2020-01-07, 02:35
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Du kan fortfarande få rätt, hittills har han inte visat några tecken på att vara tillbaka. Fick nästan en halvlek mot ett Sampdoria som ligger 1p över nedflyttningsstrecket och åstadkom inte mycket.
Svenska avundsjukan visar sig igen. Allt förakt du har mot Z och ändå sitter du fastklistrad framför tvn när han spelar. Svennebananen i ett nötskal
Citera
2020-01-07, 06:08
Medlem
Man kan säga att han rör upp känslor till höger och vänster, och säga vad man vill, kommer sakna denna tråd den dagen han tackar för sig.

Har sett matchen, är ingen proffsbedömmare själv så jag har läst ett par sakliga skrifter om hans insats och han gjorde inte en dålig insats med det han hade att jobba med. Ska bli en spännande resa att följa tycker jag, kanske sista resan?
Citera
2020-01-07, 07:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Kanske för att han hade något att bevisa på ett helt annat sätt. Han kom visserligen till United som en liknande ledargestalt, men också till en ny liga, en ny utmaning, och att det var just svårflörtade engelska kritiker han ville tysta. Han gick in i en konflikt, så att säga. Så då låg det väl mer naturligt att sno en lagkamrats nummer och sen ärva 10:an i en av världens största klubbar.

Läget nu är ju i det närmaste motsatt. Han kommer "hem" för att en sista gång få njuta av fotbollen. Inget märkligt med att då ta ett mer anonymt nummer, inte börja tjafsa om att få det eller det numret. Mognad möjligtvis?

Ja för i din värld kan Zlatan aldrig göra något gott. Inget nytt här, nej. Nä, skulle han lyfta Milan så säger det ärligt talat jävligt mycket om Zlatan.
---
Undrar för övrigt vad folk ska hitta att klaga på i Zlatans senaste kommentar om landslagsspel:

Jag har varit Zlatanist, berömt honom när det varit befogat. Skadan har blivit en delare av hans karriär. I form som innan skadan hade han gjort minst ett mål igår. Inget konstigt med det, åldern sätter sina spår.

Han är fortfarande en habil spelare som inte säger nej till mer fliss. Hela december var det snack om ett 18 månaders kontrakt men det blev 5 månader, varför?

Statyn är ju en flopp. Ingen staty ska resas över en levande person men den stör mig inte. Däremot placeringen.
Om han köpt eller fått aktier har ingen betydelse det är affärer.
När han lägger ut bilden iförd grönvitt tröja och att han ska göra klubben till Skandinaviens största klubb rinner det över för vissa supportrar. Desstom gör han det dagen innan Mackans avtackning.

Att attackera hans bostad och därmed hans familj är oacceptabelt.
Citera
2020-01-07, 08:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har varit Zlatanist, berömt honom när det varit befogat. Skadan har blivit en delare av hans karriär. I form som innan skadan hade han gjort minst ett mål igår. Inget konstigt med det, åldern sätter sina spår.

Han är fortfarande en habil spelare som inte säger nej till mer fliss. Hela december var det snack om ett 18 månaders kontrakt men det blev 5 månader, varför?

Statyn är ju en flopp. Ingen staty ska resas över en levande person men den stör mig inte. Däremot placeringen.
Om han köpt eller fått aktier har ingen betydelse det är affärer.
När han lägger ut bilden iförd grönvitt tröja och att han ska göra klubben till Skandinaviens största klubb rinner det över för vissa supportrar. Desstom gör han det dagen innan Mackans avtackning.

Att attackera hans bostad och därmed hans familj är oacceptabelt.

Du predikar för döva öron plastfans och folk som inte ens följer fotboll i tråden och irl blir förvånade och förskräckta över hur horans staty har behandlas så vad du än skriver Så kommer de aldrig förstå vilka känslor ciganon rört upp. Så lönlöst förklara dig.

Vi har varit Zlatanister sen slutet av 90 talet och mannen med lägre IQ än en somal förstör allt för några handfull dollar. Vilken ärkesopa.

Aja han är en Hammarby legend nu bara att lämna han i fred.
Citera
2020-01-07, 13:35
Medlem
mark.corrigans avatar
Läser man svenska medier så kan man tro att Zlatan på egen hand spelade in 9 poäng till Milan på 35 minuter. Han gjorde inte bort sig på något sätt, men här någon svensk spelare någonsin behövt prestera mindre för att bli hyllad?
Citera
2020-01-07, 19:24
Medlem
Kan nog bli en bra avrundning på karriären i Milan.
Såg inte matchen mot Sampdoria, men sett klipp och det verkar där som att Ibra hänger med bra.
Egentligen är det ju den här typen av matcher där han ska peta in en avgörande boll för att säkra poäng i serielunken, men som en första match är det ändå okej.

Han är expert på italiensk fotboll och kommer förhoppningsvis få igång målskyttet inom kort.
Senast redigerad av Storbob 2020-01-07 kl. 19:26.
Citera
2020-01-07, 23:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Läser man svenska medier så kan man tro att Zlatan på egen hand spelade in 9 poäng till Milan på 35 minuter. Han gjorde inte bort sig på något sätt, men här någon svensk spelare någonsin behövt prestera mindre för att bli hyllad?

Vad har du läst då som jag inte har läst? Jag har då inte sprungit på den typen av tokhyllningar.
Citera
2020-01-08, 09:09
Medlem
Dofternas avatar
Nån som vet hur snacket gick på SFF när man bestämde sig för en staty? Vem la förslaget, opponerade sig någon?
Citera
2020-01-08, 13:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad har du läst då som jag inte har läst? Jag har då inte sprungit på den typen av tokhyllningar.

Trots en händelsefattig 0-0-debut mot Sampdoria skapar Zlatans comeback rubriker i Italien.

Gazzetta Dello Sport: "De rödsvarta tackar målvakten Donnarumma efter 0-0 mot Sampdoria".
"Zlatan räcker inte till. Milan behöver en killer i straffområdet."

Corriere dello Sport: "Ibra räcker inte till, det är samma gamla Milan. Bara 0-0 mot Sampdoria, Zlatan påverkar inte."

Tuttosport: "Milan saknar självförtroende"
Citera
2020-01-08, 15:16
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Trots en händelsefattig 0-0-debut mot Sampdoria skapar Zlatans comeback rubriker i Italien.

Gazzetta Dello Sport: "De rödsvarta tackar målvakten Donnarumma efter 0-0 mot Sampdoria".

Corriere dello Sport: "Ibra räcker inte till, det är samma gamla Milan. Bara 0-0 mot Sampdoria, Zlatan påverkar inte."

Exakt, det kunde ju vem som helst som inte har blågula glasögon på se. Finns inget löjligare än fans av enskilda spelare (i det här faller Zlatan) som geniförklarar minsta bolltouch.

Svennebananer och Zlatan är som egyptier och Salah. Spammar alla forum med aggressiv kärlek till sin gud och behandlar minsta kritik som hädelse.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2020-01-08 kl. 16:01.
Citera
2020-01-08, 17:17
Medlem
BarryHeros avatar
Det var Zlatans första match på 2,5 månad. Ge honom någon månad till. Tror han sätter åtminstone 5 ligamål under våren.
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Exakt, det kunde ju vem som helst som inte har blågula glasögon på se. Finns inget löjligare än fans av enskilda spelare (i det här faller Zlatan) som geniförklarar minsta bolltouch.

Svennebananer och Zlatan är som egyptier och Salah. Spammar alla forum med aggressiv kärlek till sin gud och behandlar minsta kritik som hädelse.
Citera
2020-01-09, 09:15
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Intervju från 2009:

Citat:
Finns det något som skulle få dig att avsluta karriären med en säsong i Allsvenskan?

– Nej, knappast. Jag har varit negativ till det förut och det känns ännu mer avlägset nu. Om jag ska komma hem är det för att bli ordförande eller sportchef i Malmö FF.

Vad krävs för att vinna ditt förtroende?

– Betala hundra millar på kontot! Nä, jag bara skojar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in