Citat:
Ursprungligen postat av
Hencucken
För mig så blev intresset svalare när alltför många kända namn lämnade UFC för olika anledningar. Kvar blev massvis med nya fighters som man inte känner något för. Sen så är det så tråkigt när utvecklingen har gått mot WWE hållet där de ska prata skit om varandra och slåss utanför ringen och sånt skit. Detta hör inte hemma i en sport. Där visar man "sportmanship" och så var det också innan. Nu är det bara patetiskt!
Jag ser dock fortfarande de flesta galor men inte så noga som jag brukade göra.
Så tycker de flesta. USADA tog Jon Jones, Anderson Silva, Machida mfl ifrån oss. Fighters som Alex, Brock Lesnar och GSP har semilagt av och några andra gick till Bellator. Men frågan är hur UFC ska få fram nya stjärnor.
Varför inte ha en 10 månaders säsong där man varje juni efter 2 månader brakstartar med en 16 mansturnering. Alla 8 matcherna behöver inte gå den första galan men man skulle kunna inleda exempelvis en ww-turnering med 3 matcher. 2a rankade Darren Till vs Gunnar Nelson , RDA vs Cowboy Cerrone och Jorge Masvidal vs Santiago Ponzinibbio . 1 månad senare har man 3 matcher till och 2 månader senare de 2 avslutande kvartsfinalerna. Det här hade gett buzz. Under april-juni hade man spekulerat i olika matchups, likt inför ett fotbollsvm eller ett nba-slutspel. Hela turneringen avgörs i december.
Samtidigt börjar man en till turnering exempelvis i LHW i Oktober. Den avgörs I den sista galan för 10 månaderssäsongen i början av april. Under hela 10 månaderssäsongen fortsätter så klart kampen om de andra bältena som vanligt. I juni det året börjar en ny turnering, den här gången i LW och i oktober en i MW. Så här fortsätter det varje år. Man kan skippa de minst populära viktklasserna om man anser att det inte finns intresse att för turneringar i viktlasser som flyweigt där det egentligen bara är Mighty mouses matcher som folk ser. Det här skulle få till följd att varje viktklass har en turnering ungefär vart 4 år. Det hade gett en episk känsla över matcherna och inte samma vanliga malande som är fallet just nu.