2009-06-04, 16:28
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Ni som klagar på Liza Marklund kan inte ha läst Camilla Läckberg, fy satan vilket undermåligt textspråk. Åtminstone kan Marklund rappt berätta en historia utan större detaljer, medan Läckberg sysslar med upprepningar och annan skit. Minns inte vilken bok det var jag läste men det var nog bland det sämsta jag läst, vilken smörja.

Ja, allas vår hjälte Leif GW Persson har ju sagt att hon skriver som Nicke Lilltroll pratar, och att hennes romaner är som noveller i "Min Häst", så...
Citera
2009-06-04, 22:23
Medlem
Mutherfukers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapps
Det handlar väl snarare om upprepande av ett mantra än förklarande av en filosofi. Tycker jag.

Det där är verkligen sant. Jag lägger ner boken nu.. Upprepandet blir väldigt trist, och jag har inte längre någon motivation att läsa klart den. Språket tyckte jag om i alla fall, men det räcker väl inte riktigt.
Citera
2009-06-05, 16:21
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasRuben
Ja, allas vår hjälte Leif GW Persson har ju sagt att hon skriver som Nicke Lilltroll pratar, och att hennes romaner är som noveller i "Min Häst", så...

Klockren beskrivning, är böjd att hålla med professor GW.
Citera
2009-06-06, 22:21
Medlem
adolfbubblas avatar
ignorerar all skit jag läst innan jag kom in i medveten ålder (dvs 13-14 år)
då blir det The stranger av Albert Camus. Läste den iofs översatt till engelska och det märktes att det fattades nåt grundläggande i översättarens språk. Men om jag fattade den rätt så var den sjuuukt tråkig och sa mig ingenting. Dessutom var den så kort att man inte hann komma in i handligen innan den var slut (inte för att det var så mycket till handlig heller)
Skall nog försöka mig på den på svenska nån dag. Är inte engelska originalspråk så kan jag ju lika gärna läsa den översatt till svenska som till engelska...
Citera
2009-06-06, 22:30
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Ha, samma här. Skulle nog inte säga att det är den sämsta boken. Men tio sidor in började det klia i hela kroppen på mig. Bara en massa dravel. Inte ens orkat med filmerna heller för den delen.

Alkemisten...ja, väntade mig ett mästerverk efter alla hyllningar. Var ju inte ens i närheten.

Ni som klagar på Liza Marklund kan inte ha läst Camilla Läckberg, fy satan vilket undermåligt textspråk. Åtminstone kan Marklund rappt berätta en historia utan större detaljer, medan Läckberg sysslar med upprepningar och annan skit. Minns inte vilken bok det var jag läste men det var nog bland det sämsta jag läst, vilken smörja.

Håller med till fullo! Skrev en hel recension i 3:an på gymnasiet enbart om hur skitdålig den var. Vilka förväntningar och vilken skit. Förändra min livssyn, så fan heller.

Läckberg gick på samma högstadieskola som jag Med de eftareheter av lärare och utbildning av de tre år jag gick där är jag beredd att till fullo stötta din åsikt. Ingen går ut därifrån med nåt mer i huvudet än när de först kom dit, dvs ingenting. Har medveten avstått från att läsa hennes böcker.
Citera
2009-06-18, 13:33
Medlem
sverker11s avatar
Moment 22 (Catch-22) av Joseph Heller är en kandidat. Jag vet inte vad det är med den boken men jag har gjort tre försök, två på svenska och ett på engelska, att komma igenom boken men det går bara inte. Det är så totalt ointressant att jag aldrig tagit mig igenom mer än en tredjedel.

Det finns många usla böcker och ibland känns det som jag läst de flesta men just "Moment 22" kan jag bara inte ta mig igenom och det borde innebära att det är en av de sämsta böcker jag läst (eller snarare försökt läsa).
Citera
2009-06-18, 16:31
Medlem
VanceDances avatar
Jag håller på med Processen av Franz Kafka och jag måste säga att den är inte givande för mig.
Var nära på att sluta läsa den när jag kommit 50 sidor men av princip så ska jag läsa klart den...blir väl idag. Känns lite halvdant att läsa den nu bara för sakens skull.
Citera
2009-07-04, 20:29
Medlem
Krappfiskarns avatar
Kevin McDonalds böcker har verkligen varken gjort mig kunnigare eller tillfredställt mig på något sätt. Jag trodde verkligen det skulle vara något när så många på FB ger rosor och choklad om hans böcker. Grov besvikelse faktiskt.

Tur att jag inte betalade för böckerna, då hade jag kännt mig våldtagen.
Citera
2009-07-04, 20:37
Medlem
Finns ju otroligt många.

De flesta deckare som skrivits är mer eller mindre skit usch!
Citera
2009-07-05, 12:24
Bannlyst
Vad som helst av Carina Rydberg
Citera
2009-07-05, 15:01
Medlem
Ahruons avatar
Läste en gång en deckare av Hans Holmérs med polisen Loppan som huvudperson. Det visade sig vara ett misstag, då man fick reda på mördaren på första sidan och sedan fick följa den tappre Loppans långa kamp för hitta denna man.
Citera
2009-07-05, 15:13
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Läste en gång en deckare av Hans Holmérs med polisen Loppan som huvudperson. Det visade sig vara ett misstag, då man fick reda på mördaren på första sidan och sedan fick följa den tappre Loppans långa kamp för hitta denna man.

Med tanke på att jag en gång läste en sida i en "roman" av Hans Holmér och att din avatar och signatur tyder på den ädlaste smak, måste jag beundra ditt mod, att du masade dig igenom skiten.

Måste känts som en kallsup saltvatten ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in