2011-02-22, 20:58
Medlem
psnrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Vad gör du på den här delen av Flashback? Ska han logga in gör han det lättast via ftp. Du vet, en router jobbar på nätverkslagret.
Det är väl inte så många routrar man kan logga in på med ftp? däremot http://användarnamn:lösen@192.168.0.1 kanske vore något att testa

Vad är det för router du har TS?
Citera
2011-02-22, 21:55
Medlem
Gick in på länken ni postade men får fortfarande inte upp adminfältet, det står bara Unauthorized och undrer är fältet för lösenordet ,,
Citera
2011-02-22, 22:02
Medlem
psnrs avatar
Vad heter din router, vad är det för märke & modell?

Du har provat skriva lite olika i lösenordsrutan eller?

T.ex, admin, password, 1234 eller rent av lämnat den tom.
Citera
2011-02-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Prova ftp://användare:lösenord@192.168.0.1
Vafan ska han försöka gå in på en ftp för? Routern kör http protocol
Citera
2011-02-22, 22:08
Brukar det inte vara 192.168.1.1 när du skall "gå in på routern"? Har iallafall så på den router mina föräldrar har (en netgear). Inloggningsnamn + lösen brukar vara admin och password.
Citera
2011-02-22, 22:09
Bannlyst
http://www.routerpasswords.com/

Kolla vad du har för router, vi säger att du har en Belkin, leta fram belkin i listan och tryck "Find passwords", om det står "Username - Blank, n/a, (none) - betyder det att man inte ska ha något användarnamn, utan bara lösenord. lösenorden står åt höger.
Citera
2011-02-22, 23:35
Medlem
Du nämner inte vad för modem/router du har men från vad jag kan lista ut så låter det som en EPC2425. Har du testat att gå efter den här guiden på Comhems hemsida?
Citera
2011-02-23, 00:01
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spmorrissey
hej alla,
jag har ett problem. jag bor i ett comhem hus, där jag har tre hål i väggen. de är märkta Sat/TV/R, sat är det enda uttaget med gängor på, om ni fattar. jag har kopplat TVn till Sat, funkar.

Nu har jag köpt bredband utav comhem, och undrar vilket uttag jag ska använda till modemet? står bara i handboken att jag ska koppla in det i "Data"-hålet. ett hål som jag då inte har uppenbarligen.

tack på förhand

DU har fel uttag, de ska INTE stå SAT utan MM eller Data på den utgången med gängor.
Ring ComHem och säg att du har fel på ditt uttag så kommer dom och byter det.
Citera
2011-02-23, 07:50
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordMacleod
DU har fel uttag, de ska INTE stå SAT utan MM eller Data på den utgången med gängor.
Ring ComHem och säg att du har fel på ditt uttag så kommer dom och byter det.
Det kan stå SAT också, så ge fan i att ljuga!

Hur som helst är det inte det gängade uttaget han ska ha till sin TV.
Citera
2011-02-23, 17:31
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det kan stå SAT också, så ge fan i att ljuga!

Hur som helst är det inte det gängade uttaget han ska ha till sin TV.

Nej det funkar INTE med ett SAT uttag.

Sluta gissa om du inte vet.
Ja jag vet vad jag talar om.

Ett SAT uttag är inte ens uppbyggt på samma sätt, det har en helt annan filtrering än ett multimedia uttag i F-kontakten och har garanterat fel dämpning i tv-sticket.

DU kan INTE använda ett SAT uttag med rätt förutsättning i ett Comhem hus, modemet kan inte fungera i F-utgången och i tv-sticket får slingan fel dämpning som i sin tur sabbar för grannarna och eller ger störningar ut i nätet.
Senast redigerad av LordMacleod 2011-02-23 kl. 17:35.
Citera
2011-02-23, 18:40
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordMacleod
Nej det funkar INTE med ett SAT uttag.

Sluta gissa om du inte vet.
Ja jag vet vad jag talar om.

Ett SAT uttag är inte ens uppbyggt på samma sätt, det har en helt annan filtrering än ett multimedia uttag i F-kontakten och har garanterat fel dämpning i tv-sticket.

DU kan INTE använda ett SAT uttag med rätt förutsättning i ett Comhem hus, modemet kan inte fungera i F-utgången och i tv-sticket får slingan fel dämpning som i sin tur sabbar för grannarna och eller ger störningar ut i nätet.
Sluta gissa om du inte vet. Vad det är märkt vid utgången är ju för helvete skit samma. Jag VET att det på Com hems uttag ibland står Data och ibland står SAT. Vanligtvis DATA. Däremot har jag aldrig sett ett det står MM på.

Antennsladden till teven skall däremot inte monteras på F-kontakten.

Ska vi börja diskutera hur returstörningar på macdomän ser ut också, eller varför drar du upp det?

Edit: Du är ju bevisligen dum i huvudet. /Ignore.
Citera
2011-02-23, 19:00
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Sluta gissa om du inte vet. Vad det är märkt vid utgången är ju för helvete skit samma. Jag VET att det på Com hems uttag ibland står Data och ibland står SAT. Vanligtvis DATA. Däremot har jag aldrig sett ett det står MM på.

Antennsladden till teven skall däremot inte monteras på F-kontakten.

Ska vi börja diskutera hur returstörningar på macdomän ser ut också, eller varför drar du upp det?

Edit: Du är ju bevisligen dum i huvudet. /Ignore.

Nej du kan inte köra modem på en SAT port. lyssna på vad jag säger.
Ja vi kan diskutera Ingresser om du vill.
Jag har Mycket God insyn i HFC nät.
Om du vill kan jag länka en specbild på en störning.
En sak kan vi vara ense om att antennkabeln SKA inte kopplas till F kontakten pga att hela frekvensbandet mellan 5-65 och ca 130-862 MHz ligger öppet där till skillnad från i tv sticket..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in