• 3
  • 4
2009-11-23, 16:05
Medlem
Jag tror du har fel, rökare av idag lär bringa in mer än de kostar genom sämre medellivstid, mao, inga pensionskostnader, + att de betalar en hemsk tobaksskatt.
Citera
2009-11-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haschpipan
Får bli ett senare problem. Kan röka rent om det innebär att jag får ha snuset ifred.
Word
Citera
2009-11-26, 16:26
Medlem
GuldhedenMatss avatar
om folk tvingar sig själva att stå ute i regnet så kan man ju alltid köpa ett paraply? (antingen om man röker eller inte)

jag tror verkligen att folk inte kommer sluta röka bara för skatten höjs, folk dricker ju inte mindre för att alkoholskatten höjs? och vilket är egentligen värst, en alkis i busskuren eller en rökare? (skräckscenario är väl en rökande alkis men ahh;P)

därimot tror att folk som röker för den sociala biten antagligen kommer sluta förr eller senare men dom som röker för att dom tycker om det tror jag kommer fortsätta tills döden eller liknande. När jag är ute och röker och man hör kanske någon som hostar till så kan jag ju känna lite skam och så, samt man behöver ju inte stå oh storbolma när det är massa barn i närheten dessutom känns det inte som att folk får sämre hälsa totalt av den passiva röken dom får in från en shoppingtur på stan en dag, eller? klart folk med astma kanske har det.

men det vore ju skrämmande om man inte fick röka ute längre som någon form av nannystate bara för några människor tycker att det är farligt för dom :S
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in