2021-03-26, 15:52
Medlem
Holmqvist-s avatar
Hur mycket kommer pay per view att kosta på Viaplay? Hittar inga priser på deras hemsida..
Citera
2021-03-27, 07:15
Medlem
bobo909s avatar
Inatt smäller det! Kommer Francis att träffa eller får vi se en repris av första fighten? En sak är säker, ju längre fighten går desto mer talar det för att Stipe. Tror alla skriver under på att Francis måste knocka Stipe för att ta hem titeln.

Lite utube klipp för dom som vill tagga till lite extra

Countdown: https://www.youtube.com/watch?v=lEoQ1_ABZ-I

Presskonferensen: https://www.youtube.com/watch?v=qpTV_tAHTTQ

Weigh-in show: https://www.youtube.com/watch?v=BgnMW7qhJU0 (DC är helt underbar! Khabib dök upp en kort stund också.)

DC lyckas göra det 2-2 i fjärde fighten emot Stipe (från Weigh-in showen): https://www.youtube.com/watch?v=Lki_sH1cyIY

Dan Hardy Breakdown, lika bra som alltid!: https://www.youtube.com/watch?v=FKs_SwK1XAc

UFC Embedded (6 avsnitt totalt): https://www.youtube.com/watch?v=-ZhHF0_-C-4

Tyvärr så är alltså co-main eventet och titel matchen mellan Brian Ortega och Volkanovski struken pga. positivt covid test av champen. Så jäkla trist IOM. Ortegas show senast mot zombie. Känslan var att han verkligen skulle kunna ge Volkanovski en fight som är så jävla bra. Såg mer fram emot denna än huvudmatchen.

Istället får vi se T Wood mot Luque i co-main eventet. Nog sista gången vi får se Woodley vid eventuell förlust. Kluven inför denna faktiskt då Luque är så jävla bra stående, Woodley måste verkligen utnyttja sin brottning för att ta hem denna. Även om det är lätt att säga att Woodley är slut får vi inte glömma att hans tre raka förluster kommit emot Usman, Burns och Colby.. Luque lite väl stor favorit enligt bookies inför denna imo. även om oddsen börjat svänga lite. Intressant aspekt är att Burns kommer att corna Luque och i embedded får vi se dom träna lite ground game inför fighten. Blir kul att se vad som händer då Woodley nog är tacksam att han slipper möta någon som är en jävla beast på marken för en gång skull.

Sean OMalley är tillbaka vilket ska bli kul att se. Gillar honom, riktigt vass striking. Möter Almeida som jag personligen inte har så stor koll på, minns bara när han blev avslutad av Rob Font och Cody. Har ett ändå ett record på hela 22-4 men tre raka förluster. Får vi se en ny highlight knock av sugar show?

Kortet bjuder även på intressanta fighter som: Menifield (skulle egentligen mött William Knight som jag såg fram emot...) vs. Cherant, Abubakar Nurmagomedov vs. Jared Gooden och Shane Young emot Morales.
Hela kortet här: https://www.sherdog.com/events/UFC-2...gannou-2-88377

Johnny Walker var bokad emot Jimmy Crute denna gala men Waker är tydligen skadad, synd... hade varit intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Holmqvist-
Hur mycket kommer pay per view att kosta på Viaplay? Hittar inga priser på deras hemsida..

Galorna är gratis om du köper sportpaketet Så länge inte Conor slåss ironiskt nog
Citera
2021-03-27, 14:58
Medlem
withnonam3s avatar
Den här gången tror jag Francis inte kommer att blitza överhuvudtaget utan bara ta mitten av oktagonen och fokusera på kickboxning.Förmodligen kommer han försöka få in den "nya" vadsparken för att ta bort Stipes rörelse och sen är resten nävarna. Han har tränat in det han behöver för att inte bli nertagen eller pressad mot buren och komma ur dom potentiellt värsta situationerna. Francis på KO.
Citera
2021-03-27, 17:14
Medlem
Gör mig lite ledsen att vi inte får se Volk - Ortega. Ortega såg jävligt vass ut i sen senaste.

Bryr mig inte vem som vinner i Stipe - Ngannou för båda två framstår alltid som reko, ödmjuka snubbar. Är väl roligast om Stipe vinner för att verkligen fästa sitt arv som HW GOAT.

I övrigt ser jag mest fram emot O'Malley - Almeida. Har en femhundring på brasilianen. Klarar inte av flanen O'Malley, som sett rätt blasé ut ett bra tag, men eftersom han aldrig slagits mot någon med merit förutom Vera, där han torskade, så tror jag inte hans flashiga stil funkar mot någon med så vass muay thai som Almeida.

Ska också bli kul att se Robertson - Maverick. Gillar inte Maverick, men hon utklassade sin senaste motståndare. Kan nog bli en framtida titelutmanare.
Citera
2021-03-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Den här gången tror jag Francis inte kommer att blitza överhuvudtaget utan bara ta mitten av oktagonen och fokusera på kickboxning.Förmodligen kommer han försöka få in den "nya" vadsparken för att ta bort Stipes rörelse och sen är resten nävarna. Han har tränat in det han behöver för att inte bli nertagen eller pressad mot buren och komma ur dom potentiellt värsta situationerna. Francis på KO.

Jag tror också Ngannou kör en annorlunda taktik den här gången, och just för att han är så råstark så kommer han få möjligheter att pricka Stipes haka.. Det är ingen panik bara för att de klinchar.. Den här gången tror jag inte hakan håller.

Känns som 70-30 odds för Ngannou.
Citera
2021-03-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Inatt smäller det! Kommer Francis att träffa eller får vi se en repris av första fighten? En sak är säker, ju längre fighten går desto mer talar det för att Stipe. Tror alla skriver under på att Francis måste knocka Stipe för att ta hem titeln.

Nja, jag tror Ngannou kan vinna på poäng stående, men blir det flera ronder markkamp är han chanslös.
Citera
2021-03-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hur kan Ngannou egentligen vara knapp favorit på bettingsidorna? Stipe är ju den som bör vara favorit på pappret...

Om jag inte misminner mig så var Rumble favorit mot Cormier i rematchen också. Ibland har bettarna en övertro på punchern...

Men i det här fallet känns det befogat. Känns som att Ngannou är fräschare än Stipe.
Citera
2021-03-27, 19:07
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
För att Ngannou ser ut som en jävla actionhjälte tagen från Avengers Bisarrt är det... Men jag hoppas på Francis imorgon! Så jävla taggad. Tänk er Jon Jones vs Francis om nån månad

Jo, så är det nog. Ngannou är ett jävla monster och egentligen den perfekta tungviktsmästaren på många sätt och vis. Dana White skulle älska att ha Ngannou som UFCs tungviktskung. Det mest optimala för mig vore om Ngannou dominerar och kör över Stipe, kollar in i kameran och säger "Jon Jones...you're next"

Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Om jag inte misminner mig så var Rumble favorit mot Cormier i rematchen också. Ibland har bettarna en övertro på punchern...

Men i det här fallet känns det befogat. Känns som att Ngannou är fräschare än Stipe.

Han förlorade mycket pga brister som iofs går att förbättra. Även om han nu är fräshare så vet vi fortfarande inte om han har förbättrat sin uthållighet samt förbättrat sitt nedtagningsförsvar. Öka gastanken är ett måste, men om Stipe har lika lätt att plocka ner honom igen blir det förmodligen en repris.

Ngannou har kört en hel del brottning med Latifi inför denna match. Ska bli riktigt intressant att se vad Ngannou har att visa upp i natt. Är han en förbättrad fighter eller inte? Kommer han vara lika offensiv? Vad för gameplan kommer han ha?

Håller på Ngannou men som sagt i mitt tycke bör Stipe vara favorit.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2021-03-27 kl. 19:10.
Citera
2021-03-27, 21:31
Medlem
Citat:
Jo, så är det nog. Ngannou är ett jävla monster och egentligen den perfekta tungviktsmästaren på många sätt och vis. Dana White skulle älska att ha Ngannou som UFCs tungviktskung. Det mest optimala för mig vore om Ngannou dominerar och kör över Stipe, kollar in i kameran och säger "Jon Jones...you're next"

Han förlorade mycket pga brister som iofs går att förbättra. Även om han nu är fräshare så vet vi fortfarande inte om han har förbättrat sin uthållighet samt förbättrat sitt nedtagningsförsvar. Öka gastanken är ett måste, men om Stipe har lika lätt att plocka ner honom igen blir det förmodligen en repris.

Ngannou har kört en hel del brottning med Latifi inför denna match. Ska bli riktigt intressant att se vad Ngannou har att visa upp i natt. Är han en förbättrad fighter eller inte? Kommer han vara lika offensiv? Vad för gameplan kommer han ha?

Håller på Ngannou men som sagt i mitt tycke bör Stipe vara favorit.

Jag gissar att det är en mer avvaktande Ngannou och att den här matchen inte avgörs första ronden. Stipe såg inte bra ut mot Cormier, och även om Ngannou är allt annat är tekniskt slipad så ser han inte gammal ut...

Stipe för några år sedan hade varit en klar favorit men ska Ngannou slå honom så är det nu.

Det som drar ner förväntningarna är just hur begränsad Ngannou är.

Ngannou stoppade Stipes första nedtagningar första matchen och lär inte ha några problem den här gången heller. Jag tror inte brottningen avgör vem som vinner. Brottningen kommer ta över om Stipe vinner den stående kampen, som första mötet.
Citera
2021-03-27, 21:58
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Nja, jag tror Ngannou kan vinna på poäng stående, men blir det flera ronder markkamp är han chanslös.

Då borde jag nog inte skrivit alla Personligen ser jag det nästintill som omöjligt att Ngannou skulle ta hem fighten på poäng. Det betyder att han måste outstrika Stipe, och om han lyckas göra det kommer han knocka honom. Men vi får svaret snart, börjar klia lite i pungen faktiskt

Citat:

Exakt Det är som sagt bissart att Stipe inte är favorit, ren galenskap, men för han är det väl bara tacka och ta emot att alltid vara underskattad ist för att bli sur över det.

Citat:
Jag gissar att det är en mer avvaktande Ngannou och att den här matchen inte avgörs första ronden. Stipe såg inte bra ut mot Cormier, och även om Ngannou är allt annat är tekniskt slipad så ser han inte gammal ut...

Stipe för några år sedan hade varit en klar favorit men ska Ngannou slå honom så är det nu.

Det som drar ner förväntningarna är just hur begränsad Ngannou är.

Ngannou stoppade Stipes första nedtagningar första matchen och lär inte ha några problem den här gången heller. Jag tror inte brottningen avgör vem som vinner. Brottningen kommer ta över om Stipe vinner den stående kampen, som första mötet.

Jag hoppas inte Ngannou är helt avvaktade, då kommer han torska. Han måste liksom gå för det nån gång, det är det som är hela Ngannou och tagit honom dit han är. Om han skall ha chans på vinst måste det ske inom två ronder i mitt tycke, tror även han lyckas med det, eller snarare hoppas. Tycker du inte Stipe såg bra ut emot DC?
Senast redigerad av bobo909 2021-03-27 kl. 22:05.
Citera
2021-03-27, 22:09
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmqvist-

Inget. Det är vanligt event för dig som Viasatkund, denna gång.

Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3

Tror säkert att det är Francis taktik, men tror att Stipe kommer plocka ner honom varje gång han får chansen.Francis är ju pinsamt dålig på marken. Francis har 73% take down defence. Tror ej det räcker...

Citat:
Ursprungligen postat av borntofuckup
Gör mig lite ledsen att vi inte får se Volk - Ortega. Ortega såg jävligt vass ut i sen senaste.

Instämmer där. Ortega med ett helt nytt tränarteam såg pånyttfödd ut gällande striking. Hade varit riktigt kul att se den matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av borntofuckup
I övrigt ser jag mest fram emot O'Malley - Almeida. Har en femhundring på brasilianen. Klarar inte av flanen O'Malley, som sett rätt blasé ut ett bra tag, men eftersom han aldrig slagits mot någon med merit förutom Vera, där han torskade, så tror jag inte hans flashiga stil funkar mot någon med så vass muay thai som Almeida.

Håller inte med dig här Jag hoppas O´Malley slår ut Almeida via KO i första ronden. UFC behöver O´Malleys stil.
Citera
2021-03-28, 00:24
Medlem
Citat:
Då borde jag nog inte skrivit alla Personligen ser jag det nästintill som omöjligt att Ngannou skulle ta hem fighten på poäng. Det betyder att han måste outstrika Stipe, och om han lyckas göra det kommer han knocka honom. Men vi får svaret snart, börjar klia lite i pungen faktiskt

Exakt Det är som sagt bissart att Stipe inte är favorit, ren galenskap, men för han är det väl bara tacka och ta emot att alltid vara underskattad ist för att bli sur över det.

Jag hoppas inte Ngannou är helt avvaktade, då kommer han torska. Han måste liksom gå för det nån gång, det är det som är hela Ngannou och tagit honom dit han är. Om han skall ha chans på vinst måste det ske inom två ronder i mitt tycke, tror även han lyckas med det, eller snarare hoppas. Tycker du inte Stipe såg bra ut emot DC?

jag tror han avvaktar en bit in a matchen om inte stipe bjuder in till dans, för att spara på krafterna.

Ngannou kan ju faktiskt i teorin slå stipe gul och blå och sedan vinna på poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in