2011-02-18, 18:21
Medlem
Inte världens största sak men skulle nedgradera mitt bredbandsabonemang hos dom. Får då reda på att dom tar ut en avgift på 129kr för att nedgradera.

Inte hela världen men ytterliggare en utav comhems förbaskade avgifter som dom har. Och damen ifråga i telefonen kunde dessvärre inte svara på vad denna kostnad skulle täcka hos dom förrutom att "serviceteknikern skulle göra något med sladdarna för att typ strypa effekten"

Men men nu ska man inte vara så bitter utan bara att betala och se glad ut.

Förbaskade comhem-hus som man bor i.
Citera
2011-02-18, 22:38
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaskRatlins
Konstigt, så vitt jag vet existerar HD-paketet fortfarande i högsta grad, iaf fram till 1/3.

Förstår fortfarande inte varför du gnäller, man får väl ha koll helt enkelt när ens tjänster förändras. Så ring nu in till supporten och ändra till standard M8 fav så att du kan köpa enx tra öl på krogen varje månad

Jobbar du på Comhem?

Jag hittar i alla fall inget HD-paket hos comhem, och något info om att det har upphört och ersatts med vanliga 8 favoriter har jag INTE fått, och inte heller att något byte ska ske 1/3. Dessutom meddelade supporten mig att det var just mitt ansvar att meddela att jag vill byta, vilket är helt absurt. Inte heller här fick jag infomation om att skifte skulle ske 1/3, enbart att HD-paketet nu var detsamma som vanliga 8 favoriter.

Att jag ska ha koll på att min tjänst plockas ut sortimentet faller ju på sin egen orimlighet. Ska jag ringa supporten, eller logga in på mina sidor, var och varannan dag för att kolla "status" på mina grejer?

Om du nu tror att huvudproblemet ligger i två extra papperslappar med en gamma gumma per månad på missar du tavlan grovt.
Citera
2011-02-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

KANSKE funkar med en splitter.
http://www.elgrossisten.se/f-splitt-...sts-5-2400mhz/
nej

tack för alla svaren. jag ska nog testa köpa en splitter, så får jag se. borde ju funka i och med att det fungerar både tv o internet ur det uttaget var för sig.
Citera
2011-02-20, 11:31
Medlem
CaskRatlinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt_Kirk
Jobbar du på Comhem?

Jag hittar i alla fall inget HD-paket hos comhem, och något info om att det har upphört och ersatts med vanliga 8 favoriter har jag INTE fått, och inte heller att något byte ska ske 1/3. Dessutom meddelade supporten mig att det var just mitt ansvar att meddela att jag vill byta, vilket är helt absurt. Inte heller här fick jag infomation om att skifte skulle ske 1/3, enbart att HD-paketet nu var detsamma som vanliga 8 favoriter.

Att jag ska ha koll på att min tjänst plockas ut sortimentet faller ju på sin egen orimlighet. Ska jag ringa supporten, eller logga in på mina sidor, var och varannan dag för att kolla "status" på mina grejer?

Om du nu tror att huvudproblemet ligger i två extra papperslappar med en gamma gumma per månad på missar du tavlan grovt.

Nej men jag haft med dom att göra och det är såhär dom har förklarat för mig iaf

Men nu när du verkar så säker så blir jag lite osäker haha. Såvitt jag förstått så mergar dom väl ihop medium 8 favoriter och m8 HD, så att man på nåt sätt ska kunna byta ner från HD och på så sätt spara pengar eftersom man kan välja till HD-kanalerna ändå. Det jag menar med 1/3 är att övergången med att kunna välja till HD-kanaler tydligen ska ske då.

Fick för mig att jag fått den informationen i nåt brev också men jag kanske har fel då? Spelar ingen större roll, och orkar inte riktigt diskutera ComHem mer än nödvändigt

Jag är bara glad att man kan ha HD-kanaler utan att betala mer
Citera
2011-02-20, 19:25
Medlem
SirKnasens avatar
Tänkte uppgradera mitt DigitalTV Small till M8Favoriter men möts av detta:

TV - Medium 8 Favoriter
Tjänsten TV3 är inte valbar i paketet M1 eller inte giltig för försäljning

Vad menas?
Klickar jag på info om TV3 står:
Ingår i våra Digital-tv abonnemang Medium och Large.

Dock tycks inte Medium finnas längre och i M8Favoriter måste man väl välja till Tv3 för att få den?
Supporten har stängt för dagen så jag kan inte ringa och fråga.
Citera
2011-02-22, 20:21
Medlem
192.168.0.1

När jag försöker gå in på 192.168.0.1 för att försöka aktivera mitt trådlösa nätverk så kan jag inte logga in.
Det enda som jag kan fylla i är "Password" och det står på Comhems hemsida att det ska finnas en adminruta.
Citera
2011-02-22, 20:28
Bannlyst
Prova ftp://användare:lösenord@192.168.0.1
Citera
2011-02-22, 20:32
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Prova ftp://användare:lösenord@192.168.0.1
Och vad ska man in på routerns FTP att göra, om det nu ens finns?
Citera
2011-02-22, 20:33
Medlem
gör en reset på routern så återställs lösenordet till 0000, 1234 eller liknande (står på en klisterlapp eller i manualen).
Citera
2011-02-22, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Och vad ska man in på routerns FTP att göra, om det nu ens finns?

Vad gör du på den här delen av Flashback? Ska han logga in gör han det lättast via ftp. Du vet, en router jobbar på nätverkslagret.
Citera
2011-02-22, 20:38
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Vad gör du på den här delen av Flashback? Ska han logga in gör han det lättast via ftp. Du vet, en router jobbar på nätverkslagret.
Och vad gör du på Flashback om du inte klarar en fråga utan att ta illa upp..?

Själv är jag här för att jag får
Citera
2011-02-22, 20:52
Medlem
stilltons avatar
googla namn och modell på router + password så finner du nog rätt fort vad du ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in