Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Konstiga frågor du ställer till mig. Vore det inte klokare att du kastar dig på Jesus med dina aversioner då det ju är hans uppmaning jag hänvisar till?
Vet inte varför du ständigt slingrar dig från denna fråga, som jag ställt flera gånger nu. Svaret på den är avgörande för hur jag, och andra, skall förstå ditt tänkande.
Är du syndfri i tanke, ord och handling eller ej? Är du fullkomlig exakt som Gud är fullkomlig eller ej?
Du behöver bara svara ja eller nej på detta.
Citat:
Jag vet inte bättre än Paulus, jag vet mer än Paulus. Detta därför att jag har tillgång Jesu lära.
Vad är det du vet mer än Paulus om? Skulle inte Paulus haft tillgång till Jesu lära? Anser du att Paulus möte med den uppståndne Jesus bara är falska utsagor?
Citat:
Att ni kristna hela tiden vill ha den himmelske Fadern, Jesu egen Far, till en mördande djävul är eran svaghet. Att ni gapat i er Paulus lära har försatt er i den hemska positionen att ni själva är djävulens och Gehennas barn. För det går inte att göra Fadern till en djävul. Jesu lära är emot era dumheter i den frågan.
Du drar dig inte för att ständigt förvrida vad andra tror på, och sedan anklaga dem. Vad som leder dig till att göra detta kan du ta en funderare på.