2013-09-24, 21:22
Medlem
Nån som vet vad som är fel med Comhem? Varken tv eller internet funkar och deras kundtjänst stängde klockan nio.
Nån med samma problem?
Citera
2013-09-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhirgoyt
... det har inte löst sig. När jag pratade med dem nu fick jag också reda på att de hade skickat mig till analys-avdelningen med fel information. De kollade så att jag hade tillräckligt hög hastighet, inte vad som var orsaken till uppkopplings-bortfallen.

Fick sms från comhem idag där det stod att supporten har löst det, internet har inte gått ner en enda gång så stämmer nog, ingen anning vad dom gjorde för att fixa det dock
Citera
2013-09-29, 23:44
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution82
Fick sms från comhem idag där det stod att supporten har löst det, internet har inte gått ner en enda gång så stämmer nog, ingen anning vad dom gjorde för att fixa det dock

Samma för mig. Får hoppas att det håller.
Citera
2013-10-01, 13:34
Medlem
Docklands avatar
Tivo-boxen har inte stöd för fullhd 1080p utan bara 720p och 1080i.

Därför de är så hemliga med specarna för boxen. Många kommer gå i taket när de får hem boxarna och de inte klarar upplösningen som de två/tre år gamla boxarna klarar av med bravur.

3 tuners.

Det är väl den största skillnaden.

Har mailat comhem och frågat lite mer, återkommer.
Citera
2013-10-02, 02:38
Medlem
Unikos avatar
Köpte en jävla router från Asus för att något skulle funka som det ska.
Citera
2013-10-02, 03:17
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Någon med ComHem som senaste veckorna märkt att internet 'hoppar ur' ibland? Försvinner i 10-20 sekunder och är sedan tillbaka som ingenting? Skitjobbigt om man sitter och spelar något eller streamar. För mig händer det bara någon gång ibland, men likväl.

Bor i centrala Göteborgsområdet.
Har haft detta problem i en veckas tid ungefär. Internet försvinner helt i allt från en halvminut till fem minuter. Väldigt irriterande! Men nu inatt har det varit värre än vanligt och det låg nere tjugo minuter först och nu är det nere och har varit borta en halvtimme. Blir till att ringa support imorgon och se vad dom säger.
Citera
2013-10-02, 03:57
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Någon med ComHem som senaste veckorna märkt att internet 'hoppar ur' ibland? Försvinner i 10-20 sekunder och är sedan tillbaka som ingenting? Skitjobbigt om man sitter och spelar något eller streamar. För mig händer det bara någon gång ibland, men likväl.

Bor i centrala Göteborgsområdet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Har haft detta problem i en veckas tid ungefär. Internet försvinner helt i allt från en halvminut till fem minuter. Väldigt irriterande! Men nu inatt har det varit värre än vanligt och det låg nere tjugo minuter först och nu är det nere och har varit borta en halvtimme. Blir till att ringa support imorgon och se vad dom säger.

Det kan vara samma problem jag hade. Sitter ni med modemet som medföljde? Det pallar knappt connections nog och har nån fånigt låg limit. Jag uppgraderade till Asus RT-N56U som tar mer än dubbelt så många connections och inte haft något problem sen dess.
Citera
2013-10-03, 02:26
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Det kan vara samma problem jag hade. Sitter ni med modemet som medföljde? Det pallar knappt connections nog och har nån fånigt låg limit. Jag uppgraderade till Asus RT-N56U som tar mer än dubbelt så många connections och inte haft något problem sen dess.
Jo, jag har det modemet som jag har fått från Comhem. Var i kontakt med dom idag och dom gjorde en fabriksåterställning av modemet och mjukvaran och jag håller tummarna för att det skall hjälpa. Det är bara att köra och sen har det funkar.

Fick ett tips för övrigt att ha modemet ståendes upp (hade det horisontellt innan) och efter jag ställde det upp har min hastighet ökat märkbart. Över Wifi mätte jag upp hastigheter på runt 28 Mbit/s genom mobilen när modemet var liggandes men nu efter att jag ställde det på högkant ligger hastigheten på 44-48 Mbit/s. Så samtalet med dom förde med sig denna förbättring och det är ju klart positivt!
Citera
2013-10-03, 02:27
Medlem
vinke4334s avatar
Är det någon annan som har problemet att ibland så går internet ner i 15 sekunder? Jag hade Com Hem men böt av den anledningen till Telia som har varit felfritt sen jag fick det! Lite nyfiken bara
Citera
2013-10-05, 14:11
Medlem
Vad kostar syskonab till nya Tivo?
Ser inga priser på comhems hemsida.
Citera
2013-10-05, 15:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Vad kostar syskonab till nya Tivo?
Ser inga priser på comhems hemsida.

Jag mailade Com Hem:s kundtjänst i tisdags. Väntar fortfarande på svar.
Citera
2013-10-06, 21:10
Medlem
Kostar lika mycket som tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här