2017-12-01, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liv02
Det är inte aupurin 10 mg. På dem står det "10 mg" på ena sidan, brytskåra på den andra.
Man blir inte blå i munnen av 10 mg aupurin.
Så du har rätt som är skeptiskt.

Beställde hem ett test för olika sorters benzo. Att det är kopior är en sak, men jag vill åtminstone veta VAD det är i dom. Visar det inte diazepam kastar jag bort skiten och skriver här.

I xanax-kopian jag fick var det någon super stark rc-benzo om jag inte minns fel. Allt jag vet är att sambon fick ringa ambulans för jag fick en tv i huvudet utan att ens märka det.
Citera
2017-12-01, 12:17
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liv02
Det är inte aupurin 10 mg. På dem står det "10 mg" på ena sidan, brytskåra på den andra.
Man blir inte blå i munnen av 10 mg aupurin.
Så du har rätt som är skeptiskt.

Jag har ett gäng apaurin 10 mg hemma från fass, dom har ingen märkning alls men dom har en skåra. Det är av märket krka. Tror du de kan vara fejk isåfall?
Citera
2017-12-01, 12:19
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilly
Beställde hem ett test för olika sorters benzo. Att det är kopior är en sak, men jag vill åtminstone veta VAD det är i dom. Visar det inte diazepam kastar jag bort skiten och skriver här.

I xanax-kopian jag fick var det någon super stark rc-benzo om jag inte minns fel. Allt jag vet är att sambon fick ringa ambulans för jag fick en tv i huvudet utan att ens märka det.

Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag har ett gäng apaurin 10 mg hemma från fass, dom har ingen märkning alls men dom har en skåra. Det är av märket krka. Tror du de kan vara fejk isåfall?

Kollade baksidan på dom nu där stod 10mg där ja. Sry
Citera
2017-12-01, 21:07
Medlem
Liv02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilly

Bra att alltid köra ett test. En tv i huvudet utan att märka det. Låt bli rc-skit. Säkrast så.

Citat:
Kollade baksidan på dom nu där stod 10mg där ja. Sry
Fass säljer äkta varor. Inga kopior så du kan vara lugn.
Ta det lugnt bara. Hellre för lite än för mycket benzo. Tolerans med ökad ångest är hemskt.
Citera
2017-12-02, 21:02
Medlem
populopiduss avatar
Fan vad bra Stesolid är på att bota bakfyllor. Så jävla skönt att ALDRIG längre ha ångest dagen efter en riktig fest. Det är inte därför jag tar det primärt så klart, men en fin "bieffekt".
Citera
2017-12-04, 23:32
Medlem
Stesolid, tillvänjning?

Hej!

Jag är inte så kunnig på detta område men jag har sedan en tid tillbaka fått Stesolid 5 mg utskrivet mot ångest. I snitt tar jag en 5 mg var fjärde dag, ofta kvällar när det blir väldigt jobbigt. Kan även gå en vecka emellan då och då.

Är denna dos såpass låg att jag inte är i riskzonen för fysiskt beroende? Jag har hört om halveringstider och allt vad det heter men förstår inte riktigt vad detta innebär för kroppen i praktiken.

Tack för svar
Citera
2017-12-05, 00:08
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choffee12
Hej!

Jag är inte så kunnig på detta område men jag har sedan en tid tillbaka fått Stesolid 5 mg utskrivet mot ångest. I snitt tar jag en 5 mg var fjärde dag, ofta kvällar när det blir väldigt jobbigt. Kan även gå en vecka emellan då och då.

Är denna dos såpass låg att jag inte är i riskzonen för fysiskt beroende? Jag har hört om halveringstider och allt vad det heter men förstår inte riktigt vad detta innebär för kroppen i praktiken.

Tack för svar

Med den låga dosen & så många dagar emellan intagen så hade jag inte oroat mig över ett fysiskt beroende.
Citera
2017-12-07, 08:30
Medlem
Jag åt benso i 12 år innan jag slutade cold turkey, det var för att det var så jävla mycket strul med mina recept så en dag bara tröttnade jag på jakten liksom.. Det gick bra men abstinensen var från helvetet, kändes som man slets åt alla håll samtidigt.

Men jag slutade även med alkohol helt och mycket annan skit också..

Men idag har jag börjat lite smått med diazepam igen (efter fyra års uppehåll), eftersom jag inte dricker alkohol längre så fungerar det bättre - plus att jag känner till farorna (fick fängelse 6 mån 22 dagar effektiv tid pga. benso och alkohol) . Så idag är jag försiktig om man säger så, dessutom nykterist (förutom enstaka folköl då och då, oftast 2 bara och en eller två gånger i månaden).

Jag köper mina benso idag för att slippa vården och deras jävla krav på urinprov och annat helvete! Så mycket lugnare när man har stadig tillgång och slipper oron, slipper ångesten över att medicinen tar slut osv..

Vet inte vad jag vill säga men benso är en fantastisk medicin om man har social-fobi (Som jag), var försiktiga bara!

Ha det fint gott folk,
Mvh
Citera
2017-12-11, 19:34
Medlem
Extremeflys avatar
Hur lång tid brukar de ta innan bensedine 10 mg verkar?
Citera
2017-12-13, 15:36
Medlem
Citat:
Hur lång tid brukar de ta innan bensedine 10 mg verkar?

Tar du ett rejält glas vatten till, så ska det gå fort. Tippar på 10 till 15 minuter max.
Citera
2017-12-13, 23:07
Medlem
Extremeflys avatar
Aha tack
Citera
2017-12-14, 20:38
Medlem
populopiduss avatar
En sak jag verkligen uppskattar med Diazepam är dess långa halveringstid. Den gör att man kan gå dagar även som beroende utan att bli dålig, vilket gör att man kan hålla uppe några dagar då och då för att hålla toleransen i schack. Underbar medicin. Sen jag började ta mer regelbundet och inte bara då och då har jag fått livet tillbaka. Ätit i cirka 3 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in