2019-11-29, 12:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Lägg upp källor på dina påståenden nu

Minns inte var jag läst det och hittar inget, kan ha varit i Offside eller så minns jag fel. I vilket fall så tror jag att han hade haft det svårt att nå Ajax utan MFF.
Citera
2019-11-29, 12:20
Medlem
Som MFF köper jag inte snacket om att "Utan Malmö hade han inte.."
En spelare med den talangen hade nått toppen var han än spelat

Jag trodde inte att Zlatan kände något för MFF mer än ev. ilska. Vi vet hur den mannen är
Efter att ha läst hans bok

Men dom senaste åren, 2014-2019 har han gullat som fan med oss.
Alla verkar ha glömt alla Zlatans gratulationer till CL spel

"Malmö who else?
"Det finns bara Malmö"
"Malmö är Svensk fotboll"

Han sa det till Schulman också intervjun, "kan du tänka dig att spela för AIK?"
Nej finns bara MFF.
Öppnade en dörr för att komma hem, som han sen stängde

Det sjukaste är att han iklädd MFF halsduk bara in Lennart Johanssons pokal, MFF:s Nr 20

Han kom in med lennart.. i MFF halsduk 2017.. 2 år sedan
Och nu är han bajare
Det är de sjuka, och det har folk glömt verkar det som

Folk börjar prata om gammalt groll som "Zlatan blev blåst i Malmö för 30 år sen"
jaha so what? Det gamla är ju intressant när han visat sympatier för MFF i nutid
Citera
2019-11-29, 12:22
Medlem
Lite så är det väl att nu fick Stockholm Zlatan liksom

Han är inte Malmö längre, han är Sverige, Stockholm
Och dessutom tillhörighet till en äcklig Stockholmsklubb

Det är väl det som svider lite.
Den störste var vår, Skåne, Malmö MFF

Inte nu längre, han är inte assoscierad till något av dom 3 ovanstående längre

Han är Sthlm, inte vår och någon värdelös kräkklubb som spelar på plast
Citera
2019-11-29, 12:34
Bannlyst
Ja jösses vilket spektakel för ingenting

Finns väl bara björn borg som engagerat på samma vis
Citera
2019-11-29, 13:58
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det är här du missförstår själva poängen. Vet inte om du är insatt i när man handlar aktier. Du köper ju inte den aktie som är dyrast, utan du köper den som du tror kommer bli det.

Du får ursäkta de fåniga managementkonsultuttrycken, men nästintill alla Bajens pilar pekar uppåt. Man slår målrekord (sen serien bytte till 16 lag), är 1 poäng från att ta guld och avslutar säsongen med att vinna 15 av 17 matcher, vilket är smått ofattbara siffror. På hemmaplan har man varit överlägsna med resultatraden 13-2-0.

Bara i år har man sålt Borges och Odilon för c:a 60 miljoner kronor, och dessutom har Tankovic blivit landslagsspelare under hösten. Och till allt det här har vi den trogna publiken som, oavsett vad tvillingar tycker, alltid skapar grym stämning på matcherna, detta på en arena ett stenkast bort från Söderstadion. Den lokala förankringen finns kvar således.

Förstår du då varför det är så lockande att gå till Bajen? Resultaten pekar uppåt, och kapital ska vi ha gott om. Och allt detta har skett utan att Z behövt lyfta ett finger. Allt det här hade vi innan han kom in i bilden. Det ser väldigt bra ut, men det kan sjukt nog bli ännu bättre än detta.

Jo tack, jag kan aktier. Det är inte riktigt applicerbart här. Du köper en aktie för att tjäna procent. Inte för att hitta/ betta på det största bolaget. Även om det för mig som investerare är bättre att Netflix ökar kursen med 35% mot Microsofts 25% på ett år så kommer inte Netflix bli världens största bolag.

Sen kan man ju spekulera i kommande resultat men jag gillar att kolla på senaste rapporterna också.

Eget kapital (totala tillgångar minus totala skulder) på koncernnivå
1. Malmö FF - 497 mkr
6. Hammarby IF - 42 mkr

Nettoomsättning 2018
1. Malmö FF - 343 mkr
6. Hammarby IF - 136 mkr

Jag håller med om att Hammarby är en tillväxt och momentumaktie. De har gått om lag som Elfsborg och Helsingborg. Men det är det att de andra top 10 konkurrenterna också går starkt och om Mff och Fck är på large cap listan så är Hammarby på medium cap.

Jag tycker det är väldigt mycket att greppa efter halmstrå när det gäller bajen. Ni var en poäng ifrån att vinna, men det gjorde djurgården och det är verkligen inte bra om man ska dominera Sthlm. Ni var nära förra året, men då vann AIK. Det är de två värsta smguld-resultaten som kan hända för Hammarby. Båda två ökar sin fanbase,publik och är garanterade minst 80 miljoner från europaspel. Dessutom är det så att om man vill bo i Sthlm och garanterat synas i europa så är det Djurgården man ska gå till i år. Ni gjorde en bra säsongsavslutning. Vad är det egentligen i det stora hela? Positivt så klart och ger en möjlighet till europa league men Djurgårdens guld, Aik och Mffs europaspel är betydligt viktigare.

https://www.fotbolldirekt.se/2019/09/07/hur-overlagsna-ar-mff-kan-latt-fem-ar-i-rad-satsa-20-miljoner-pa-nya-spelare En artikel med en interjuv från en snubbe från ernst and young

Det mest intressanta här är två saker.

1. Han pratar om hur Mff ska närma sig Fck och nå 500 miljoner i omsättning, som utgångspunkt. Det är helt uppenbart att de två är störst.

2.
Citat:
Vilka klubbar ser du med störst potential att utmana på sikt?
- AIK förstås - men jag imponeras av Djurgårdens sätt att få fram pengar och hur man byggt om klubben från de jättelika problem man hade. Men Norrköping har också potential, för att inte tala om IFK Göteborg som har underpresterat länge, men sett till Blåvitts otroliga varumärke så är man den klubb som i dag kanske kan ta störst steg av alla. Om man gör rätt, vilket återstår att se.

Han nämner inte ens Hammarby som utmanare i Sverige. Visst kan han vara Aikare/djurgårdare eller bara glömt dem. Men det säger ändå en del om hur orimligt liten chans Hammarby har att bli hela Skandinaviens största klubb.

"Bara i år" är väl lite av grejen med spelarförsäljning. Man behöver göra det regelbundet. Och nu ska Hammarby ersätta de här spelarna och göra en minst lika bra säsong nästa år, och dessutom gå till europa league för att närma sig.

Hammarbys edge verkar vara Tele2, ett bra publiksnitt att det är kul att spela där och kul att bo i Sthlm. Det är dock också väldigt dyrt att bo i Sthlm. Är man Neymar så är det så klart skitsamma om Paris är 100% dyrare än Marseille. Men för Sven Svensson men en lön på 150 000 kr i månaden så är det stor skillnad om en lägenhet kostar 4 i Malmö eller 8 miljoner i Sthlm att köpa. Och om Sven funderar på Fck eller Brönby så är 150 000 danska kronor värt 40-50% mer på det han sparar. Om lönerna nu är lika vilket de inte är för Mff har mer pengar och danskarna lägre skatt och arbetsgivaravgift.

Jag undrar också över arenasituationen nu när tvpengarna ökar. För Mff som äger sin arena så kan de bara stoppa det i egen ficka utan mellanhänder. Vad kommer stockholms stad/ vem som nu äger arenan göra vid nästa kontraktsförhandling. Förmodligen ta en stor del av kakan. Och vad kan Hammarby sätta emot?

Om jag ska fantisera ihop ett scenario där Hammarby är skandinaviens största klubb om 10 år så krävs.

1. Djurgården åker ner till superettan och Aik blir en mellanklubb. Då kan man börja prata om Sthlms fantastiska storlek när man inte behöver dela allt på 3.

2.Zlatan med vänner lägger in 100 miljoner till spelarköp och löner kommande 3 åren.

3. Man gör en Mff resa likt sen 2010. Dvs vinner Allsvenskan regelbundet, kommer alltid top 3, går till Champions league ett par gånger och europa league de andra.

4. Fck kollapsar i princip.

5. Man får fart på spelarförsälningarna regelbundet under 10 års tid.

Vi är betydligt närmare skojiga bajen än Skandinaviens största klubb som jag ser det.

Edit: (dessutom är Zlatan en idiot och usel affärsman, en rik affärsman som köper in sig i en klubb har visat att han är i toppskiktet på att göra affärer och ta beslut. Zlatan kan mycket väl bara förstöra med alla sina brister)
Senast redigerad av sebastian_ 2019-11-29 kl. 14:19.
Citera
2019-11-29, 15:04
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Nja, är ingen förespråkare av AEG och har aldrig varit men nu försvinner u hälften av deras ägande iaf. Zlatten kan nog ge oss en del PR ändå och eftersom vi är i Sverige bestämmer fortfarande vi medlemmar så om herr Z vill bidra så får han väl göra det. Sedan att jag personligen aldrig gillat vederbörande får jag väl finna mig i.
Äger Zlatan 25 procent av AEG Sweden eller vad det heter (dotterbolaget som är de som har aktierna i hammarby) eller har han köpt ut 25 procent frå AEG?
Citera
2019-11-29, 16:32
Medlem
Citat:
Nej det är absolut inte otroligt pinsamt av Malmö och bevisa att alla skrattar åt Malmö
Suger du av Zlatan i profil eller vad är ditt problem? Gå in på diverse supportersidor så ser du.
Citera
2019-11-29, 17:02
Medlem
goosehunters avatar
Man kan dribbla med en fotboll. Men man kan aldrig dribbla med sin lojalitet.

Ena dagen invigning av statyn i Malmö och kärleksförklaringar till klubben och staden. Några veckor senare köper han in sig i Bajen. Då är man inte trovärdig. Varför satsade han inte pengar i MFF istället? Och på en gång detta snack att han alltid gillat Hammarby och deras fans (för att smickra dom) ungefär som han ens hade nån koll på den biten.

Han gick till personangrepp på Janne med felaktiga påståenden helt tagna ur luften. Bad han om ursäkt? Nej. Där och då sjönk han som en sten i mina ögon. Att stå och ljuga i media och hitta på saker, sedan inte vara man nog att be om ursäkt när det man sagt visar sig vara fel. Fan vad dåligt.
Citera
2019-11-29, 17:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore ju kul om Ljungberg värvade Zlatan till Arsenal men de var ju i olika grupperingar i landslaget men kanske de kan se förbi det. Ljungberg får ju längst vara tränare i 12 veckor men silly season infaller ju sig under den perioden.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-11-29 kl. 17:22.
Citera
2019-11-29, 17:37
Medlem
Har inte läst igenom tråden så kanske tagits upp tidigare..men blir ärligt förvånad över allt raljerande kring detta och att det verkar tas på allvar att det är en seriös "affär" det enbart handlar om..

Zlatan är miljardär och dessutom ett världskänt ansikte....hur många affärsförslag lär inte regna över honom;det ena mer lukrativt än det andra...!?

Investera i en allsvensk klubb lär väl vara bland det sämsta man kan göra,ur en affärssynvinkel?

Är det inte helt uppenbart att det handlar om ett väl medvetet pungslag mot MFF,efter att ha blivit blåst av dem enl egen utsago,som den långsynta person han är?(Han har ju erkänt att han typ fortfarande spelar fotboll för att bevisa föräldrarna i sitt MFF-pojklag.)
Det är en tagg som suttit i honom hela livet och nu kom tillfället.

Han är sur på Janne för att frågan om VM aldrig kom,därav alla dessa uttalanden.
Lär förfölja JA hela livet..Zlatan glömmer aldrig,säger han själv.
Citera
2019-11-29, 17:53
Medlem
Citat:
Du ska veta följande

1 han är absolut inte en av de bästa i fotbollen

2 att han har bara en ynka miljard på banken är inget speciellt med när han inte är bland de 150 rikaste i Sverige och inte är bland de 3000-5000 rikaste i världen

PS varför är alla zlatanälskare alltid så fixerade vid hans pengar och ålder ?
Har du källor som stöder dessa påståenden?
Citera
2019-11-29, 18:00
Medlem
bagarn29s avatar
Den här statyn som det gnälls över är SvFFs idé och inte Malmö stad. Varför inte sätta den vid ZCourt så har den anknytning till platsen?

2001 betygade han sin tacksamhet över att MFF hjälpt honom att komma till Ajax.
2003 blev Minola hans agent och hur han är vet vi alla.
2004 började det stor tjatet om att han blev lurad av Borg.

Benhakker säger att Z:s lön var inte mindre än andra 19-åringars lön i Ajax. Han fick 160.000:-/mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in