2012-01-14, 16:56
Medlem
RadioGaGas avatar
Comhems ip suger. Jag har haft samma ip-adress i ett år. Funderar på att byta leverantör nu när jag inte har kvar bindningstid.
Citera
2012-01-14, 17:18
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Comhems ip suger. Jag har haft samma ip-adress i ett år. Funderar på att byta leverantör nu när jag inte har kvar bindningstid.

Jag förstår inte riktigt?
Citera
2012-01-14, 17:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Byt macadress i windows.
Citera
2012-01-14, 20:01
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Byt macadress i windows.

Jag kör på OS X.

Hjälper det att byta macadress för att förvilla piratjägare?
Citera
2012-01-14, 20:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
För att tvinga fram ett byte av ip-adressen.
Citera
2012-01-16, 01:14
Medlem
Hej!

Jag bor i ett korridorrum (student) och jag har ComHem i uttaget. Jag kan se de vanliga kanalerna (1:an,2:an, 4:an, 6:an) och jag har länge trott att för att se andra kanaler behöver jag betala. Men, idag när jag snackade med några andra som bor i korridoren fick jag reda på att de har tillgång till andra kanaler, och de betalar inget.

Jag testade att koppla in en annan TV i mitt rum, och då fick även jag tillgång till dessa kanaler. Min fråga är då alltså; Någon här som vet varför det inte funkar med min TV?

Jag har en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=288698 och här står det att den har en inbyggd box som är godkänd av ComHem. Borde det inte fungera då?

Den andra TV:n som jag kopplade in är en gammal tjocktv, så jag förstår inte varför den får tillgång till alla kanaler medan min betydligt nyare inte får det?

Någon som vet va felet kan vara?

EDIT: Länken verkar inte vilja fungera och min tv är av modellen:

Sony Bravia KDL-40W4000

och på prisjakt står det att den har inbyggd digitalmottagare godkänd av ComHem.Den har även stöd för Ca/Ci-modul
Senast redigerad av Simoco 2012-01-16 kl. 01:19.
Citera
2012-01-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simoco
Hej!

Jag bor i ett korridorrum (student) och jag har ComHem i uttaget. Jag kan se de vanliga kanalerna (1:an,2:an, 4:an, 6:an) och jag har länge trott att för att se andra kanaler behöver jag betala. Men, idag när jag snackade med några andra som bor i korridoren fick jag reda på att de har tillgång till andra kanaler, och de betalar inget.

Jag testade att koppla in en annan TV i mitt rum, och då fick även jag tillgång till dessa kanaler. Min fråga är då alltså; Någon här som vet varför det inte funkar med min TV?

Jag har en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=288698 och här står det att den har en inbyggd box som är godkänd av ComHem. Borde det inte fungera då?

Den andra TV:n som jag kopplade in är en gammal tjocktv, så jag förstår inte varför den får tillgång till alla kanaler medan min betydligt nyare inte får det?

Någon som vet va felet kan vara?

EDIT: Länken verkar inte vilja fungera och min tv är av modellen:

Sony Bravia KDL-40W4000

och på prisjakt står det att den har inbyggd digitalmottagare godkänd av ComHem.Den har även stöd för Ca/Ci-modul

Troligen behövde du göra en ny kanalsökning, alternativt se över inställningarna som Bravian hade för just kanalsökningarna.

Med inbyggt digitalmottagare får du utöver det grundutbud som finns analogt även DTV Small som ligger och sänds gratis i nätet. SVT1HD etc
Citera
2012-01-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyDrAn
Troligen behövde du göra en ny kanalsökning, alternativt se över inställningarna som Bravian hade för just kanalsökningarna.

Med inbyggt digitalmottagare får du utöver det grundutbud som finns analogt även DTV Small som ligger och sänds gratis i nätet. SVT1HD etc

Jag har gjort en ny kanalsökning, men kommer fortfarande fortfarande inte åt andra kanaler. Jag kommer dock åt programinfo över dessa.

EDIT: Hmm, var nog jag som var korkad här... Gör en analog sökning nu och här verkar det som jag hittar kanalerna. Tack, tänkte inte på att grundutbudet som finns är analogt
Senast redigerad av Simoco 2012-01-16 kl. 01:37.
Citera
2012-01-17, 16:31
Medlem
MissIceCools avatar
Hej folket, hade hoppats på att kunna få lite hjälp här eftersom jävlarna på Comhem inte svarat när jag ringt dem. Satt i över 10 min men kom inte fram någonstans, suck -.-

Jag betalar atm för 25mb/s och ska enligt dem garanterat ha minst 12mb/s
Jag brukar nästan alltid ligga på runt 28mb.
Men jag satte mig framför datorn idag och kunde inte ens ha ett skypesamtal då de "hackade" i ljudet sa min partner. Bredbandskollen visar att jag ha 5.59mb/s..

I vanliga fall får man knappa in kundnr osv men denna gången var det "tack för att bla bla bla vi tar emot ditt samtal så snart som möjligt" och ingen köplats eller nåt heller..

Någon som vet vad jag kan göra?
Det är bara jag på nätverket atm och jag kör trådat alltså med nätverkskabel.
Citera
2012-01-17, 22:12
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissIceCool
Hej folket, hade hoppats på att kunna få lite hjälp här eftersom jävlarna på Comhem inte svarat när jag ringt dem. Satt i över 10 min men kom inte fram någonstans, suck -.-

Jag betalar atm för 25mb/s och ska enligt dem garanterat ha minst 12mb/s
Jag brukar nästan alltid ligga på runt 28mb.
Men jag satte mig framför datorn idag och kunde inte ens ha ett skypesamtal då de "hackade" i ljudet sa min partner. Bredbandskollen visar att jag ha 5.59mb/s..

I vanliga fall får man knappa in kundnr osv men denna gången var det "tack för att bla bla bla vi tar emot ditt samtal så snart som möjligt" och ingen köplats eller nåt heller..

Någon som vet vad jag kan göra?
Det är bara jag på nätverket atm och jag kör trådat alltså med nätverkskabel.
Vad har du för modem? Har du testat det vanliga med att starta om modem och så vidare? Har du problem med analog-tv?

Enklast är att försöka ringa igen .
Citera
2012-01-17, 22:33
Medlem
miikoss avatar
Det är sällan någon svarar på 10 min, när jag ringde comhem senast så tog det 35 min innan man kom fram. och sedan 10 min i nästa omkoppling.

Edit, Ja kanalsökning hjälper många nu. Men det borde ni väl veta om, jag iaf iaf fått både epost och vanlig post med information om frekvensändring.
Senast redigerad av miikos 2012-01-17 kl. 22:35.
Citera
2012-01-17, 22:33
Medlem
Corazons avatar
Kära vänner,

Först och främst vill jag påpeka att jag är väldigt okunnig när det gäller hela tekniken inom tv, hd, digital-tv, kanaler och allt vad det heter.

Men, jag och min sambo bor i en bostadsrättsförening där Comhems grundutbud ingår i hyran. Vi har "tre-hål-i-väggen". Bredbandet är jag inte intresserad av att nyttja.

Nu har vi köpt en ny tv (Samsung ue46d7005), och kopplat in den med den vanliga antensladden bara. Som jag förstått det så har tv:n en inbyggd digital-tv-mottagare? Den är i alla fall godkänd på Comhems sida som en tv med inbyggd mottagare.

Om jag nu vill nyttja lite hd-tv / digital-tv så har jag insett att det måste in något kort i tv:n. Vad innebär det för kostnader för mig? Jag är inte intresserad av en massa kanaler, men åtminstone kunna få se några kanaler (de vanliga räcker, svt, tv4 etc) i HD-kvalité. Klarar man sig utan att förbinda sig till något eller teckna något abonnemang?

Jag hoppas att jag kunnat förmedla vad jag vill veta.

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in