2011-03-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenta71
Tjena USD..
Har undrat över en sak. När har du användning för 24 meg/sek?
Jag har 3 och det är sällan jag hittar torents där linan utnyttjas till 100%

Eller finns det onlinespel som kräver såna hastigheter?
Vad e poängen förutom att Comhem gnuggar händerna...

Jag drar främst många torrenter samtidigt. Men jag "behöver" nog inte så mycket. Brukar maxa på 10-13mb/s men det är skönt att kunna dra ner obehindrat och kunna spela samtidigt
Citera
2011-03-18, 11:28
Medlem
isbjoerns avatar
Haft rätt stora problem med mitt 100/10 det senaste, sen stängde jag av NAT på modemet eftersom jag inte använder fler än 4 IP-adresser ändå och då jävlar blev det stabilt och bra fart på det.

Får ut 120mb/s ner och runt 13mb/s upp, och det är satans så stabilt. Använder även googles DNS nu istället för comhems egna.
Citera
2011-03-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USD
Jag drar främst många torrenter samtidigt. Men jag "behöver" nog inte så mycket. Brukar maxa på 10-13mb/s men det är skönt att kunna dra ner obehindrat och kunna spela samtidigt

Ok..

D vart lite fel där med länken till bredbandskollen.

Den va till dej å inte Mattelol..

Ps: Seed 'til you bleed..
Senast redigerad av Kenta71 2011-03-18 kl. 18:44.
Citera
2011-03-18, 22:24
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Sluta gissa om du inte vet. Vad det är märkt vid utgången är ju för helvete skit samma. Jag VET att det på Com hems uttag ibland står Data och ibland står SAT. Vanligtvis DATA. Däremot har jag aldrig sett ett det står MM på.

Antennsladden till teven skall däremot inte monteras på F-kontakten.

Ska vi börja diskutera hur returstörningar på macdomän ser ut också, eller varför drar du upp det?
Edit: Du är ju bevisligen dum i huvudet. /Ignore.

Tänkte att ja skulle visa för dig så du inte "hjälper" folk fel.
Comhem använder 5-860 MHz i sitt nät bara så du förstår när du tittar på bilderna.
Kolla specarna i länkarna nedan.
SAT UTTAG
MULTIMEDIA UTTAG

Detta kan ju iof vara bra för alla här som tänker bygga om och eller byta uttag i Comhems nät.
Citera
2011-03-20, 18:27
Medlem
Behöver hjälp!

Har uppgraderat mitt 100/10 till 200/10, men något har hänt, får ut 30-50 på bredbandskollen. Pratat med supporten vet inte hur många gånger, har testat nytt modem, nya kablar, ja allt möjligt men inget hjälper.

När jag hade 100/10 fick jag 98-100 på bredbandskollen, men nu får jag sämre med 200mbit. Comhem har lagt in en ny felanmälan och ska återkomma inom några dagar. Jag funderar dock på om detta beror på att jag körde ett program som heter TCPoptimizer där jag valde optimal, efter detta byts min ip-adress konstant, har testat köra programmet igen och valt default, men det fungerar inte.

Någon som har en aning? har även testat med andra datorer att köra bredbandskollen, men med samma resultat.
Citera
2011-03-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOBEM
Behöver hjälp!

Har uppgraderat mitt 100/10 till 200/10, men något har hänt, får ut 30-50 på bredbandskollen. Pratat med supporten vet inte hur många gånger, har testat nytt modem, nya kablar, ja allt möjligt men inget hjälper.

När jag hade 100/10 fick jag 98-100 på bredbandskollen, men nu får jag sämre med 200mbit. Comhem har lagt in en ny felanmälan och ska återkomma inom några dagar. Jag funderar dock på om detta beror på att jag körde ett program som heter TCPoptimizer där jag valde optimal, efter detta byts min ip-adress konstant, har testat köra programmet igen och valt default, men det fungerar inte.

Någon som har en aning? har även testat med andra datorer att köra bredbandskollen, men med samma resultat.

Avboka skiten å vänta tills Comhem kan lev den hastigheten på riktigt är min "gissning/råd"...
Citera
2011-03-22, 20:53
Medlem
Zaqwers avatar
Nån mer som har fått ett otroligt billigt erbjudande från Comhem? Dom ringde nyss och jag skulle tydligen sänka min totala kostnad, tv-bredband-telefoni, med runt 400 kr i månaden samtidigt som jag fick alla tv-kanaler, betalar då redan för dom flesta sportkanalerna men får ändå ett par kanaler jag inte har.

Nackdelen var väl att jag tvingas byta från bredbandsbolagets 100mbit till comhem's. Men eftersom jag inte spelar något så hoppas jag att jag inte ska lida alltför mycket av den mindre stabila uppkopplingen.

Lät hur som helst nästan för bra för att vara sant, hur kan dom erbjuda något så billigt? 100mbit bredband, alla tv-kanaler och telefoni för runt 500kr i månaden när jag nästan betalat det dubbla tidigare. Han nämnde att det inte var något vanligt erbjudande men att det gällde i området jag bor i.

Hur som helst tackade jag ja, lättövertalad som man är när man kan spara pengar, har ju 14 dagar på mig att läsa igenom dom papper jag får så det inte är nån hake med det hela.
Citera
2011-03-28, 16:56
Bannlyst
Jag har tidigare i olika Comhem-trådar spillt min avsky mot Comhem och särskilt deras kundbemötande.

Eftersom jag tycker rätt skall vara rätt så har de idag gått upp ett par myrsteg på min stege, de löste nämligen ett tämligen stort problem idag för mig på ett galant, trevligt, snabbt och smidigt vis.

Inte nog med det jag fick tom rabatt på nästa faktura pga olägenheter som problemet fört med sig.

Då det var ca 1år sedan jag hade kontakt med dom senast och min avsky för dom suttit i sedan dess får man nu hoppas de har halkat in på rätt spår. Eller också var det bara en ren tur att man stötte på rätt person i kundtjänsten.
Citera
2011-03-28, 17:47
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer
Nån mer som har fått ett otroligt billigt erbjudande från Comhem? Dom ringde nyss och jag skulle tydligen sänka min totala kostnad, tv-bredband-telefoni, med runt 400 kr i månaden samtidigt som jag fick alla tv-kanaler, betalar då redan för dom flesta sportkanalerna men får ändå ett par kanaler jag inte har.

Nackdelen var väl att jag tvingas byta från bredbandsbolagets 100mbit till comhem's. Men eftersom jag inte spelar något så hoppas jag att jag inte ska lida alltför mycket av den mindre stabila uppkopplingen.

Lät hur som helst nästan för bra för att vara sant, hur kan dom erbjuda något så billigt? 100mbit bredband, alla tv-kanaler och telefoni för runt 500kr i månaden när jag nästan betalat det dubbla tidigare. Han nämnde att det inte var något vanligt erbjudande men att det gällde i området jag bor i.

Hur som helst tackade jag ja, lättövertalad som man är när man kan spara pengar, har ju 14 dagar på mig att läsa igenom dom papper jag får så det inte är nån hake med det hela.

Dem ringde och prackade på oss deras största kanalutbud gratis i 2 månader. Efter det får vi välja vilka (8 eller om det var 12) kanaler vi vill för 99 kr i ett par månader eller inga alls om vi vill. Vi har redan 100mbit av dem så dem har nog något erbjudande dem trycker ut nu. De sa på telefon att det inte var några hakar alls.
Citera
2011-03-28, 18:06
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Dem ringde och prackade på oss deras största kanalutbud gratis i 2 månader. Efter det får vi välja vilka (8 eller om det var 12) kanaler vi vill för 99 kr i ett par månader eller inga alls om vi vill. Vi har redan 100mbit av dem så dem har nog något erbjudande dem trycker ut nu. De sa på telefon att det inte var några hakar alls.
De*

Var bor ni som får sådana sjuka erbjudanden? Här betalar man en mindre förmögenhet för att ha internet + medium 8 favoriter eller vad det heter...
Citera
2011-03-28, 18:43
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
De*

Var bor ni som får sådana sjuka erbjudanden? Här betalar man en mindre förmögenhet för att ha internet + medium 8 favoriter eller vad det heter...
Finns ju bundlingar med TV XL, BB XXL och telefoni för ett faktiskt riktigt bra pris. Nackdelen är ju 18 månaders bindningstid. Minns jag inte helt fel är priset 599 per månad.
Citera
2011-03-28, 20:20
Medlem
Lundens avatar
Jag har under några veckor (sedan jag bytte till Com hem som bredbandsleverantör)haft problem med min router som dissconnectar någon gång i timmen när det är flera som är inne på routern samtidigt och bara varit allmänt kass...

Så i fredags ringde jag till Com hem där servicemannen sa att min router hade en gammal mjukvara eftersom den troligen legat på deras lager ett tag innan den skickats ut. Så han uppdaterade den och mitt internet började fungera bättre! Tills jag började spela och min MS/ping/latency höjdes som bara den!

Eftersom jag aldrig har haft problem med min MS (som just nu ligger på runt 1000) så antog jag att det var på grund av routern. Jag har inga fildelningsprogram igång så det är inte problemet.
Behövs mer info är det bara att fråga!

//Lunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in