Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Det stämmer. Men frågan är om det rent praktiskt går att vara fullkomlig exakt såsom Gud Fader är fullkomlig? Har någon förutom Jesus, Guds Son, verkligen varit det? Känner du någon?
Konstiga frågor du ställer till mig. Vore det inte klokare att du kastar dig på Jesus med dina aversioner då det ju är hans uppmaning jag hänvisar till?
Citat:
Detta föranleder mig att återigen upprepa den fråga som jag ställt till dig tidigare: menar du att du är helt syndfri i tanke, ord och handling? Du har inget du behöver be Gud om förlåtelse för?
Jag är lika mycket människa som du. Och de uppmaningar som Jesus riktade till sina samtida gäller än i denna dag, alltså även för oss som lever nu.
Citat:
Frågan är ju om Gud, genom Jesus, gjort något för vår frälsning, eller om Jesus enda funktion är, liksom profeterna, att vara vägvisare.
Jesus var inte bara en vägvisare - han gick själv den väg vi alla borde gå.
Citat:
Vari ljuger Paulus? Och varför skulle du veta bättre än Paulus?
Jag vet inte bättre än Paulus, jag vet
mer än Paulus. Detta därför att jag har tillgång Jesu lära.
De silverfat du vill jag skall servera dig på kanske vore på sin plats att du skaffade dig själv. Sätt dig ner och jämför Jesu lära med Paulus doktriner och påhittade teser så skall du se skillnaden.
Att ni kristna hela tiden vill ha den himmelske Fadern, Jesu egen Far, till en mördande djävul är eran svaghet. Att ni gapat i er Paulus lära har försatt er i den hemska positionen att ni själva är djävulens och Gehennas barn. För det går inte att göra Fadern till en djävul. Jesu lära är emot era dumheter i den frågan.
Sen vore det bättre om du läste innantill innan du sväljer prästskallarnas påhittade teser om t.ex. resan till himlen. Ingen människa skall till himlen. Jesus talade om något helt annat.