2012-07-14, 18:56
  #2689
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Trappa ner med hjälp av Stesoliden/valiumet/diazepamen (whatever we want to call it)..
Du lär inte hinna känna dig spec. dålig på bara 3 dar utan, med valium. Men jag vet inte vad du har för problem annars. Men för mig när jag käkade bra mycket mer än dig av valium, så tog det 1-2 veckor innan jag märkte avtändning.

2/4mg ikto är enormt mycket mer än 10mg diazepam, så det ska nog gå bra!


Hur har det varit med benzon innan dehära 2 månaderna med stess?


Jag tog opiater innan och valde att köra stess under tiden jag tände av,
nu är jag fri från opiaterna och känner inget behov av stesoliden längre.

Jag har inga större erfarenheter av benso,
ikto var första avtändningen jag haft på benso och den var jobbig.


*edit: Jag kan ju fixa mer stesolid men dom kommer inte förens på tisdag,
frågen är ju om det verkligen behövs trappas ner?

MVH.
Citera
2012-07-14, 19:00
  #2690
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Jag tog opiater innan och valde att köra stess under tiden jag tände av,
nu är jag fri från opiaterna och känner inget behov av stesoliden längre.

Jag har inga större erfarenheter av benso,
ikto var första avtändningen jag haft på benso och den var jobbig.


MVH.
Okej! Ja då ska det nog gå bra bara du känner för det.
Hur exakt du ska trappa ner vet jag inte. Men tror du ju kan testa åtminstone efter ett tag att bara ta varannan dag eller snarare när du känner att eventuella! spöken kommer o hälsar på i hjärnan osv.
Du lär ju känna själv lite hur mycket du kan trappa ner/hur snabbt.

Citat:
*edit: Jag kan ju fixa mer stesolid men dom kommer inte förens på tisdag,
frågen är ju om det verkligen behövs trappas ner?
Jag tror nog du behöver trappa ner en bit i vart fall. Better safe than sorry.
__________________
Senast redigerad av Nume 2012-07-14 kl. 19:02.
Citera
2012-07-14, 19:02
  #2691
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Okej! Ja då ska det nog gå bra bara du känner för det.
Hur exakt du ska trappa ner vet jag inte. Men tror du ju kan testa åtminstone efter ett tag att bara ta varannan dag eller snarare när du känner att eventuella! spöken kommer o hälsar på i häjrnan osv.


Tror jag ska köra på att trappa ner så kanske jag slipper allt för många spöken i hjärnan.
Men en annan fråga, hur länge dröjer det innan avtändningen kommer?
Trodde det skulle ta 2-3 dagar efter sista intaget.



MVH.
Citera
2012-07-14, 19:15
  #2692
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Tror jag ska köra på att trappa ner så kanske jag slipper allt för många spöken i hjärnan.
Men en annan fråga, hur länge dröjer det innan avtändningen kommer?
Trodde det skulle ta 2-3 dagar efter sista intaget.



MVH.
Beror väl på, men ja med stess antagligen minst ett par dagar. Men det jag talade om 1-2 veckor, var kanske mer den fysiska delen som kom då också. Alltså fick inte ont eller så men hade svårt o röra mig o blev skakig.
Citera
2012-07-14, 19:22
  #2693
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Beror väl på, men ja med stess antagligen minst ett par dagar. Men det jag talade om 1-2 veckor, var kanske mer den fysiska delen som kom då också. Alltså fick inte ont eller så men hade svårt o röra mig o blev skakig.

Okej, kanske jag överlever tills på tisdag.
Minns inte att jag fick det då jag tände av på ikto,
det var bara den psykiska biten jag hade problem med.
Citera
2012-07-14, 19:37
  #2694
Medlem
Nu blir det 15mg stesolid mot ångesten. Ska bli så jävla skönt att bli ångestfri och avslappnad
Citera
2012-07-15, 22:50
  #2695
Medlem
Om man drar i sig dubbla läkardoseringen och toleransen stiger, kan man motverka detta genom att vara utan stesolid ett tag så att toleransen sjunker?

Mvh
Citera
2012-07-16, 00:01
  #2696
Medlem
SyphaXs avatar
Känner att mitt nuvarande Etizolambruk har börjat flippa ur lite och tänkte trappa ur med hjälp av diazepam. Någon som har en bra idé eller erfarenhet hur gå till väga från ca 7mg Etizolam/dygn till Valium? Vad det motsvarar osv.
Citera
2012-07-16, 02:57
  #2697
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Hur blir jag som enbart rört benso för ett par år sen om jag tar 15mg Stes nu?

eller 10mg + en öl?
Citera
2012-07-16, 03:28
  #2698
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyphaX
Känner att mitt nuvarande Etizolambruk har börjat flippa ur lite och tänkte trappa ur med hjälp av diazepam. Någon som har en bra idé eller erfarenhet hur gå till väga från ca 7mg Etizolam/dygn till Valium? Vad det motsvarar osv.

Det motsvarar 70 mg Stesolid.

Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Hur blir jag som enbart rört benso för ett par år sen om jag tar 15mg Stes nu?

eller 10mg + en öl?

Du kommer bli mysig, avslappnad o ångestfri, ha så kul.
Citera
2012-07-16, 03:36
  #2699
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det motsvarar 70 mg Stesolid.



Du kommer bli mysig, avslappnad o ångestfri, ha så kul.
Men jag kommer väl inte få minneslucka om jag dricker ölen till dom 15mg?
Citera
2012-07-16, 03:44
  #2700
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Men jag kommer väl inte få minneslucka om jag dricker ölen till dom 15mg?
Svårt o säga hörru, beror på hur många öl. Men enstaka öl och 15mg är nog ingen fara, troligtivs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in