Jag råkade ut för något liknande för några år sedan, fast det gällde ett telefoni-abbonemnag. Då hade månadsavgiften sänkts för det abbonemanget, men jag fakturerades fortfarande för den gamla avgiften. Dock var det enkelt löst efter kontakt med kundserivce som åtgärdade det och förde över mig till den nya abbonemnagsformen med den billigare kostnaden. 
Sen kan man ju iofs tycka att det borde ha skett automtiskt, för hade jag som kund inte noterat detta, så hade jag förmodligen fortsatt att betalat samma avgift. Men huvudsaken var ju att dom rättade till misstaget efter att jag varit i kontakt med dom, så det var ingen större fara skedd. 
Antagligen måste man som kund hålla reda på sånt själv och kontakta kundservice för att göra ändringar. Så du får väl göra ett försökt att ringa eller maila och höra med dom.
Men det var inte så att du hade bidningstid eller något? För då antar jag att man har samma abbonemang och kostnad bidningstiden ut som avtalades från första början, oavsett om det sker några förändringar. Och att man först efter bidningstidens slut kan teckna abbonemanget på nytt med eventuella prisförändringar.
	Citat:

Ursprungligen postat av Cpt_Kirk

....