2016-11-27, 09:55
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Haha omöjligt att det funkar i längden.
Han får vara glad att han höll båda bältena samtidigt.

Tja viktklasserna ligger ju rätt nära varandra, men som du säger är det inget vidare i längden då det innebär att andra får vänta (iofs beroende hur snabb han är mellan fighterna)
Citera
2016-11-27, 09:58
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Tja viktklasserna ligger ju rätt nära varandra, men som du säger är det inget vidare i längden då det innebär att andra får vänta (iofs beroende hur snabb han är mellan fighterna)

Jojo klart man kan, men pressen du har på dig 24/7 (som de redan har) måste bli så mycket mer.

Jag menar allt måste kretsa kring dig som en labbråtta tillslut.
Citera
2016-11-27, 10:06
Medlem
mmas avatar
Citat:
Jojo klart man kan, men pressen du har på dig 24/7 (som de redan har) måste bli så mycket mer.

Jag menar allt måste kretsa kring dig som en labbråtta tillslut.

Just den saken tror jag dock inte är något problem för conor, han tror jag älskar den situationen.

Men grejen nu är ju att han sagt att han vill pausa lite pga barnafödande, så då tror jag UFC känner ett måste att plocka bältet då det var länge sen det försvarades.
Citera
2016-11-27, 10:08
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Nästan alla viktklasser är lika viktiga. Men i mindre viktklasser så brukar fights vara mer action packade och snabba då dom väger mindre och därefter inte blir lika trött som ifall man körde i högre viktklasser. Men sen finns det såklart mer populära viktklasser än andra.

Welterweight
Lightweight
Och featherweight är dom tre populäraste viktklasserna i UFC just nu.

Varför skulle dom vara mest populärast? Tycker fortfarande dom tyngre viktklasserna är betydligt intressantare.
Citera
2016-11-27, 10:21
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Varför skulle dom vara mest populärast? Tycker fortfarande dom tyngre viktklasserna är betydligt intressantare.

Tycker du?

LHW är en riktig skitklass och HW är inte speciellt intressant nu heller.

MW är dock intressant!

WW tycker jag alltid håller hög standard och rätt hög standard på både LW OCH FW
Citera
2016-11-27, 10:23
Medlem
mmas avatar
http://www.mmafighting.com/2016/11/2...erweight-title

Citat:
Conor McGregor is no longer a two-division world champion. At least, according to the UFC.

The Irishman, who also holds the UFC lightweight belt, has relinquished given up his featherweight title, the UFC announced Saturday night during the UFC Fight Night 101 broadcast.

Although the UFC says McGregor has given up the featherweight belt voluntarily, sources told MMA Fighting's Ariel Helwani that McGregor never agreed to that decision. Regardless, the UFC has the right to strip the belt from McGregor.

Jose Aldo, who won the interim title back at UFC 200 in July, defeating Frankie Edgar, will now take McGregor's belt and become the undisputed 145-pound champion.

Pettis and Holloway will now battle for the interim featherweight title in the main event of UFC 206, which takes place on Dec. 10 in Toronto, Canada.

Helt rätt, ser inte att Conor nånsin skulle gå till 145 igen.
Citera
2016-11-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Tycker du?

LHW är en riktig skitklass och HW är inte speciellt intressant nu heller.

MW är dock intressant!

WW tycker jag alltid håller hög standard och rätt hög standard på både LW OCH FW
snubben har nog inte kollat på kampsport sen tidigt 2000-tal. Än mindre att han följer UFC.

Jag som sitter bänkad för varje event håller helt med dig. Nu senast gick Cormier o skada sig så blir inget på 206. LHW står helt still för Cormier hellre sitter o myser med Dominick Cruz i analys-studios.

När inte Miocic kör så är det diverse avdankade no-names eller folk som borde penisonerat sig för länge sen som kliver in i HW.
UFC skriker ju efter bra talang i HW.

WW har hållt jävligt bra klass med Lawler i spetsen och Woodley verkar kunna bära kronon nästan lika högt.

Sen får vi inte glömma Bantamweight med mina 2 stora favoriter Cody Garbrand och John Lineker.
Senast redigerad av FarbrorFlum 2016-11-27 kl. 12:26.
Citera
2016-11-27, 12:30
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
LHW står helt still för Cormier hellre sitter o myser med Dominick Cruz i analys-studios.

Jag är rätt säker på att Cormier inte vill något annat än fightas.
Citera
2016-11-27, 21:07
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Han har inte försvarat sitt featherweight bälte på snart ett år. Enligt mig bör det finnas regel på att ett bälte måste försvaras minst 1 gång varje 6 månad. Att vara champion i en viktklass ska inte vara något avslappnade, man ska alltid kunna vara redo och fightas.

Helt enig!

Hur är reglerna gällande motståndarna? Hur mycket har mästaren att säga till om? Kan han vägra #1-rankande tex?
Citera
2016-11-28, 09:47
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Så för att behålla bältet måste han deffa i vikt för att platsa i featherweight.

Sedan torskar han sitt andra bälte och då måste han bulka igen och försvara bältet i den viktklassen?

Fattar jag det rätt?

Typ. Han behöver väl dock aldrig bulka. Vill minnas att han väger normalt sätt kring 170 lbs. Så det är ner i vikt som gäller för båda viktklasserna. Den lägre är såklart mycket jobbigare för honom att gå ner till.
Citera
2016-11-28, 10:42
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
snubben har nog inte kollat på kampsport sen tidigt 2000-tal. Än mindre att han följer UFC.

Jag som sitter bänkad för varje event håller helt med dig. Nu senast gick Cormier o skada sig så blir inget på 206. LHW står helt still för Cormier hellre sitter o myser med Dominick Cruz i analys-studios.

När inte Miocic kör så är det diverse avdankade no-names eller folk som borde penisonerat sig för länge sen som kliver in i HW.
UFC skriker ju efter bra talang i HW.

WW har hållt jävligt bra klass med Lawler i spetsen och Woodley verkar kunna bära kronon nästan lika högt.

Sen får vi inte glömma Bantamweight med mina 2 stora favoriter Cody Garbrand och John Lineker.

Tyson Pedro som precis gjorde debut känns intressant. Bara 25 år också
Citera
2016-11-28, 17:03
Medlem
Hade ju hellre sett att vinnaren mellan Pettis och Holloway möter Aldo om bältet. Kan ju inte kännas kul att bli tilldelad bältet endast för att mannen som slog dig inte pallar deffa till 145, utan hellre satsar på 155. Tycker även det känns orättvist mot de andra fighters, har man förlorar bältet så ska man förtjäna det på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in