2011-01-28, 14:22
Medlem
Okej!

För jag fick för mig att det var själva modemet som var knutet till abbonemanget? Har fått för mig att det var så förr iaf?
Citera
2011-01-28, 14:27
Medlem
mungs avatar
Kan inte minnas att det har fungerat annorlunda tidigare, men det var inte så många år sedan jag flyttade ett abonnemang hos Comhem. Såhär säger Comhems hemsida:

Citat:
Om du flyttar från en bostad till en annan bostad som har Com Hem installerat går det bra att flytta ditt abonnemang till den nya bostad. En flyttavgift på 150:- tillkommer. Du kan anmäla din flyttning genom att logga in under "Mina sidor" eller ringa oss på Kundservice 0771 - 55 00 00. Vi genomför överföringen så snart vi har tillhandahållit informationen från dig. Kontrollera om din nya adress är ansluten och är uppdaterad med de tjänster som du har idag genom att söka på din nya adress längst ner på sidan "Adressök"

http://www.comhem.se/comhem/kundserv...0/-/index.html
Citera
2011-01-28, 16:21
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Nej, abonnemanget är knutet till lägenheten. Däremot kan du ringa Comhem så ordnar de det.
skitsnack, modemet går att flytta bäst fan man vill då abbonemanget är låst till ett specifikt modem
Citera
2011-01-28, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
skitsnack, modemet går att flytta bäst fan man vill då abbonemanget är låst till ett specifikt modem

Jepp, bara att ta med sig modemet vart man vill. Ska man dock flytta eller felanmäla bör man såklart adressändra. Annars kanske tekniker åker fel eller fakturorna går till inkasso.

Det finns ETT undantag: vissa f.d upc-hushåll i stockholm måste man använda modemet på registrerad adress hos comhem annars är signalen till uttaget blockad i källaren. Det är dock i princip bortbyggt men har man otur...
Citera
2011-01-28, 17:52
Medlem
Japp, det går att flytta till en annan stad om den nya lägenheten har comhem-uttag, har själv gjort det.
Citera
2011-01-28, 18:08
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhunkyNord
Jepp, bara att ta med sig modemet vart man vill. Ska man dock flytta eller felanmäla bör man såklart adressändra. Annars kanske tekniker åker fel eller fakturorna går till inkasso.

Det finns ETT undantag: vissa f.d upc-hushåll i stockholm måste man använda modemet på registrerad adress hos comhem annars är signalen till uttaget blockad i källaren. Det är dock i princip bortbyggt men har man otur...

Håller med dig. Flytta runt hur mycket du vill. Sålänge det är ett comhem hus
Citera
2011-01-28, 19:34
Medlem
Det har som sagt med modemet att göra. Jag sa upp mitt abonnemang på comhem ett tag men skaffade nytt efter ett år kanske och då behövde jag bara ringa och be dem aktivera modemet igen.
Citera
2011-01-29, 01:04
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omens
Det har som sagt med modemet att göra. Jag sa upp mitt abonnemang på comhem ett tag men skaffade nytt efter ett år kanske och då behövde jag bara ringa och be dem aktivera modemet igen.

Stämmer mycket väl. Ditt abonnemang är kopplat till mac-adressen på modemet.
Citera
2011-01-29, 01:20
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Nämen vad trevligt! Har nu hittat ännu en orsak att "älska" Comhem. Jag har haft 8 Favoriter HD sedan mars 2009 och pröjsar 199 spänn i månaden. Det roliga är att det abonnemanget inte existerar längre, HD-kanalerna har lyfts in i det vanliga 8 Favoriter-abonemanget för 159 spänn i månaden (när vet jag inte). Jag betalar 199 spänn i månaden för ett abonnemang som inte existerar och det existerande abonnemanget motsvarande mitt är 40 spänn billigare. Jävla as.

De har dock inga problem att höja avgiften på abonnemang man signade för en billigare summa, exempelvis Viasat sport. 60 spänn dyrare nu UTAN HD-kanalen (ja jag vet att det är viasat som höjer och gör om men ni förstår principen).

Nu blir det lobbyverksamhet mot hyresvärden för att fixa in stadsnät eller annan fiber till huset så jag kan be detta värdelösa företag dra åt he***te.

Och fjärren har pajjat, nämnde jag det?
Nu ska jag väl säkert skicka in den utan att få en ersättare innan de kollat igenom den, försökt reparera och beslutat om att eventuellt skicka en ny. Precis som det blev med boxen....tre veckor utan box MEN räkningen kom givetvis ändå utan "rabatt" trots att jag inte hade kunnat se på kanalerna jag betalade för.
Senast redigerad av Cpt_Kirk 2011-01-29 kl. 01:28.
Citera
2011-01-29, 07:26
Medlem
puckots avatar
Jag råkade ut för något liknande för några år sedan, fast det gällde ett telefoni-abbonemnag. Då hade månadsavgiften sänkts för det abbonemanget, men jag fakturerades fortfarande för den gamla avgiften. Dock var det enkelt löst efter kontakt med kundserivce som åtgärdade det och förde över mig till den nya abbonemnagsformen med den billigare kostnaden.

Sen kan man ju iofs tycka att det borde ha skett automtiskt, för hade jag som kund inte noterat detta, så hade jag förmodligen fortsatt att betalat samma avgift. Men huvudsaken var ju att dom rättade till misstaget efter att jag varit i kontakt med dom, så det var ingen större fara skedd.

Antagligen måste man som kund hålla reda på sånt själv och kontakta kundservice för att göra ändringar. Så du får väl göra ett försökt att ringa eller maila och höra med dom.

Men det var inte så att du hade bidningstid eller något? För då antar jag att man har samma abbonemang och kostnad bidningstiden ut som avtalades från första början, oavsett om det sker några förändringar. Och att man först efter bidningstidens slut kan teckna abbonemanget på nytt med eventuella prisförändringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt_Kirk
....
Senast redigerad av puckot 2011-01-29 kl. 07:34.
Citera
2011-01-30, 02:38
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Men det var inte så att du hade bidningstid eller något? För då antar jag att man har samma abbonemang och kostnad bidningstiden ut som avtalades från första början, oavsett om det sker några förändringar. Och att man först efter bidningstidens slut kan teckna abbonemanget på nytt med eventuella prisförändringar.

Nix, ingen bindningstid.
Citera
2011-01-30, 22:20
Medlem
jonnolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phuttew
Har problem med hastigheten.

Har 1mbits upload o uppemot 30mbits download. Men jag laddar bara ner i ca 3kb/s på torrents, brukar vanligtvis ladda ner i 2mb/s. Det blev såhär igår kväll/natt.

Har testat allt, startat om datorn, dragit ur sladden ur modemet, installerat om uTorrent, Och även "IPconfig Release" i CMD utan resultat.

Någon ?
Samma problem här! Riktigt skumt, startat om routern osvosv. Har sagt upp min hemtelefon via comhem också så tele lampan på routern har slutat lysa men det kan väl inte ha med saken att göra eller? För internet funkar ju men det går riktigt segt. Dock funkar inte internetet på min xbox. Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in