Citat:
Ursprungligen postat av
Aston-Martin
Roligt om Gaethje skulle vinna. Men om Khabib tar detta så har vi en potentiell match mellan The "GOAT" Georges St. Pierre och Khabib om den ultimata GOAT titeln!
Vet inte om det är shysst mot GSP att möta Khabib i dennes prime om GOAT-titeln. Ser hellre matchbl mot Ferguson eller Conor 2 då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brottargalning
Känner lite samma sak. Längesen jag var så taggad på någon match.
Jag tror dock att det är en stor chans att det går till domslut. Gaethje kommer att vara taktiskt likt han varit i senaste matcher och inte försöka köra över någon. Om det är någon som blir avslutad i matchen tror jag det är störst chans att Khabib blir knockad. Men matchen känns dock väldigt 50/50. Khabib vinner någon rond med nedtagningar/press mot buren och Gaethje vinner någon rond med att hålla det stående. Frågan blir vem som orkar mest och plockar hem flest ronder.
Tror generellt sett att Gaethje har bättre kondis än Khabib, men har de brottats i tre fyra ronder är frågan hur mkt kondition Gaethje har kvar, oavsett hans all american meriter. Har gaetje lyckats hålla det stående, undvika bli pressad mot gallret har Khabib en vääääldigt jobbig round 5.