2010-10-21, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
Om du får effekt av bara 10mg Sobril (oxazepam) så kommer du få en otrolig effekt av 10mg Diazepam, börja med 5mg de första veckorna, när du känner att effekten börjar bli sämre kan du öka till 10mg. Men får du effekt på 10mg sobril så får du garanterat en bra mycket bättre effekt på bara 5mg Diazepam. Sobrilen är den svagaste benson som finns, och 10mg är ingenting i bensoväg. Knappt så man själv får effekt på 50mg ens en gång :S

Exakt. Sa ungefär likadant en sida bakåt. Själv käkade jag 120mg Oxascand för två dagar sedan. Händer INGENTING på 5 timmar, så jag gick och la mig. Sov gott dock. Men det gör jag alltid när jag somnar....

PS. Jag hade noll tolerans. Jag ser alltid till att ha det innan nästa intag av benzo.

Saknar Diazepam/Klonazepam.
Citera
2010-10-21, 12:20
Medlem
eagless avatar
[quote=Methinks]Det beror på hur länge du har ätit det. Men har du ätit 10-15mg Alpra i veckan i flera veckor/månader och bestämmer dig för att göra en cold turkey så vill jag inte veta hur du kommer må. Men jag själv upplevde det som lika hemskt som när jag slutade röka heroin. 7-9 dagar av ett extremt fysiskt och psykiskt helvette. Gör INTE cold turkey, inte på någonting. Om du nu inte har ett val. 1. Trappa ner. 2. Eller lägg in dig på psyk. Dem kommer trappa ner dig med Diazepam/Klonazepam (dvs kramplösande).

Wow. Raka puckar. I hear you. Tack
Citera
2010-10-21, 16:09
Medlem
Actu-tetigistis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Yup, och sen hålla på så tills något händer. Vissa är dumma/oekonomiska nog att dubbla så fort dem märker att dem inte känner nåt. :P

Hände absolut ingenting, sen är inte 7.5mg zop och 5mg stess att dubbla...
Däremot dubblade holken jag drog efteråt benzons effekter.

Alla vaknar inte upp med tomma kartar vettö.
Citera
2010-10-23, 11:22
Medlem
The Philosophers avatar
Valium (Diazepam) är utan tvekan min absoluta favorit. Den är lätt att dosera så du får den härliga mysiga känslan. Du blir avslappnad, lugn, ångestfri men ändå inte avtrubbad. Du kan också bli mer öppen och social vilket inte är helt fel i vissa situationer.

Citera
2010-10-25, 10:36
Medlem
stilnockts avatar
Hej! är det nån som provat dom här från FP
Valium 10 Diazepam Generic Ardin.... är dom bra?? eller
rekommenderas dom eller???
Citera
2010-10-25, 11:02
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilnockt
Hej! är det nån som provat dom här från FP
Valium 10 Diazepam Generic Ardin.... är dom bra?? eller
rekommenderas dom eller???

Inget vidare tryck i dom.
Citera
2010-10-25, 11:27
Medlem
stilnockts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Inget vidare tryck i dom.

Ok! tack för det!!..... förstod nästan det jag är skeptisk mot alla lösa mediciner
dom ska ligga på blister då tror jag mer på dom.....

Mvh
Citera
2010-10-26, 16:18
Medlem
mlds avatar
Hallå , tänkte bara om nån kunnig kunde svara , får i morgon 50st 10mg valium , aldrig tagit benso, tänkte ha det vissa kvällar när jag får en jävla ångest osv , även när man är bakfull ? , vilken dos ska man börja me ? vill inte att de ska synas på mig när man e bland folk osv , men endå känna av de ,börja med en halv tablett? . Hur länge har tex 10mg effekt ?
Och sen om vi säger man tar 2st 10mg i veckan finns det då risk fö beroende eller tollerans höjning ? ,

Kanske finns svar här men lix 71 sidor... , peace !
Citera
2010-10-26, 18:37
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mld
Hallå , tänkte bara om nån kunnig kunde svara , får i morgon 50st 10mg valium , aldrig tagit benso, tänkte ha det vissa kvällar när jag får en jävla ångest osv , även när man är bakfull ? , vilken dos ska man börja me ? vill inte att de ska synas på mig när man e bland folk osv , men endå känna av de ,börja med en halv tablett? . Hur länge har tex 10mg effekt ?
Och sen om vi säger man tar 2st 10mg i veckan finns det då risk fö beroende eller tollerans höjning ? ,

Kanske finns svar här men lix 71 sidor... , peace !

Käka 10mg första gången, du borde få ganska bra effekt. Tar du 2 st i veckan lär du inte skapa något beroende nej, men det svåra är att hålla sig till endast 2 ggr.
Citera
2010-10-26, 22:22
Medlem
ExplicitSolvenss avatar
Valium har fått mig att sova gott många nätter och trivas väl med mitt liv.

Enda problemet som jag ser det är att man blir lite oskärpt.
Men har brukat det stadigt från och till de senaste 10åren utan några större problem. Använder det dock inte dagligen, men det fyller helt klart sin funktion och har en given plats i mitt liv.
Citera
2010-10-27, 00:14
Medlem
mlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-
Käka 10mg första gången, du borde få ganska bra effekt. Tar du 2 st i veckan lär du inte skapa något beroende nej, men det svåra är att hålla sig till endast 2 ggr.

Okeej tackar för svar och hoppas på de bästa .

Citat:
Ursprungligen postat av ExplicitSolvens
Valium har fått mig att sova gott många nätter och trivas väl med mitt liv.

Enda problemet som jag ser det är att man blir lite oskärpt.
Men har brukat det stadigt från och till de senaste 10åren utan några större problem. Använder det dock inte dagligen, men det fyller helt klart sin funktion och har en given plats i mitt liv.

Okeej , hur ser du det med toleranshöjningen , måste man hälla i sig burkar efter så många år för o uppnå effekt ?
Citera
2010-10-27, 12:39
Medlem
SyphaXs avatar
Har ätit ganska låga doser(10-20mg) Diazepam varje dag i ca 2 veckor. Någon fara att sluta tvärt eller är det hälsosammare att trappa ner lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in