2018-09-21, 17:13
Medlem
Ryyymden??
Jag ordnade abonnemang 150 comhem smsa godkände allt. Nu efter 13 dar ringer jag in o undrar när grejerna kommer. Dom säger att inte fått nån beställning. MEN registrerad var jag och det gjorde jag i samband med beställningen. Jag kan betala för hela året men hub ock, men Nix. Så en kille är och har generalfullmakt genom mig o skaffade en Godman via tingsrätten (bla arv). Tycker att de brutit avtalet just då spelade jag inte in samtalet.
Citera
2018-09-21, 18:15
Medlem
Haha, både godmannen och comhem ringde de vart ingen deal. Nu skickar comhem att avtalet inte gäller? Två veckor har gått och ångerveckan har passerat borde gälla comhem också. Familjedelning gäller den bara inom samma hus eller går det att ha polarens abonnemang bredband här åxå ?
Citera
2018-09-22, 15:27
Medlem
Okey Comhems koxialkablar i huset och inga svar så verkar omöjligt att få abonnemang annat än att betala dubbla priset till comhem och dessutom köpa hubben, under såna dyra och sviniga priser så blir det till fortsätta att köra mobilt på kontantkortet. Måste kolla vad familjedelning är. Tackar !
Citera
2018-09-22, 18:03
Medlem
Ytterst irriterad. Inte haft någon internet alls nu på 25 timmar, igårkväll sa driftstörningen det skulle fixas senast 22/9, imorse vid 8 fanns inga störningar men ingen internet. Några timmar senare störning och beräknas vara klart 24/9 16:00. Tar de helg eller vad fan? Blir skit arg av att betala och sedan vara helt utan internet och förra månaden under flera dagar cirka timme långa avbrott efter varann.

Flyttade i början av augusti och varit kund hos dem sedan dess med problem hit och dit. Blir bara förbannad.
Citera
2018-09-23, 11:08
Medlem
Hejsan

Jag försöker komma in på modemet/routern, jag försöker använda 192.168.0.1 men står Anslutningen misslyckades.

Har lyckats komma in tidigare vilket är märkligt. Någon som kan ha en aning om vad problemet är ;D

Eller det gick med en annan webbläsare, löste sig =)
Senast redigerad av Babyspenat 2018-09-23 kl. 11:13.
Citera
2018-09-25, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
JAG RIKTIGT JÄVLAR HATAR COMBORT!!!

Dom jävlarna har så stora problem med sitt nät hela tiden OCH kundtjänst

1vecka sen la nätet ner, jag ringer och man går igenom hela baletten med att kolla kablar och fan va allt e, (vilket man själv gjort 5gånger innan man ringt) sen så besluta snubben i telefon att lägga ärendet hos nån tekniker. Han skulle göra det och beklaga sig för att mer än så kunde han inte göra för tillfället.

Dagen efter så börja skiten funka och jag tänkte att bra jobb teknikern hade gjort!

Det funkade i 1vecka så i torsdags la skiten ner igen och idag så fick jag tillbaka nätet vid 17.00 ungefär. Igår ringde jag TVÅ gånger, och första gången så sa snubben i luren att han ser att jag hade ringt för en vecka sen men att ärendet hade inte tagits hand om!! teknikermupparna har alltså inte gjort ett skit!! och han tyckte det var märkligt men a han kunde inte göra nått och beklaga sig för det men tyckte att jag ska vänta och se vad som händer. Jag ringde sen igen på kvällen och när jag kom fram så var jag tvungen att ange mitt persNr igen, då la jag på luren för jag orkar inte prata med en support som inte ens jobbar på comhem. Idag ringde jag och fick reda på att det är ett arbete som utförs i mitt område så därför funkar det inte. Kunde muppen jag prata med i fredags inte sagt det när jag prata med han?!!!

nu funkar skiten iaf (får se hur länge) och jag hatar comhem. jag ringer ungefär 1-2gånger imånaden för att mitt nät OCH telefon inte funkar, det är så jävla irriterande! ska försöka säga upp mitt abonnemang trots att jag har massa bindningstid kvar.

(ang att comhem outsourcar sin support fick jag reda på i en annan tråd här, antar att det stämmer.)
Samma här, jag var registrerad, men beställningen på abonnemanget syntes inte, roligt att jag registrerade mig i samband med beställningen. Jag har godkänt avtalet via sms. De kände inte till något sådant. Beställningen var outsårsad. Talade med tjejen lite privat och hon sa , när jag frågar om du är registrerad så ska du svara ja, sen en annan sak. Utsårsad minst sagt. ( hoppas det blir rätt nu )( provar skicka i pratbubblan )
Citera
2018-09-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Samma här, jag var registrerad, men beställningen på abonnemanget syntes inte, roligt att jag registrerade mig i samband med beställningen. Jag har godkänt avtalet via sms. De kände inte till något sådant. Beställningen var outsårsad. Talade med tjejen lite privat och hon sa , när jag frågar om du är registrerad så ska du svara ja, sen en annan sak. Utsårsad minst sagt. ( hoppas det blir rätt nu )( provar skicka i pratbubblan )

Jävlar, du svarar på mitt inlägg jag skrev för 9år sedan
Tack o lov har man fiber nuförtiden som fungerar som det ska, comhem och deras kopparnät är ju bara skit.
Citera
2018-09-28, 08:25
Medlem
... 9 år sen jaha. När jag fick räkning från upc tror jag dom hette, så sa jag vi har inte internett i vårat hus.
-Är du dum svarade Com hem. Tog flera minuter innan han kollade Åh fan, ni måste vara det enda huset i Sthlm som inte har det. Naturligtvis har vi kablar dragna i huset sen flera år tillbaka. Koppar naturligtvis, teirfonlednimgarna var av bly. 9 år ska man trycka på pratbubblan med eller utan + va fan därför jag får varningar i var 3 e inlägg o avstängning. Tack ändå. Annars hamnar man väl i palme tråden herre Gud
Citera
2018-10-04, 18:32
Medlem
Hej!
Har en Compal CH7486e router comhem.
Har problem när jag lirar på ps4 online nhl 19
Loggas ut hela tiden när jag söker match
Vad är problemet? Inställning router?. Kan man uppdatera firmware på routen?
Senast redigerad av SWEwillow 2018-10-04 kl. 18:39.
Citera
2018-10-04, 20:40
Medlem
tantrs avatar
Helvete ständigt problem med uppladdningen ! Bor vid östermalm & ta mig fan s¨jar det inte fungerat den senaste månaden som det ska.

Uppladdningen är så instabil.....................

"just nu åtgärdar vi ett. blablabla".... Arbetet beräknas vara klart X.XX

Men det flyttas fram hela jävla tiden.
Citera
2018-10-08, 21:35
Medlem
Finns det en "Winback" avdelning på ComHem för lukrativa erbjudanden om man är nära slutet av sin abonnemangstid?
Ringde idag och sa att jag funderade på att säga upp mitt 199kr/m - 50/10mbit, fick erbjudande om att förlänga 12 månader och betala 269kr/mån istället för ordinarie pris 50/10.

Fick dessutom chans att låna en bättre router för 149kr frakten bara, någon som vet modellnamn på denna?
Citera
2018-10-09, 16:12
Medlem
chrilLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Finns det en "Winback" avdelning på ComHem för lukrativa erbjudanden om man är nära slutet av sin abonnemangstid?
Ringde idag och sa att jag funderade på att säga upp mitt 199kr/m - 50/10mbit, fick erbjudande om att förlänga 12 månader och betala 269kr/mån istället för ordinarie pris 50/10.

Fick dessutom chans att låna en bättre router för 149kr frakten bara, någon som vet modellnamn på denna?

Behöver också hitta en "winback" avdelning!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in