2009-11-20, 16:19
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Haha ah ta med det som ett av argumenten FÖR rökning. Rökare dör tidigare, så man slipper ju betala pension

varför inte? det är ju ett val rökarna har gjort. dö i förtid så vi drar fan in pengar till staten islutändan
Citera
2009-11-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
varför inte? det är ju ett val rökarna har gjort. dö i förtid så vi drar fan in pengar till staten islutändan
Ni hittar fördelar i allt
Citera
2009-11-20, 16:23
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Virus

det är därför vi rökare är mer postiva i livet än icke-rökare så länge vi får vårat bloss
Citera
2009-11-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
det är därför vi rökare är mer postiva i livet än icke-rökare så länge vi får vårat bloss
och utan det är ni jobbiga idioter? Skönt att skapa ett beroende som är så krävande

Allt går och vinkla.
Citera
2009-11-20, 21:54
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Virus
Allt blir plötsligt mycket roligare om man ser fördelar i allt (Y) Fast jag lyckas dock inte se fördelar i sveriges politik. Så det är bara att undvika det så gott som det går
Citera
2009-11-21, 13:20
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Visst kommer en stor höjning av tobaksskatten leda till färre rökare och till att de som röker börjar röka mindre.
Men jag tror att det som verkligen får folk att sluta röka är sossiga lagstiftningar som rökförbud i barer/resturanger/offentliga platser med mera..

Nästa steg skulle kunna vara att bara sälja cigaretter på systembolaget och höja åldersgränsen.
På vilket sätt är detta sossigt?
Citera
2009-11-22, 15:29
Medlem
Saypayaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
På vilket sätt är detta sossigt?
Socialdemokrati går ut på att kontrollera människor och företag efter politikernas godtycke. Att bestämma att man inte får röka på någon bar är ett jävla antiliberalt förmynderi. Det borde vara upp till krogägarna själva att besluta om rökförbud och med dagens syn på rökning skulle en hel del krogar införa rökförbud eftersom det finns människor som efterfrågar det, med eller utan förbud.
Citera
2009-11-22, 18:20
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
Socialdemokrati går ut på att kontrollera människor och företag efter politikernas godtycke. Att bestämma att man inte får röka på någon bar är ett jävla antiliberalt förmynderi. Det borde vara upp till krogägarna själva att besluta om rökförbud och med dagens syn på rökning skulle en hel del krogar införa rökförbud eftersom det finns människor som efterfrågar det, med eller utan förbud.
Hmm, jag är inte så extremt insatt i politik, men du säger att det är antiliberalt att införa rökförbud.
Att sossarna går ut på att styra människor är jag medveten om, men ang rökförbudet beror det väl lite på vems perspektiv man ser det ifrån?

Från rökarens perspektiv är det ett förbud ja, att inte kunna röka var man vill, och detta kan ses som "antiliberalt" som du sa.

Men från icke-rökarens perspektiv så är det väl tvärtom, jag ska kunna gå vart jag vill (åtminstonne allmänna platser som tex torg och resturanger) utan att behöva bli utsatt för någon annans rök?

Jag personligen tycker ju att man ska ta icke-rökarens parti i sånna här frågor, helt klart.

Sen tycker jag oxå såhär, att cigarettrök är ju faktiskt farligt (därav bör inte icke-rökare behöva stå i den röken), men det det finns ju ingen lag som säger att man inte får lukta illa på resturangen (ägaren skulle säkert klaga däremot :P)
Men som sagt, detta är mina egna tankar, rätta mej gärna om det är nått som låter galet.
Om det nu är så att det är en sossig lag detta så är det åtminstone nått positivt med sossarna, det är man ju inte allt för vad vid...
Citera
2009-11-23, 14:21
Medlem
YourPersonalGods avatar
förstår det här med att ickerökare inte vill stå i röken,men som nån sa tidigare kommer det ju se illa ut om staten får för sig att frysa ut alla som röker.

jag personligen röker,men tar hänsyn till att folk inte gillar röken.

ogillar tanken på att rökning förbjuds på allmän plats...jag menar om jag gick ut och sa ''nejmen turkar borde inte få vistas på allmän plats,deras parfymer gör mig illamående.'' så är det helt plötsligt fel..

(är inte rasist men behövde ett funkande exempel)
Citera
2009-11-23, 14:35
Medlem
Höj skatten på röktobak, sure, men ge fan i mitt snus.
Citera
2009-11-23, 15:11
Medlem
dunderfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschpipan
Höj skatten på röktobak, sure, men ge fan i mitt snus.

Fan skaru meka rökat med då? :P
Citera
2009-11-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderfarbror
Fan skaru meka rökat med då? :P

Får bli ett senare problem. Kan röka rent om det innebär att jag får ha snuset ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in