2011-08-31, 19:17
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Hur pass svårt är det att få Stesolid utskrivet för er som får det? Själv lider jag av svår ångest(generiliserad), tvångstankar, medelsvår depression, insomningssvårigheter och lätt paranoia. Det borde inte vara några problem va?

Jag fick stesolid på recept när de skulle höja min dos SSRI (cipralex), mot eventuella biverkningar. Det var läkaren som själv föreslog, bara att tacka och ta emot. Efter det har jag fått det ett par gånger till, men bara små doser och aldrig mer än 25x5mg åt gången. Dock även efter jag slutade ta SSRI.

De blir alltid väldigt skeptiska om man antyder att man hade velat ha ett nytt recept. Kan tycka att detta är jävligt skevt när de samtidigt ALLTID skall försöka trycka på en effexor och hävdar att det har få biverkningar och inte är det minsta beroendeframkallande. Om man använder diazepam någorlunda ansvarigt och bara tar mindre doser vid behov så är det i min mening jämförelsevis helt harmlöst. Och, det FUNGERAR till skillnad från resten av skiten de vill hälla i en.
Citera
2011-08-31, 20:58
Medlem
Jag är i ett snabbt behov av svar just nu - jag har tagit 5 stycken stesolid 10mg och har nu ännu en under tungan - jag känner INGENTING och vill gärna ha ett behagligt rus.
Vad mer behövs? Börjar bli lite halvt desperat och undrar VARFÖR i helvete ingenting händer.

tacksam för snabbt svar!
Citera
2011-08-31, 21:19
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leksaker
Jag är i ett snabbt behov av svar just nu - jag har tagit 5 stycken stesolid 10mg och har nu ännu en under tungan - jag känner INGENTING och vill gärna ha ett behagligt rus.
Vad mer behövs? Börjar bli lite halvt desperat och undrar VARFÖR i helvete ingenting händer.

tacksam för snabbt svar!

Svälj skiten. Dåliga kopior eller så har du tolerans, 50mg är inte nkt, känner jsälv inget på det trots att jag inte käkat benz på ett halvår. Men skulle gissa på det första, du har köpt skit.
Citera
2011-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Svälj skiten. Dåliga kopior eller så har du tolerans, 50mg är inte nkt, känner jsälv inget på det trots att jag inte käkat benz på ett halvår. Men skulle gissa på det första, du har köpt skit.

Nej, hur har jag kunnat köpt skit när det är utskrivet ifrån min läkare? Actavis, island.
Inge dåligt skit inte!
Ja, nu har jag svalt skiten, är nu uppe i 60mg, känner ett ganska mysigt rus och kan prata med personer på ett helt annat sätt än innan (har väldigt dålig socialförmåga...)
Citera
2011-08-31, 21:44
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leksaker
Nej, hur har jag kunnat köpt skit när det är utskrivet ifrån min läkare? Actavis, island.
Inge dåligt skit inte!
Ja, nu har jag svalt skiten, är nu uppe i 60mg, känner ett ganska mysigt rus och kan prata med personer på ett helt annat sätt än innan (har väldigt dålig socialförmåga...)

Då är det tolerans. Fick en liknande händelse nyligen. Hade käkat alprazolam i en vecka, hade 0.25mg'are från apoteket. Åt ca 0.5mg-1mg dag under den veckan. Sen fick jag tag i ett gäng diazepam 25mg, ja 25mg från ett spanskt apotek så inga kopior. Kände knappt av 75-100mg. Vill inte bli bäng, bara lite småskön osv men inte så det syns. Vill kunna köra bil, handla, gå på stan osv. Då brukar 2-3 alpra va lagom, vilket borde motsvara 40-60mg valium. Men ikke.

Synd man blir så fort beroende på benz. över 2v. så får man en hyffsad AT om man åt hyffsad mängd per dag.
Citera
2011-09-01, 10:03
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Nä, det ska väl funka. Fast toleransen går upp fort.

Ok, tack för svaret
Citera
2011-09-01, 19:37
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Jag förbannar Er Diazepam älskare! Alprazolam ska det vara! Ingen varning för detta så är du snäll mod. lite kul måste man få ha. <3
Citera
2011-09-02, 12:55
Medlem
Har käkat i två veckor nu, fick tag i en hundraburk 10mg från apoteket igår. Behöver minst 50mg för ångestdämpning, snacka om att toleransen skjuter i höjden. Men man älskar ju skiten så mycket, stiger upp 06.00 varje morgon med ett leende på läpparna och går på en promenad. Gör klart en månads arbete på fyra dagar p.ga den ökade koncentrationsförmågan som min GAD fuckar upp vanligtvis.

Men nu står man i valet och kvalet. Det finns ingen hållbar kemisk lösning på ett själsligt problem.
Skall man leva ett lyckligt liv med hjälp av stestolid eller ett liv som fungerar men utan någon som helst lycka?

Jag vet inte vad som är bäst?
Senast redigerad av krash25 2011-09-02 kl. 13:48.
Citera
2011-09-03, 16:39
Medlem
4 valium roche utan tollerans.
Får jag mys?
Citera
2011-09-03, 19:20
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
4 valium roche utan tollerans.
Får jag mys?
Absolut! Dock onödigt átt börja med 4x 10mg direkt. Bättre att ta två(kanske bara en?) och känna efter om man vill fylla på efter nån timma. Speciellt om det är första gången. Drick max två starköl till.
Citera
2011-09-03, 23:39
Medlem
Psychoramas avatar
felpost
Citera
2011-09-04, 01:58
Medlem
sprit går bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera