2011-08-27, 13:58
Medlem
smoketheherbs avatar
Kan jag ta 10 elr 20 mg stess o några öl men även att det inte märks ? , vill även minnas imorgon vad jag gjort ?
Citera
2011-08-27, 14:03
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb
Kan jag ta 10 elr 20 mg stess o några öl men även att det inte märks ? , vill även minnas imorgon vad jag gjort ?
Även att det inte märks? Det beror la på vad du ska göra och vilka du ska träffa och din tolerans etc.

Tar jag dubbelt så mkt märker folk inte det, min tolerans e hög och folk e vana se mig flöddrad, men är din tolerans inte så hög så borde en tia funka bra för dig, det ska nog ej märkas. 20mg kanske funkar skitbra också men om du e osäker, börja med en tia och se hur du känner dig. Skulle någon dock fråga ngt typ "hur e d me dig" "har du tagit ngt" etc .. säg att du bara sovit dåligt och är trött - ingen fara.

Sen stesolid brukar man minnas bra vad man gjort värre är det med tex xanor etc.
Citera
2011-08-27, 22:00
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
öh jo, naturligtvis gör folk det. Fast varför skippa ölen? Kombinationen är ju bäst.

Tänkte väl det, verkar dock mest vara pundare som använder det. Hur blir effekten av diazepam tillsammans med öl, bara kraftigare? Eller får man någon annan effekt?
Citera
2011-08-27, 22:41
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0nfused
Tänkte väl det, verkar dock mest vara pundare som använder det. Hur blir effekten av diazepam tillsammans med öl, bara kraftigare? Eller får man någon annan effekt?
Alkoholens effekt förstärks iprincip och vise versa - som en muskelrelaxerande fylla. Jag tycker det är suveränt att dricka på Diazepam då jag hanterar ruset bra, likaså gäller för lorazepam. Det är inte kombinationen det är del på - det är mängden alkohol/benso!

Själv har jag tagit ett uppehåll från benzo i över 1,5 månad nu och jag saknar verkligen diazepamet

Min absoluta favoritbenzo av alla sorter jag testat... Av Diazepam, Alprazolam, klonazepam, lorazepam, zolpidem och zopliklon så är fortfarande Dian bäst(enligt mig)! Den funkar helt enkelt, perfekt för alla tillfällen och alltid pålitlig. Dämpar ångest grymt bra, blir glad av dem, sover fint på dem, går bra med alkohol, perfekt mot bakfyllor, lång halveringstid, märks inte att man är bensad, väldigt muskelrelaxerande, perfekt styrka osv

Lätt nummer ett! Inte långt efter kommer Lorazepam i och för sig.

Måste köpa in ett par kartor snart igen nu när tolleransen är på noll... Pallar inte den här ångesten man har emellanåt som kan vara outhärdlig ibland.

Hur pass svårt är det att få Stesolid utskrivet för er som får det? Själv lider jag av svår ångest(generiliserad), tvångstankar, medelsvår depression, insomningssvårigheter och lätt paranoia. Det borde inte vara några problem va?

Går just nu på sertralin sedan en månad tillbaka och tar propavan(skit) till natten. Ska eventuellt börja med lyrica snart. Upplever att SSRI inte funkar bra på mig alls av många anledningar. Tror ni det är relativt lätt att få stesolid utskrivet när jag gått på Lyrican ett tag? Kom gärna med erfarenheter!
Senast redigerad av Psychorama 2011-08-27 kl. 22:45.
Citera
2011-08-27, 23:20
Medlem
AndersEklunds avatar
Sitter här med en polare, vi har fixat en karta diazepam 10 mg och vi har ätit 4 var men känner inte önskad effekt. Vad tycker ni vi ska göra med den sista benson vi har var, för bästa effekt? Ska vi äta det, snorta eller kanske röka det?
Citera
2011-08-28, 21:09
Medlem
Wiiiee jag fick jobbet. Det var inte så jätte svåra frågor. Lite allmänt snack bara. Jag kommer jobba på lager.
Citera
2011-08-28, 22:17
Medlem
Någon som inte heller får kontakt med den klassiska svenska "shopen"? Var ett par dagar sedan nu.. Kinda worried :-/ PMa om ni något vet!

Mvh
Citera
2011-08-28, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Sitter här med en polare, vi har fixat en karta diazepam 10 mg och vi har ätit 4 var men känner inte önskad effekt. Vad tycker ni vi ska göra med den sista benson vi har var, för bästa effekt? Ska vi äta det, snorta eller kanske röka det?

ta det med lite alkohol så blir effekten betydligt starkare.
Citera
2011-08-31, 11:21
Medlem
Juicy Js avatar
Är det lönt att fylla på med valium under dagens gång med tanke på halveringstiden?

Exempel: Man tar 50 mg på morgonen sen på kvällen fyller man på med 20-30 mg. Är det lönt eller blir det som att man tar sockerpiller? Som med lsd minns jag en gång att jag tog 1½ lapp. Fyllde på med en lapp till efter 6 timmar typ och den slog inte in alls. Var som att jag stoppa en bit papper i munnen bara.
Citera
2011-08-31, 11:31
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Är det lönt att fylla på med valium under dagens gång med tanke på halveringstiden?

Exempel: Man tar 50 mg på morgonen sen på kvällen fyller man på med 20-30 mg. Är det lönt eller blir det som att man tar sockerpiller? Som med lsd minns jag en gång att jag tog 1½ lapp. Fyllde på med en lapp till efter 6 timmar typ och den slog inte in alls. Var som att jag stoppa en bit papper i munnen bara.
Toleransen funkar helt olika på hallucinogener. På valium kan du käka flera senare på dagen.
Citera
2011-08-31, 15:46
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Toleransen funkar helt olika på hallucinogener. På valium kan du käka flera senare på dagen.

Ja den biten vet jag men jag tänkte på mängd. Om jag tar 50 mg är det då lönt med 30 mg senare på dagen eller måste jag ta mer än första dosen (50 mg)?
Citera
2011-08-31, 16:35
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Ja den biten vet jag men jag tänkte på mängd. Om jag tar 50 mg är det då lönt med 30 mg senare på dagen eller måste jag ta mer än första dosen (50 mg)?
Nä, det ska väl funka. Fast toleransen går upp fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in