2011-12-16, 13:32
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calypsian
800mg gjorde mig slö och trött. Jag får nu upp till 15mg om dagen vid behov tack vare akuten (får se hur vi går vidare därifrån), men för att svara på din fråga så går det inte att få ett rus på stesolid/valium. Det kan ge dig ett skönt lugn om du har ångest, och utan tolerans så borde 5mg hjälpa, men 2.5mg ... Jag har inte testat. Det är i vilket fall som helst inte en drog jag skulle välja att flumma på. Då blir det hellre xanor.
Tack för svaret. Skulle vara skitgutt att uppleva "ett skönt lugn" som du beskriver det, då jag inte har för avsikt att flumma på det, utan mer känna mig på bättre humör eller vad man nu ska kalla det.

Citat:
Ursprungligen postat av monkey99
Nej du kommer nog inte känna av en halv 5mg, det skulle inte jag göra! Folk som väger extremt lite eller är väldigt känsliga känner kanske av en halv 5mg, något rus kommer du absolut inte få av den mängden, ett rus får du av doser av minst 30mg på en gång, gärna ihop med någon Öl. Vissa anser att man inte kan få ett rus av Valium, jag säger att man kan få helt galet starka rus av det.

Ja, jag är också ganska nojjigt lagd, förr när jag missbrukade Benso så åt jag hur mycket som helst, och det är totalt nojjfritt med Benso, jag tycker inte att det går att nojja på det, blir du nojjig av Alkohol så kanske du kan bli nojig av Benso också. Och snälla du, börja inte missbruka denna underbara medicin som Stesolid/Valium är, tar man den som man ska så är den underbart bra för det mesta!

Tack för svaret. Blir man nojjig av ett alkoholrus så måste man vara rätt vrickad i huvudet. Det mår man alltid bra av.
Har inte tänkt att börja missbruka, vill bara testa en liten dos och se om det kan ge någon positiv effekt.
Citera
2011-12-16, 13:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Tack för svaret. Skulle vara skitgutt att uppleva "ett skönt lugn" som du beskriver det, då jag inte har för avsikt att flumma på det, utan mer känna mig på bättre humör eller vad man nu ska kalla det.

Tack för svaret. Blir man nojjig av ett alkoholrus så måste man vara rätt vrickad i huvudet. Det mår man alltid bra av.
Har inte tänkt att börja missbruka, vill bara testa en liten dos och se om det kan ge någon positiv effekt.
Jodå, 5 mg räcker om du vill känna av ett litet "skönt lugn"; beroende på hur tålig du är vill säga...
Citera
2011-12-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jodå, 5 mg räcker om du vill känna av ett litet "skönt lugn"; beroende på hur tålig du är vill säga...
Exakt. 14mg i dag (min dos) och jag har fortfarande ångest, så allt beror på hur "tålig" man är. Toleransen verkar ju öka rätt fort.
Citera
2011-12-16, 14:13
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Okej. Jag ska testa senare och se om jag upplever någon effekt.
Citera
2011-12-16, 14:30
Bannlyst
Jag tog 10mg för ca 1 timme sedan, inte tagit Benso på ca 1 månad innan dess så noll tolerans, känner mig väldigt mycket mer avslappnad och ångestfri, inte ett dugg påverkad på det viset att jag skulle uppfattas som berusad. Jag väger 90 KG kan tilläggas.

Tog en MANO 10mg, nån som vet ungefärlig milligram Diazepam i dom ? Känns inte som jag tagit en Stesolid 10a direkt, så något mindre än 10mg måste dom innehålla.
Citera
2011-12-16, 14:32
Bannlyst
Citat:
Okej. Jag ska testa senare och se om jag upplever någon effekt.

Prova 5 till 10mg, 5mg är för lite för dom flesta faktiskt om du inte väger väldigt lite och som sagt är väldigt väldigt känslig. Grov ångest skulle jag tro att man lär upp mot 15-20mg för att lindra.

Men lätt oro skulle jag säga 5 till 10mg.
Citera
2011-12-16, 14:35
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Prova 5 till 10mg, 5mg är för lite för dom flesta faktiskt om du inte väger väldigt lite och som sagt är väldigt väldigt känslig. Grov ångest skulle jag tro att man lär upp mot 15-20mg för att lindra.

Men lätt oro skulle jag säga 5 till 10mg.

Ska köpa ett par 5: or sen. Börjar med att ta en och ser om jag upplever någon effekt. Hur lång tid tar det tills de verkar?
Citera
2011-12-16, 14:39
Medlem
Jag har en fråga: p.g.a. att jag tog 80*10 Valium beställda från FP för en elva dagar sedan (känns som mer tid har passerat) kan det verkligen öka min tolerans till en hög nivå då allting intogs samtidigt? Jag hade väl tagit i snitt 15/20mg om dagen i tio dagar innan dess.

Jag har så klart hört att xanor ökar toleransen fort på, men jag vet inte hur fort toleransen ökar på stesoliden. Jag vet i vilket fall som helst att jag inte kände abstinens de dagar jag var utan innan jag fick på allmänakuten här för under julruschen.
Senast redigerad av calypsian 2011-12-16 kl. 14:42.
Citera
2011-12-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ska köpa ett par 5: or sen. Börjar med att ta en och ser om jag upplever någon effekt. Hur lång tid tar det tills de verkar?
15-30 min borde du känna av det.
Citera
2011-12-16, 14:52
Bannlyst
Citat:

15-30 min som sagt Stesolid ger ingen kick, utan det smyger sig på, tar uppåt en timme för maximal effekt! Benso som tex Xanor ger en kick, rekommenderar dig att aldrig prova Xanor, man mår FÖR bra och är helt uppe i det blå på det, vilket såklart inte är tanken, man ska ju ha fötterna på jorden.

Har man dödsångest lr andra grava psykiska problem så är nog Xanor bra.

BRB, nu ska jag Meditera sen ta en härlig promenad till gymmet i snön!
Citera
2011-12-16, 15:10
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
15-30 min som sagt Stesolid ger ingen kick, utan det smyger sig på, tar uppåt en timme för maximal effekt! Benso som tex Xanor ger en kick, rekommenderar dig att aldrig prova Xanor, man mår FÖR bra och är helt uppe i det blå på det, vilket såklart inte är tanken, man ska ju ha fötterna på jorden.

Har man dödsångest lr andra grava psykiska problem så är nog Xanor bra.

BRB, nu ska jag Meditera sen ta en härlig promenad till gymmet i snön!

Låter gutt. Skulle vara riktigt skönt att få en lugnande effekt av en drog utan att bli helt vrickad i skallen som efter en krogrunda.
Citera
2011-12-18, 22:01
Bannlyst
Fan i helvete... vad gör man när man mår HELVETE, ångest utan någon speciell anledning ikväll, har 1 st 10mg Valium men den ska man ju spara till Julafton.... Suck...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in