2020-04-07, 10:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Det verkar som att du håller på Tjuventus.

Angående Ibrahimobitch så är han en zigenare från Balkan som beter sig som en zigenare från Balkan.

Nja, håller inte på Juventus, men Nedved var min favoritspelare så jag såg en hel del av deras matcher på den tiden.

Ditt sista stycke håller jag med om. Men poängen med mitt inlägg är att det är så sjukt synd att han inte blev hjälte nånstans.

Juve? Dumpar.
Inter? Lämnar (De vinner CL)
Barca? (Bråkar med alla)
Milan (Inget att säga egebtligen)
PSG (Perfekt nivå att briljera på - dumpar)
Man Utd (Gör helt OK ifrån sig. Skadad - drar till MLS)
MLS (Säljer ut sig totalt. Talk Shows, reklam, produkter...)
Milan (Lämnar antagligen)

Sjukt synd. Han hade kunnat bli legend i Juve, Inter och PSG. Men nej... Dessutom fick han en andra chans i Milan. Vem fan är närmare 40 och får chansen i Milan? Ta den, Zlatan! Och hjälp den nya generationen!

Balkan cigani, pička ti mater...

Landslaget då? Bråkar med Källström. Blir polare med kurdgänget. Låter dom sspringa åt honom. Äger Hamrén som inte vågar säga emot - och Zlatan njuter av makten...

Janne är inte lika imponerad. Då blir han kallad rasist.

Zlatan är en osäker horunge. Men säger man det till honom så får man stryk. 194cm vältränad psykopat. Nej, jag säger inte det till honom.

Men fakta är fakta och det får han leva med. Att ingen gillar honom. Inte mer än 1-2 säsonger åt gången...

Inte en chans att det var Peps och Messis fel att det skar sig i Barca.

Han sparkar Rodney. Han sparkar Cassano. Han sparkar Wilhemsson. Han tacklar Materazzi. Han skallar Mihajlovic.

En horunge. Tyvärr. Totti gjorde fula saker. Keane och Viera också, liksom Gattuso. Går inte försvara det, men de var i alla fall män.

Snorungen från dumma Rosengård, snyft... "Alla hatar mig..."
Citera
2020-04-07, 11:32
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nja, håller inte på Juventus, men Nedved var min favoritspelare så jag såg en hel del av deras matcher på den tiden.

Ditt sista stycke håller jag med om. Men poängen med mitt inlägg är att det är så sjukt synd att han inte blev hjälte nånstans.

Juve? Dumpar.
Inter? Lämnar (De vinner CL)
Barca? (Bråkar med alla)
Milan (Inget att säga egebtligen)
Man Utd (Gör helt OK ifrån sig. Skadad - drar till MLS)
MLS (Säljer ut sig totalt. Talk Shows, reklam, produkter...)
Milan (Lämnar antagligen)

Sjukt synd. Han hade kunnat bli legend i Juve, Inter och PSG. Men nej... Dessutom fick han en andra chans i Milan. Vem fan är närmare 40 och får chansen i Milan? Ta den, Zlatan! Och hjälp den nya generationen!

Balkan cigani, pička ti mater...

Landslaget då? Bråkar med Källström. Blir polare med kurdgänget. Låter dom sspringa åt honom. Äger Hamrén som inte vågar säga emot - och Zlatan njuter av makten...

Janne är inte lika imponerad. Då blir han kallad rasist.

Zlatan är en osäker horunge. Men säger man det till honom så får man stryk. 194cm vältränad psykopat. Nej, jag säger inte det till honom.

Men fakta är fakta och det får han leva med. Att ingen gillar honom. Inte mer än 1-2 säsonger åt gången...

Inte en chans att det var Peps och Messis fel att det skar sig i Barca.

Han sparkar Rodney. Han sparkar Cassano. Han sparkar Wilhemsson. Han tacklar Materazzi. Han skallar Mihajlovic.

En horunge. Tyvärr. Totti gjorde fula saker. Keane och Viera också, liksom Gattuso. Går inte försvara det, men de var i alla fall män.

Snorungen från dumma Rosengård, snyft... "Alla hatar mig..."

Jag tycker inte det är ett dugg synd. Ibrahimobitch har det renommé och det eftermäle han förtjänar.

För att åskådliggöra hur bortglömd han redan är, kan man nämna många andra spelare härrörande från Sverige som på riktigt är älskade i Zlatans gamla klubbar och ligor.

I Ajaxs klubbhistorik är Stefan Petterson en legend, med vunna troféer både inhemskt såväl som i Europa.

I Inter är Nacka en legendar, medan Zlatan ses som ett skämt. Kolla bara hur Materazzi ideligen driver med honom, angående att Inter direkt vann CL när zigenaren lämnade.

I Barcelona är Henrik Larsson en hjälte som spelade hem CL-finalen. Zlatan är Barcas största flopp på 2000-talet.

I Milan når han inte Gre-No-Li ens till fotknölarna.

I Frankrike är Zlatan redan passé. Gunnar Andersson är älskad och avgudad femtio år efter sin död - https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RR8PrJ/tidernas-hyllning-till-okande-svensken

Henrik Larsson är en legend i Man Utd, trots att han bara var där några månader. Jesper Blomqvist vann trippeln med Man Utd!

Till och med Ishizaki lyckades vinna titlar med Galaxy. Zlatan torskade och kukade ur.

Och i svenska landslaget är det absolut ingen som saknar den dumdryge horungen Ibrahimobitch.
Citera
2020-04-07, 12:07
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Hade chansen att etablera vinnarkänsla i PSG tillsammans med Cavani och framförallt Veratti. Men nej. Han drar till United och lirar 1,5 säsonger där.
Citat:
Zlatan tillbringade snarare för många år i PSG. Franska ligan var under hans nivå och han hade nästan ingenting att vinna på att vara där. Det var coolt av honom att gå till Manchester United och Premier League som 35-åring. Det enda som är synd är att han inte gjorde det tidigare. Tiden i PSG var slöseri med tid.
Citera
2020-04-07, 12:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Jag tycker inte det är ett dugg synd. Ibrahimobitch har det renommé och det eftermäle han förtjänar.

För att åskådliggöra hur bortglömd han redan är, kan man nämna många andra spelare härrörande från Sverige som på riktigt är älskade i Zlatans gamla klubbar och ligor.

I Ajaxs klubbhistorik är Stefan Petterson en legend, med vunna troféer både inhemskt såväl som i Europa.

I Inter är Nacka en legendar, medan Zlatan ses som ett skämt. Kolla bara hur Materazzi ideligen driver med honom, angående att Inter direkt vann CL när zigenaren lämnade.

I Barcelona är Henrik Larsson en hjälte som spelade hem CL-finalen. Zlatan är Barcas största flopp på 2000-talet.

I Milan når han inte Gre-No-Li ens till fotknölarna.

I Frankrike är Zlatan redan passé. Gunnar Andersson är älskad och avgudad femtio år efter sin död - https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RR8PrJ/tidernas-hyllning-till-okande-svensken

Henrik Larsson är en legend i Man Utd, trots att han bara var där några månader. Jesper Blomqvist vann trippeln med Man Utd!

Till och med Ishizaki lyckades vinna titlar med Galaxy. Zlatan torskade och kukade ur.

Och i svenska landslaget är det absolut ingen som saknar den dumdryge horungen Ibrahimobitch.

Det är synd, för om han var normal i huvudet hade han kunnat bli en stor spelare - en legend- i åtminstone Juve, Inter eller PSG. Men han pissade bort det... Tyvärr är han svagbegåvad mentalt.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan tillbringade snarare för många år i PSG. Franska ligan var under hans nivå och han hade nästan ingenting att vinna på att vara där. Det var coolt av honom att gå till Manchester United och Premier League som 35-åring. Det enda som är synd är att han inte gjorde det tidigare. Tiden i PSG var slöseri med tid.

Nej, nej...
1. Rätt nivå för en åldrad Zlatan. Han kunde fortfarande glänsa i L1.
2. Han hade störst chans att vinna CL där än i någon annan klubb han spelat i. Barca enda utmanaren, men där pissade han också bort chansen.
3. United hade aldrig hänt utan Mourinho. Han "vann" EL där.. wow...

Zlatan pissade bort sin karriär och dessutom sitt anseende. Det finns ju ingen klubb i världen som har tagit honom till sitt hjärta.

Han är inte större än Berbatov. Men han kunde ha blivit. Sen om det är han själv eller idioten Raiola som regisserat hans horiga karriär...

Nåväl. Han har pengar men alla avskyr honom.
Citera
2020-04-07, 18:12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Nej, nej...
1. Rätt nivå för en åldrad Zlatan. Han kunde fortfarande glänsa i L1.
2. Han hade störst chans att vinna CL där än i någon annan klubb han spelat i. Barca enda utmanaren, men där pissade han också bort chansen.
3. United hade aldrig hänt utan Mourinho. Han "vann" EL där.. wow...
Nej, Zlatan gav upp CL-drömmen och gick från den sjätte/femte bästa ligan i Europa till den tuffaste och mest fysiska ligan vid en ålder av 35 år. Det är coolt. Han gjorde dessutom bra ifrån sig i Manchester United under säsongen 2016/17 fram till sin allvarliga knäskada.
Citera
2020-04-07, 21:51
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nej, Zlatan gav upp CL-drömmen och gick från den sjätte/femte bästa ligan i Europa till den tuffaste och mest fysiska ligan vid en ålder av 35 år. Det är coolt. Han gjorde dessutom bra ifrån sig i Manchester United under säsongen 2016/17 fram till sin allvarliga knäskada.

Åren går...
När man läste i trådar och pratade med United-anhängare var det ofta en rätt ambivalent inställning till Zlatan man möttes av. Han avgjorde matcher och gjorde en del häpnadsväckande saker som alltid, men när han inte avgjorde var han den förste som kritiserades.

Jag tycker att Ovcharkas inlägg är rätt tillspetsat men ändå inte helt fel. Zlatan hamnade vid flera vägskäl under karriären, har ofta sett Barcelona som det största eftersom jag följt den klubben och initialt var så positiv till att se honom där, men det är klart att situationen när han valde att lämna Juventus var väl så avslöjande.

Hade han valt att fortsätta satsa på att underkasta sig laget i Barcelona, vilket krävt mycket ödmjukhet och tillfällig statussänkning, och tagit med sig den inställningen till landslaget och gjort fler landskamper som de mot Danmark, så tror jag att han kunnat tas upp bland de största genom tiderna.

Zlatans mentalitet tog honom till världseliten, jag tror att det framförallt var hans mentalitet och inte hans tekniska "talang" som gjorde att han ens slog sig in i Malmö. Men när han kom till toppen var det till slut mentaliteten som satte stopp. Hade han kunnat ändra på sig i det läget hade han kunnat bli ännu större.
Citera
2020-04-09, 12:27
Bannlyst
Glad påsk alla Malmö FF-huliganer! Nu tränar er före detta idol till och med i sällskap av Hammarby IF

https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/har-tranar-zlatan-med-hammarby-se-bilderna/
Citera
2020-04-09, 12:45
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovenianbeer
Glad påsk alla Malmö FF-huliganer! Nu tränar er före detta idol till och med i sällskap av Hammarby IF

https://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/har-tranar-zlatan-med-hammarby-se-bilderna/

Lata Zzzzz...latan gjorde inte många knop i hemarbetet i det klippet.

Divan Ibrahimobitch tar verkligen den dumdryga gålunkfotbollen till en helt egen nivå.
Citera
2020-04-10, 13:33
Medlem
klettermauss avatar
Betson har släppt spel på Zlatan att göra minst en allsvensk match med Hammarby under 2020.
Odds 10 gånger pengarna.
Ger ni Zlatan större eller mindre chans till spel för Hammarby än 10 procent. Jag skulle nog säga att chansen är större.
Citera
2020-04-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Betson har släppt spel på Zlatan att göra minst en allsvensk match med Hammarby under 2020.
Odds 10 gånger pengarna.
Ger ni Zlatan större eller mindre chans till spel för Hammarby än 10 procent. Jag skulle nog säga att chansen är större.

Då är det bara att satsa en summa pengar på det oddset...
Citera
2020-04-11, 19:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Odds 10 gånger pengarna.

Hur var det nu, vägrade inte Z att spela på plastskiten i USA? Han ska kanske bara spela bortamatcher?
Citera
2020-04-11, 20:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Att Zlatan passar på att träna för att hålla i gång under uppehållet betyder självklart inte att han kommer att spela för Hammarby. Det är ju liksom inget jättelångt steg att ta att träna med dem med tanke på att han är delägare i laget. Om han däremot hade tränat med AIK eller Djurgården hade det haft betydligt större rubrikvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in