2009-11-20, 15:43
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Jo det finns redan.. man kan ju bra spåna i vad som kommer härnäst.. förbud på busshållplatser, gator osv.
Jag är övertygad om att rökning förr eller senare bara kommer förekomma i det egna hemmet (förutsatt att du äger din bostad).
Ser du någon nackdel i detta då?
Citera
2009-11-20, 15:45
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Virus
Sant, men folk kanske får intryck av att samhället fryser ut rökare?
Då får dom väl stå o värma sej med sina ciggaretter då

Nej men vadå fryser ut? Valet är deras, ingen tvingar dom att röka. Och ska dom röka får dom väl finna sej i att vi icke-rökare inte vill gå runt i deras rökmoln
Citera
2009-11-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Då får dom väl stå o värma sej med sina ciggaretter då

Nej men vadå fryser ut? Valet är deras, ingen tvingar dom att röka. Och ska dom röka får dom väl finna sej i att vi icke-rökare inte vill gå runt i deras rökmoln
Perfekt motargument , tack.
Citera
2009-11-20, 15:47
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Ser du någon nackdel i detta då?

Nja.. egentligen bryr jag mig inte så mycket. Personligen stör jag mig inte på rökare, och för mig får de gärna även röka på resturanger.
Jag tror att cigarettens sociala status är på väg att ta ett rejält djupdyk och det är nog det som är viktigast om man vill stoppa rökning.
Citera
2009-11-20, 15:51
Medlem
Snusen!?

Jag förstår ju att de kan va otrevligt att få ett rökmoln i ansiktet på väg till en affär eller nåt. Men de som snusar då? ska dom behöva betala mer pengar på grund av dem som röker?
Citera
2009-11-20, 15:53
Medlem
Vill bara tillägga att jag får bara ha 3 Argument samt ett motargument som jag skall kunna bemötta

Just nu är dom 3 bästa

#1 Skapar ett beroende

#2 Kostar pengar för vårt ( Jag tar med läkarstatistik)

#3 Skräp

Motargument

#1 Varje person har rätten att välja

Mot-Motargument

#1 Ingen tvingar folk till att röka, vill du så hemskt gärna röka kan man införa speciella platser till rökaren
Citera
2009-11-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewizzard
Jag förstår ju att de kan va otrevligt att få ett rökmoln i ansiktet på väg till en affär eller nåt. Men de som snusar då? ska dom behöva betala mer pengar på grund av dem som röker?
Tobak i allmänhet är inget bra ju? Syftet är att få folk att sluta bruka denna drog
Citera
2009-11-20, 15:55
Medlem
penol700s avatar
Citat:

Ingen tobaksprodukt är ju bra för folkhälsan.. så visst höj skatten på det med!

Lite halvt OT, men kan det finnas ett samband mellan den minskade tobakskonsumtionen och den ökande fetman?

Citera
2009-11-20, 15:56
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Nej...jag skiter fullständigt i personerna som röker och snusar, vill dom kasta bort sina liv på sån skit så får dom göra det. Ska ska dom tvunget höja skatten för att få ner rökningen, se då till att snus blir bra mycket billigare så man väljer det.

Som redan nämt, dom har rätt att börja röka o snusa om dom vill, men det är väl betydligt bättre om dom väljer snus istället för cigg...
Sen är det ju inte en nackdel om man får folk att lägga av med denna skiten helt, men först och främst bör man se till att vi icke-rökare slipper eländet...

Citat:
Perfekt motargument , tack.
Kul att kunna va till hjälp
Citera
2009-11-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Ingen tobaksprodukt är ju bra för folkhälsan.. så visst höj skatten på det med!

Lite halvt OT, men kan det finnas ett samband mellan den minskade tobakskonsumtionen och den ökande fetman?

Kan vara, hörde nyligen att rykte om att folk som slutar röka är deprimerade i cirka 60 dagar efter.

Vill bara påpeka att jag uppskattar hjälpen (Y)
Citera
2009-11-20, 16:14
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
- Kostar pengar för staten, dvs vård
// - Virus
Det är väl klart det kostar, men jag tror de tjänar mycket mer... Dels p.g.a. skatten men också p.g.a. att rökare dör i förtid och staten slipper då betala ut pension!
Citera
2009-11-20, 16:16
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
Det är väl klart det kostar, men jag tror de tjänar mycket mer... Dels p.g.a. skatten men också p.g.a. att rökare dör i förtid och staten slipper då betala ut pension!
Haha ah ta med det som ett av argumenten FÖR rökning. Rökare dör tidigare, så man slipper ju betala pension
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in