2009-06-01, 01:55
Medlem
Gömda av Marklund och Ett öga rött av Khemiri.
Citera
2009-06-01, 10:00
Medlem
Pallevantes avatar
Vi som aldrig sa hora av Ronnie Sandahl. Överskattad jävla skitbok, förstår inte hur den eller författaren kan ha fått någon uppmärksamhet. Han är talanglös och jobbig. Jag var på bokmässan för ett par år sedan för att se Bob Hansson prata om Gunnar. Bob ställde in och Ronnie dök upp för att prata om den här skitboken. Jag vill mörda alla.
Citera
2009-06-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Haha! Trodde jag var ensam i hela världen om den åsikten. Började läsa den för över trettio år sedan och har fortfarande inte kommit ens hundra sidor.

Tror att det är ganska många som överskattar den, alternativt bara tycker om den för att "man ska tycka om LotR". Smått irriterande.
Citera
2009-06-01, 12:45
Medlem
LikeAGloves avatar
Försökte mig på att läsa Tokfurstun här om dagen, storyn har ju potential att bli en jättebra bok men istället är hela boken utfylld av dynga
Citera
2009-06-02, 14:30
Medlem
carebears avatar
Egyptologens gåta av nån snubbe jag inte minns namnet på. Helt totalt usel. Har försökt flera ggr, men aldrig kommit mer än kanske 100 sidor. Sen är Mein Kampf, inget man läser som förströelse direkt...
Citera
2009-06-03, 15:52
Medlem
Mutherfukers avatar
Ni som säger Atlas Shrugged (Och Världen Skälvde) av Aynd Rand... Vad är det som gör den till en så dålig bok, tycker ni? Språket? Berättelsen? Filosofin? Eller är den helt enkelt bara tråkig?
Citera
2009-06-03, 19:56
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutherfuker
Ni som säger Atlas Shrugged (Och Världen Skälvde) av Aynd Rand... Vad är det som gör den till en så dålig bok, tycker ni? Språket? Berättelsen? Filosofin? Eller är den helt enkelt bara tråkig?

Tråkig! Språket var trist. Berättelsen var seeeeg.

Filosofi?! Finns ingen filosofi i den - att kalla Ayn Rand filosof är att kalla Göran Persson sympatisk, Hitler humanistisk, Mona Sahlin önskad, Feminismen jämlig etc osv...
Citera
2009-06-03, 21:35
Medlem
Mutherfukers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos

Filosofi?! Finns ingen filosofi i den - att kalla Ayn Rand filosof är att kalla Göran Persson sympatisk, Hitler humanistisk, Mona Sahlin önskad, Feminismen jämlig etc osv...

Okej, fair enough. Bra att någon kunde motivera lite, istället för att bara namedroppa. Jag börjar bli trött på att se den i både toppen- och bottenlistor utan någon som helst motivering. Jag har själv inte läst klart den, och jag tycker allt att den har sina stunder. Men visst är den lite för seg, det är den.
Citera
2009-06-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos

Jag håller med dig Antinomos, den var tråkig och seg, desstuom gav inte sidorna något, så att säga: man förstod vart hon ville komma på en gång. Karaktärerna var platta och filosofin? Att försöka förklara en cool idé kan ibland ursäkta att boken är sämre i andra aspekter, men atlas shrugged? Det handlar väl snarare om upprepande av ett mantra än förklarande av en filosofi. Tycker jag.
Citera
2009-06-03, 23:19
Medlem
dumburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapps
Jag håller med dig Antinomos, den var tråkig och seg, desstuom gav inte sidorna något, så att säga: man förstod vart hon ville komma på en gång. Karaktärerna var platta och filosofin? Att försöka förklara en cool idé kan ibland ursäkta att boken är sämre i andra aspekter, men atlas shrugged? Det handlar väl snarare om upprepande av ett mantra än förklarande av en filosofi. Tycker jag.
Så sant som sagt. Speciellt radiotalet är något av ett mandomsprov i uthållighet och om det inte hade varit att det kom så långt in i boken hade jag nog slängt iväg den.
Citera
2009-06-04, 14:05
Medlem
swimp78s avatar
Det är omöjligt att lista den sämsta bok man läst, då man ju trots allt läst en del skit genom åren, t ex böcker skrivna av Dean R Koontz eller Liza Marklund..

Det är istället lättare att nämna vilken bok man anser vara lite överskattad
Citera
2009-06-04, 14:27
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dw89
Sagan om Ringen-trilogin. Lämnade tillbaks böckerna precis när dem lämnat Moria.
Segare böcker får man leta efter.

Ha, samma här. Skulle nog inte säga att det är den sämsta boken. Men tio sidor in började det klia i hela kroppen på mig. Bara en massa dravel. Inte ens orkat med filmerna heller för den delen.

Alkemisten...ja, väntade mig ett mästerverk efter alla hyllningar. Var ju inte ens i närheten.

Ni som klagar på Liza Marklund kan inte ha läst Camilla Läckberg, fy satan vilket undermåligt textspråk. Åtminstone kan Marklund rappt berätta en historia utan större detaljer, medan Läckberg sysslar med upprepningar och annan skit. Minns inte vilken bok det var jag läste men det var nog bland det sämsta jag läst, vilken smörja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in