2018-08-03, 11:22
Medlem
Förutom den vanliga galan så har de ju UFC Fight night, UFC on Fox och eventuellt nån annan också.

Plus TUF, och alla nationella varianter, uk vs Aussie etc...

Ska erkännas att jag inte kollat på länge, men känns som att det inte finns några intressanta publikvänliga stjärnor - eventuellt Connor mcG då...?

Annat var det för 10-20 år sedan.

Idag är typ alla renodlade MMA fighters som tränat mma från första början, så allt de gör är ju samma sak hela tiden.
Citera
2018-08-03, 11:43
Medlem
Hencuckens avatar
För mig så blev intresset svalare när alltför många kända namn lämnade UFC för olika anledningar. Kvar blev massvis med nya fighters som man inte känner något för. Sen så är det så tråkigt när utvecklingen har gått mot WWE hållet där de ska prata skit om varandra och slåss utanför ringen och sånt skit. Detta hör inte hemma i en sport. Där visar man "sportmanship" och så var det också innan. Nu är det bara patetiskt!

Jag ser dock fortfarande de flesta galor men inte så noga som jag brukade göra.
Citera
2018-08-03, 12:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
För mig så blev intresset svalare när alltför många kända namn lämnade UFC för olika anledningar. Kvar blev massvis med nya fighters som man inte känner något för. Sen så är det så tråkigt när utvecklingen har gått mot WWE hållet där de ska prata skit om varandra och slåss utanför ringen och sånt skit. Detta hör inte hemma i en sport. Där visar man "sportmanship" och så var det också innan. Nu är det bara patetiskt!

Jag ser dock fortfarande de flesta galor men inte så noga som jag brukade göra.
Så tycker de flesta. USADA tog Jon Jones, Anderson Silva, Machida mfl ifrån oss. Fighters som Alex, Brock Lesnar och GSP har semilagt av och några andra gick till Bellator. Men frågan är hur UFC ska få fram nya stjärnor.

Varför inte ha en 10 månaders säsong där man varje juni efter 2 månader brakstartar med en 16 mansturnering. Alla 8 matcherna behöver inte gå den första galan men man skulle kunna inleda exempelvis en ww-turnering med 3 matcher. 2a rankade Darren Till vs Gunnar Nelson , RDA vs Cowboy Cerrone och Jorge Masvidal vs Santiago Ponzinibbio . 1 månad senare har man 3 matcher till och 2 månader senare de 2 avslutande kvartsfinalerna. Det här hade gett buzz. Under april-juni hade man spekulerat i olika matchups, likt inför ett fotbollsvm eller ett nba-slutspel. Hela turneringen avgörs i december.

Samtidigt börjar man en till turnering exempelvis i LHW i Oktober. Den avgörs I den sista galan för 10 månaderssäsongen i början av april. Under hela 10 månaderssäsongen fortsätter så klart kampen om de andra bältena som vanligt. I juni det året börjar en ny turnering, den här gången i LW och i oktober en i MW. Så här fortsätter det varje år. Man kan skippa de minst populära viktklasserna om man anser att det inte finns intresse att för turneringar i viktlasser som flyweigt där det egentligen bara är Mighty mouses matcher som folk ser. Det här skulle få till följd att varje viktklass har en turnering ungefär vart 4 år. Det hade gett en episk känsla över matcherna och inte samma vanliga malande som är fallet just nu.
Citera
2018-08-03, 12:12
Bannlyst
Det spårade ur när de började med två bälten skiten...sedan dess har det bara gått neråt.

Man märker hur desperata de är för de gör superfights hela tiden...
Ända sedan nya ägarna tog över har det varit skit.
Senast redigerad av Mass.hysteria 2018-08-03 kl. 12:15.
Citera
2018-08-03, 13:26
Medlem
Jernmaskens avatar
Är det inte så som någon delvis påstår att det saknas ett par tre feta namn? Några riktiga superstjärnor är ju aldrig fel liksom. Kolla den traditionella boxningen där ett par namn alltid har funnits. Man har alltid kunnat välja vem man vill hålla på.
Citera
2018-08-03, 14:16
Medlem
Nicke08s avatar
Det har tyvärr blivit inflation i galorna och events.
Det har blivit riktigt utspätt. Gaphalsarna ges utrymme. Dessa typer som beter sig exakt som kvinnliga drama queens och ges all plats. Detta gör att rejäla karlar slutar glo. Nästan värre än fotboll.

Tillbaka till skrivbordet. Gör om.

Det var inte längesedan detta var den mest spännande underground sporten alla kategorier.

Nu nästan som circus. Tragiskt.
Citera
2018-08-03, 16:12
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Det spårade ur när de började med två bälten skiten...sedan dess har det bara gått neråt.

Man märker hur desperata de är för de gör superfights hela tiden...
Ända sedan nya ägarna tog över har det varit skit.
Jag håller med. Hur många viktklasser har de nu? 15 st? Och nu när de ger interimtitlar till höger och vänster snurrar det väl runt 20 bälten. Det är så det nya UFC verkar jobba. Snabba cash genom att dela ut nya bälten, klassisk inflation. Nu är inte ett bälte värt lika mycket längre och man har knappt koll på vem som är mästaren och vem som är interrim, eller både och. Det håller helt enkelt inte mer än något år att hålla på så.
Citera
2018-08-03, 16:13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Är det inte så som någon delvis påstår att det saknas ett par tre feta namn? Några riktiga superstjärnor är ju aldrig fel liksom. Kolla den traditionella boxningen där ett par namn alltid har funnits. Man har alltid kunnat välja vem man vill hålla på.
Ja men hur ska de skapa dem, de verkar inte ha den förmågan längre.
Citera
2018-08-03, 16:18
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Det har tyvärr blivit inflation i galorna och events.
Det har blivit riktigt utspätt. Gaphalsarna ges utrymme. Dessa typer som beter sig exakt som kvinnliga drama queens och ges all plats. Detta gör att rejäla karlar slutar glo. Nästan värre än fotboll.

Tillbaka till skrivbordet. Gör om.

Det var inte längesedan detta var den mest spännande underground sporten alla kategorier.

Nu nästan som circus. Tragiskt.
Jag håller med om att det är för många galor, och det är för många galor som saknar relevans. Det är dessutom som du säger för mycket fjantigt och ofta uselt skitsnack som premieras. Jag tror att turneringar kan råda bot på det till viss del. Du kan vara en tyst hårt arbetande ryss, men slår du dig ända fram till finalen i en 16 mans turnering så blir du en stjärna. Det är ingen matchmaker som bestämmer, inga töntiga twitterkrig som premieras och det är lätt att följa exakt vem han har slagit och varför just han ska ha den här platsen.
Citera
2018-08-03, 16:41
Bannlyst
Ja det har tagit ifrån för mycket av det som gör mma bra.
Storyn och värdet i att vara champ.

För mycket drama och skit.
Jag gillar när folk pratar skit och flippar ur på varandra.
Men nu har man nått en gräns när man bara gör det för show och för att man inte verkar fokusera på storyn.

I helgen blir det ett bra kort ändå tror jag.
Jag tror fan att Cody förlorar igen.
Ett till exempel på en som pratade till sig en titelfight utan att förtjäna den!
Citera
2018-08-03, 19:35
Medlem
withnonames avatar
En jävligt bra början vore ju UFC Moscow med Khabib och Conor. Jag får för mig att det är lite på gång eftersom Putin bjöd in Conor som en av sina gäster i Fotbolls-VM.
Citera
2018-08-03, 23:15
Medlem
mmas avatar
haha följer livesändningen från UFC ikväll där nyheter presenteras, självklart är Diaz sen och kommer in mitt under pågående konferens, han vet hur man stjäl focus haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in