2012-02-17, 14:40
Medlem
Jag fick ett brev hem från Com Hem där de deklarerar att de tänker höja priset på dels Medium 8 favoriter från 159 kr/mån till 189 kr/mån och dels höja kortavgiften från 49 kr/mån till 59 kr/mån. Total kostnad är alltså nu 248 kr/mån och det innebär en höjning på 40 kr/mån eller ~20 %.

Jag ser väldigt sällan på TV och när jag väl gör det blir det mest SVT så det känns inte värt att lägga 250 kr/mån på abonnemang och avgifter för kanaler man nästan aldrig tittar på.

SVT vill jag dock se i HD och vad jag förstår ingår inte SVT HD i grundutbudet som går att se utan kort? Tidigare verkar det ha ingått i Digital-TV Small men det verkar inte finnas kvar alls på Com Hems sida nu. Är enda alternativet om man vill se SVT HD hos Com Hem nu att teckna abonnemang för 250 kr/mån?!? I så fall lär jag byta till Telia där det verkar ingå i start-utbudet...
Citera
2012-02-17, 16:22
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Jag fick ett brev hem från Com Hem där de deklarerar att de tänker höja priset på dels Medium 8 favoriter från 159 kr/mån till 189 kr/mån och dels höja kortavgiften från 49 kr/mån till 59 kr/mån. Total kostnad är alltså nu 248 kr/mån och det innebär en höjning på 40 kr/mån eller ~20 %.

Jag ser väldigt sällan på TV och när jag väl gör det blir det mest SVT så det känns inte värt att lägga 250 kr/mån på abonnemang och avgifter för kanaler man nästan aldrig tittar på.

SVT vill jag dock se i HD och vad jag förstår ingår inte SVT HD i grundutbudet som går att se utan kort? Tidigare verkar det ha ingått i Digital-TV Small men det verkar inte finnas kvar alls på Com Hems sida nu. Är enda alternativet om man vill se SVT HD hos Com Hem nu att teckna abonnemang för 250 kr/mån?!? I så fall lär jag byta till Telia där det verkar ingå i start-utbudet...

Bör gå att teckna small som är utan kortavgift och sen ta SVT HD som tillvalskanal.
Citera
2012-02-17, 20:04
Medlem
comhem är skit. betalade för 25/1 men fick cirka 0.25 mbit sekund.
Citera
2012-02-17, 20:44
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrobban10

Det tror ja inte ett skit på, då är det nåt fel hos dig.
Aldrig att du får det ur modemet om dom bokat på tjänsten.
Gör om gör rätt så kommer det funka
Citera
2012-02-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo

Ta ut kortet så får du automatiskt DTV Small. Dom har tagit bort det ur utbudet och bjuder numera på det om man har en digitalbox.
Citera
2012-02-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrrobban10
Hastighetsproblem är ju det sista man kan klaga på när det gäller Comhem, förutom 100 och 200 mbit som verkats strula en del om man kolla comhem-tråden på sweclockers.

Ringde du verkligen in och gjorde en felsökning? Dom allra flesta jag pratat med som har comhem 25 Mbit får ut ca 27-28 och det kan man ju verkligen inte klaga på.
Citera
2012-02-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Ta ut kortet så får du automatiskt DTV Small. Dom har tagit bort det ur utbudet och bjuder numera på det om man har en digitalbox.
Jag testade och tar man ur kortet får man ingen bild på SVT HD 1/2. De ingick i Digital TV Small innan googlade jag fram men när man gjorde kanalerna där fria så verkar man ha gjort alla kanaler fria utom just SVT HD som framgår av deras sida också http://www.comhem.se/comhem/tv/tv-ka...6/-/index.html

Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Bör gå att teckna small som är utan kortavgift och sen ta SVT HD som tillvalskanal.
Digital TV Small verkar inte gå att nyteckna längre så det verkar inte bättre än att man måste betala minst 250 kr/mån om man vill se SVT HD via Com Hem. Vilket är uruselt eftersom det ingår i grundutbudet hos samtliga konkurrenter och bör rimligen göra det när det är kanaler som man redan betalat för via TV-licensen.
Citera
2012-02-22, 17:08
Medlem
Sandworms avatar
Hej, tänkte bara höra om någon visste här i tråden:

Har haft xxL bredband 100 mbit och betalat 400 kr/mån.

Nu valt samma bredband + 8 favoriter för 500 kr/mån. Tillkommer kortavgift utöver denna kostnad?

Sen undrar jag även om dom verkligen kan ta betalt 1000 kr nästa månad. Alltså beställt nu i slutet av feb och 1 mars börjar mitt nya abonnemang och ska betala 2 månadsavgifter alltså 1000 kr i slutet av mars, låter det korrekt ni som vet?

Sen fick jag även betala en kortavgift förra månaden på typ 180 kr när jag skulle haft gratis under perioden jag fick betala kortavgiften, stämmer detta också?

mkt tacksam svar!
Citera
2012-02-24, 16:35
Medlem
Den 21 feb ringde en tjej från Comera AB, sade sig förstås ringa från Comhem. Erbjudandet var att uppgradera det analoga grundutbudet till digitalt för engångsbelopp 217 kr utan några tillkommande kortavgifter. Behövde inte lång väntetid och nappade så att säga direkt. Nu idag har inte det utlovade programkortet anlänt så jag kontaktade Comhem och så klart de vet inget om ett sådant erbjudande.

Så nu får jag hålla koll på räkningen i nära framtiden så att jag slipper betala detta. Någon lurendrejeri bör det inte vara för det är ju Comhem som får pengarna men det känns konstigt.
Citera
2012-02-24, 18:09
Medlem
Jag fick idag ett brev om ny prislista. Har digital-tv large, hade medium förr men de tog bort det alternativet ihop med förra prishöjningen. Nu höjs abbonemangsavgiften från 229:- till 249:-/mån. Kortavgiften som kommer att debiteras månadsvis istället för halvårsvis höjs från 49:- till 59:-. Tack och lov har jag autogiro för annars blir det 45:-/pappersfaktura också. Jag bor i ett Com Hem-hus och kan inte byta tv-operatör, prishöjningen börjar gälla fr.o.m. den 1:a april. Jag skulle vilja be dom flyga och fara men har behov av flera kanaler än 1:n, 2:n och 4:n (vilket de naturligtvis vet om). De har höjt sina priser flera ggr de senaste åren. De utnyttjar sin monopolställning till max!
Citera
2012-02-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorine
Jag fick idag ett brev om ny prislista. Har digital-tv large, hade medium förr men de tog bort det alternativet ihop med förra prishöjningen. Nu höjs abbonemangsavgiften från 229:- till 249:-/mån. Kortavgiften som kommer att debiteras månadsvis istället för halvårsvis höjs från 49:- till 59:-. Tack och lov har jag autogiro för annars blir det 45:-/pappersfaktura också. Jag bor i ett Com Hem-hus och kan inte byta tv-operatör, prishöjningen börjar gälla fr.o.m. den 1:a april. Jag skulle vilja be dom flyga och fara men har behov av flera kanaler än 1:n, 2:n och 4:n (vilket de naturligtvis vet om). De har höjt sina priser flera ggr de senaste åren. De utnyttjar sin monopolställning till max!

Men tjänsterna är väl bättre idag än för tre år sedan också? Fler kanaler, bättre funktioner på boxar osv? Jag kör iofs bara analogt själv men du har säkert märkt på resan gång att möjligheterna ökat också?
Citera
2012-02-25, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinurligFilur
Men tjänsterna är väl bättre idag än för tre år sedan också? Fler kanaler, bättre funktioner på boxar osv? Jag kör iofs bara analogt själv men du har säkert märkt på resan gång att möjligheterna ökat också?

Om jag hade fått mer för pengarna hade jag hållit med. Men under de senaste åren har fler kanaler tagits bort än lagts till. Dom har breddat play-utbudet i On Demand med SVT och TV11, men det är inget jag använder. I de senaste prishöjningarna har de inte förbättrat eller lagt till något. De skriver bara: Nu höjer vi priset på några tjänster för att kunna fortsätta investera i och utveckla marknadens bästa tv. Fina ord men ingen verkstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in