2013-01-12, 12:19
Medlem
Ringde com hem idag, det ska fungera med mitt tv-kort. Behöver alltså inte köpa någon boxer för 500+100 frakt. Varför kunde de inte svara på dock.
Citera
2013-01-12, 14:11
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Brownie
Ringde com hem idag, det ska fungera med mitt tv-kort. Behöver alltså inte köpa någon boxer för 500+100 frakt. Varför kunde de inte svara på dock.
Mest troligt har det med auktorisationen att göra. Denna skickas från dag 1 månad 1 till (runt) dag 7 månad 2. Det innebär att man har ungefär en vecka på sig att plocka in den nya auktorisationen. Detta sker automatiskt i bakgrunden genom att titta på tv i ungefär en timme.

Om man av någon anledning inte får in den nya auktorisationen brukar det hjälpa med att låta tvn stå igång ett tag.

Mest troligt är det detta som har hänt.

I vissa fall behöver Com hem skicka ut nya nycklar.
Citera
2013-01-13, 19:08
Bannlyst
Kan nån svara mig varför säljaren från comhem rev sönder den vita information
om ångerrätt lappen. Han fråga har du papperskorg och sen såg jag han rivit sönder den
Jag kunde ändå säga upp på telefon
Citera
2013-01-13, 20:44
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondayLily
Kan nån svara mig varför säljaren från comhem rev sönder den vita information
om ångerrätt lappen. Han fråga har du papperskorg och sen såg jag han rivit sönder den
Jag kunde ändå säga upp på telefon
Han får provision per sälj. Han ville inte att du skulle ångra ditt abonnemang.
Citera
2013-01-15, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Han får provision per sälj. Han ville inte att du skulle ångra ditt abonnemang.
Jag kunde säga upp det via telefon dessutom har jag redan bredband från bredbands bolaget. Då har jag telefoni och bredband för 379 kr nu med comhem skulle bredband kosta 399 samt telefoni 98 kr= mycket dyrare men iof var det 100 mbit då men det har jag redan från BBB men betalar bara för 24. Så jag behöver ej 100 mbit från comhem när jag har 100 mbit lan från bbb men betalar bara för 24!
Citera
2013-01-15, 08:30
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondayLily
Jag kunde säga upp det via telefon dessutom har jag redan bredband från bredbands bolaget. Då har jag telefoni och bredband för 379 kr nu med comhem skulle bredband kosta 399 samt telefoni 98 kr= mycket dyrare men iof var det 100 mbit då men det har jag redan från BBB men betalar bara för 24. Så jag behöver ej 100 mbit från comhem när jag har 100 mbit lan från bbb men betalar bara för 24!
Jag begriper ingenting av ditt inlägg. Det är otroligt rörigt.
Citera
2013-01-15, 17:00
Bannlyst
Blir sur på dem. Nu skickade de mig en digital box samt ca modul men behöver bara ca modul så vad ska jag göra av boxen nu? jobbiga de är. och alla kanaler gratis i en evcka. vad bra. hoppas de glömmer stänga av dem sen som de gjorde men min kusin fasst det var iof inte com hem men han hade kvar canal plus i 1 år efteråt att det skulle gått ut!
Citera
2013-01-17, 16:28
Bannlyst
Alltså stämmer det att om man har en tv med inbyggd digital box så går det ej att spela in på dvd recorder från ens digitala kanaler. Alltså jag ville spela in en film nu från canal plus men det gick ej konstigt nog men det gick ej heller från de analoga konstigt nog heller. Det som är mest dåligt är att om jag vill spela in denna film från canal plus så kan jag sen ej kolla på tex sky news under tiden utan måste ha en till tv med tvilling abbonemang och inspelningsbar box. De sa när jag mejlade dem på canal plus att det är gick att spela in på dvd recorder från tv modul......Det är helt värdelöst med inbyggd digital box i tv n om man ej kan spela in!!!! Men en digital box tar så stor plats och speciellt om man har en tv med 1 scart utag och redan har ett wii och playstation 2 samt dvd recorder kopplat till det utaget via scart adapter. Finns det ej tv apparater med 4 scart utgångar? då kan man ha wii spel i extended 1, playstation till ext 2, dvd recorder till extended 3 och comhem box till extended 4
Senast redigerad av MondayLily 2013-01-17 kl. 16:35.
Citera
2013-01-17, 18:46
Medlem
figliodeldios avatar
Varför påverkas mitt internat av vädret?
Nu när det är -22 ute, så är det förbannat segt. Bor i lägenhet och har 50mb..
Citera
2013-01-17, 18:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan det ha med luftfuktigheten att göra kanske, på vintern kan luftfuktigheten va extremt mycket lägre än under sommaren och är det -22 grader ute så har du kanske inte mer än 25-30% RH inne, på sommaren kan du komma över 90%.
Citera
2013-01-17, 20:27
Medlem
Hej,
Mitt comhem-bredband har nu varit nere i snart tre dygn. De flyttar hela tiden fram den beräknade tiden på när det ska vara klart. De påstår att de har driftstörningar men ingen som man ringer till har en jävla aning om vad det egentliga felet är. Tror ni detta är en stor störning eller är de bara fruktansvärt lata? Man tycker ju att de borde ha folk som jobbar på det dygnet runt tills det är fixat.

Min andra fråga är, hur är det egentligen att byta bredbandsleverantör när man bor i en lägenhet med "tre hål i väggen" osv. Är det smidigt?

Chef1
Citera
2013-01-18, 11:45
Medlem
Hallå gott folk!

Jag tänkte bara höra snabbt om en grej här. Jag spelar en del TF2 och gör det helst på en server som ligger i UK. Innan jag flyttade till min nya lägenhet hade jag 100/10 från Telia och pingade aldrig mer än än 40ms. Efter flytten har jag nu Comhem 30/10 och pingar väldigt underligt. Mitt på dagen, som nu, ligger jag på runt 40ms som tidigare, men på kvällen när jag vill spela hoppar detta upp till minst 70ms (ofta över 90ms). Detta lägger sig ner runt 2200 till runt 60ms.

Uppenbarligen har detta med hur många som utnyttjar nätverket, och jag tror mig ha letat upp flaskhalsen med hjälp av att titta på traceroutes. Min uppkoppling mot den servern går via en viss "fra-5-6k.fr.eu" som alltid verkar agera långsamt. Jag har dragit en traceroute mot olika servrar i EU och UK och de som jag når via denna punkt får jag alltid mycket högre ping på.

Finns det någonting som Comhem kan göra åt det tror ni? Eller är det bara att ge upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in