2011-12-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Ja det stämmer. Du behöver inte tro på det givetvis. Jag har inget att bevisa.
Ursäkta mig men hur i hela helvetet skulle det kunna stämma?
Max upload hos Comhem är 10 Mbit, dvs 1,25 MB/s.

Sitter du på 19 abonnemang samtidigt?
Citera
2011-12-26, 17:39
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Ursäkta mig men hur i hela helvetet skulle det kunna stämma?
Max upload hos Comhem är 10 Mbit, dvs 1,25 MB/s.

Sitter du på 19 abonnemang samtidigt?
Hah.

Vissa människor har enorma problem att ljuga trovärdigt, som det där pojken. Alla förstår ju att han inte sitter med en upload på 200 Mbit/s med Comhem, och definitivt inte sedan 2009.

Hade han sagt 100 GB om dagen så hade det varit mer trovärdigt, men då låter det förstås inte lika häftigt.
Citera
2011-12-29, 16:25
Medlem
Bonaqua604s avatar
Ang.Comhem hus

Hej!
Jag bor i ett comhem hus, men jag har hittat ett annat företag som kanske kan leverera hit ist. Men det jag måste få reda på är om man är "låst" till comhem eller inte?

När jag pratade med det andra bolaget så sa dom att kolla med min hyresvärd, men dom har ingen koll alls, så dom tyckte jag skulle prata med comhem men det känns ju lönlöst klart att dom säger att man är låst till dom för att sälja deras bredband. Så hur får jag reda på om jag är låst till comhem. Det är internet via kabel som det handlar om.
Senast redigerad av Bonaqua604 2011-12-29 kl. 17:05.
Citera
2011-12-29, 16:31
Bannlyst
det e bara gå ut i trapphuset o kika vilka som levererar
Citera
2011-12-29, 16:35
Medlem
Bonaqua604s avatar
Det är Comhem, men enligt det andra bolaget så skulle jag kolla upp om det är ett s.k "öppet lokalnät" på så sätt så kan andra bolag koppla in sig ändå.
Citera
2011-12-29, 17:06
Medlem
Bonaqua604s avatar
Såhär ser mitt uttag ut
http://mindreantre.se/wp-content/upl...hem-socket.jpg

fiber? kabel?
Citera
2011-12-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaqua604
Såhär ser mitt uttag ut

fiber? kabel?

Via det där uttaget kan du bara få bredband via Com Hem.
Citera
2011-12-29, 17:22
Bannlyst
Citat:
Såhär ser mitt uttag ut

fiber? kabel?

Det är fiber fram till överlåtningspunkten (de där fula elskåpen på gatan eller någon ful låda i din fastighet) sen är det koppar-kabel, du kan nog få ut 500mbit ur dem, Com Hem har som snabbast just nu 200/10 med det uttaget, men sen har dem även 200/100 med itux i vissa fastigheter
Citera
2012-01-02, 19:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det är Comhem, men enligt det andra bolaget så skulle jag kolla upp om det är ett s.k "öppet lokalnät" på så sätt så kan andra bolag koppla in sig ändå.
Via det uttaget du visar på bild kan du endast få Com hems lina. Däremot bör det ju finnas ett telefonjack i lägenheten och har du tur kan du få VDSL2 (jag har för mig att det heter så) via de vanliga DSL-operatörerna. Då kan man få en ganska bra hastighet.

Jag hade dock kört på Com hem.
Citera
2012-01-10, 13:19
Medlem
srsbsnss avatar
Blev hänvisad hit av mod så jag kopierar det jag skrev i min förra tråd här:

"Tja allesammans!

Jag bor i Stockholm, city. Jag funderar på att byta ut mitt 8mbit BBB abonemang(kostar 319 jävla kronor för den skiten) mot Comhem 100 mbit(kostar 399kr!). Känns rätt givet att byta just nu oavsett vad men vill fråga lite här först.

Hur funderar Comhem i Stockholm för er som har det?

Har hört av folk på olika håll i landet att comhem suger för vissa och är helt felfritt för andra. Tänkte att det kanske beror på var man bor? Med suger menar jag att det går ner ibland osv. Samt kan man byta IP med comhem om så önskas? Dra ut kabeln i 1timme o sen sätta i, får man en ny ip då? Som det är med BBB?

Därför undrar jag om någon som bor i Stockholm(behöver ej vara i city) kan förklara hur deras funkar

Tack! Tja allesammans!

Jag bor i Stockholm, city. Jag funderar på att byta ut mitt 8mbit BBB abonemang(kostar 319 jävla kronor för den skiten) mot Comhem 100 mbit(kostar 399kr!). Känns rätt givet att byta just nu oavsett vad men vill fråga lite här först.

Har hört av folk på olika håll i landet att comhem suger för vissa och är helt felfritt för andra. Tänkte att det kanske beror på var man bor? Med suger menar jag att det går ner ibland osv. Samt kan man byta IP med comhem om så önskas? Dra ut kabeln i 1timme o sen sätta i, får man en ny ip då? Som det är med BBB?

Därför undrar jag om någon som bor i Stockholm(behöver ej vara i city) kan förklara hur deras funkar

Tack!"
Citera
2012-01-10, 13:59
Medlem
Vilket område i sthlm? Det är ju en ganska stor stad om man säger så.

Comhem har IP-lease ja, men det är ju inte säkert att du får en ny ip utan det är bara ifall nån annan tar din ip medans modemet är offline.
Citera
2012-01-12, 09:09
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Blev hänvisad hit av mod så jag kopierar det jag skrev i min förra tråd här:

"Tja allesammans!

Tack! Tja allesammans!

Tack!"
Rent generellt så fungerade Stockholm skitdåligt, detta då UPCs gamla nät inte alls var tänkt att köra triple play. Efter en uppdatering av nätet fungerar det väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in