att sakna.
Ingen konspiration, det har framgått ganska klart att det fanns en spricka mellan Messi och Ibra med all sannolikhet för att Ibra började säsongen bättre, flera spelare som spelat i klubben ihop sen barn tog helt naturligt den Barca fostrade och bästa spelaren i världens sida. Det är för mig inget konstigt, sånt kan hända i klubbar. Det blir dock helt galet när tränaren beslutar för att göra detsamma. Hans roll är inte att förstärka konflikten mellan världens bästa spelare och klubbens dyraste genom tiderna. Etoo fick ju samma behandling av Pep.
Citat:
Barcelona hade fler chanser än Inter och fick ett mål helt absurt bortdömt, de borde ha vunnit, men Mourinhos taktik höll den gången. Pep är inte samma typ av coach, Barcelona spelar sitt eget spel istället för att anpassa sig efter motståndaren.
Visst men Inter vann. Barca låg under med 3-1 och Pep byter in Maxwell och tar ut en anfallare. Jose körde över honom och Ibra fick skiten. Något Pep förmodligen inte hade något emot.
Pep tog över Riijkards lag och att man vann CL det året handlade mer om marginaler. Chelsea hade lika gärna kunnat vinna.