2020-10-23, 18:23
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Faan i mig så laddad jag är inför Khabib vs. Gaethje, kan inte komma ihåg ens då jag känt detta pirr inför en match, möjligtvis då Fedor Emelianenko fightades i Pride back in the days.

Känner lite samma sak. Längesen jag var så taggad på någon match.

Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Denna match tror jag kommer att bli Epic i någons favör dvs någon kommer vinna på antingen KO eller Submission, chansen att matchen går 5 ronder ser jag som liten.

Antingen så slaktar Gaethje Khabib stående eller så blir det en rear naked choke av Khabib och Gaethje kommer somna sött då han aldrig kommer tappa.

Jag tror dock att det är en stor chans att det går till domslut. Gaethje kommer att vara taktiskt likt han varit i senaste matcher och inte försöka köra över någon. Om det är någon som blir avslutad i matchen tror jag det är störst chans att Khabib blir knockad. Men matchen känns dock väldigt 50/50. Khabib vinner någon rond med nedtagningar/press mot buren och Gaethje vinner någon rond med att hålla det stående. Frågan blir vem som orkar mest och plockar hem flest ronder.
Citera
2020-10-23, 18:41
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Roligt om Gaethje skulle vinna. Men om Khabib tar detta så har vi en potentiell match mellan The "GOAT" Georges St. Pierre och Khabib om den ultimata GOAT titeln!

Vet inte om det är shysst mot GSP att möta Khabib i dennes prime om GOAT-titeln. Ser hellre matchbl mot Ferguson eller Conor 2 då.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Känner lite samma sak. Längesen jag var så taggad på någon match.

Jag tror dock att det är en stor chans att det går till domslut. Gaethje kommer att vara taktiskt likt han varit i senaste matcher och inte försöka köra över någon. Om det är någon som blir avslutad i matchen tror jag det är störst chans att Khabib blir knockad. Men matchen känns dock väldigt 50/50. Khabib vinner någon rond med nedtagningar/press mot buren och Gaethje vinner någon rond med att hålla det stående. Frågan blir vem som orkar mest och plockar hem flest ronder.

Tror generellt sett att Gaethje har bättre kondis än Khabib, men har de brottats i tre fyra ronder är frågan hur mkt kondition Gaethje har kvar, oavsett hans all american meriter. Har gaetje lyckats hålla det stående, undvika bli pressad mot gallret har Khabib en vääääldigt jobbig round 5.
Citera
2020-10-23, 20:04
Medlem
Mx_1337s avatar
Tror Khabib håller sitt obesegrade record mot Gaethje. Räknar inte ut den senare, tror bar aatt Khabib tillslut blir för mycket, som han alltid blivit för alla motståndare. Nyckeln att slå Gaethje har varit press stående. Desto längre matchen går desto fler misstag tenderar han att göra, och han renderar att mer och mer lita på att han kan ta segern via hjärta snarare än hjärna. Kostade honom segern mot Alvarez, en match hna borde vunnit. Också ngot som Poirier utnyttjade framgångsrikt. Khabib har inte striking att ta över stående mot Gaethje kan han sätta samma press som de andra gjort kommer han ha närmare till sina nedtagningar.

Vore kul att tänka sig hur Gaethje smäller honom med en överhandshöger i tredje ronden. Inte för att jag ogillar Khabib eller ens gillar Gaethje särskilt, mer än att han är väldigt underhållande, utan för att det är kul med upsets.
Men i realiteten känns det otroligt.

I övrigt hoppas jag på Whittaker. Hoppas att Volkov/Harris blir en bra match, att Ankalaev/Cutelaba 2 blir underhllande och icke-kontroversiell. Struve/Tuivasa känns som do or die för båda, för Struve för att karriären börjar närma sig slut, för Tuivasa för att han då spolat hela, (den relativt stora) hypen han hade för några år sen. Wood/Kenney (som ser ut som en mini-Gaethje) tror jag blir en bra fight också.
Citera
2020-10-24, 10:19
Medlem
shbous avatar
Vad säger ni? Nog ser det allt lite shady ut, men hade vart surt om matchen fått avbrytas.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-viktnedgangen
Citera
2020-10-24, 12:51
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Vad säger ni? Nog ser det allt lite shady ut, men hade vart surt om matchen fått avbrytas.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-viktnedgangen

Det där är ju solklart slarv av den som skulle kontrollera vikten. Han skulle vänta tills den där pinnen stabiliserade sig. Nu avbröt han när den fortfarande rörde sig. Pinnen skulle kanske åka ner och Khabib hade klarat vikten men det får vi aldrig veta och nu lär det dyka upp en massa konspirationsteorier.
Citera
2020-10-24, 12:54
Bannlyst
Khabib kommer bli förlöjligad ikväll. Går det att se skiten på ViaPlay med sportpaketet?
Citera
2020-10-24, 13:32
Medlem
Du kan se den på Viasat om du Total eller Sport
Citera
2020-10-24, 13:33
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Det där är ju solklart slarv av den som skulle kontrollera vikten. Han skulle vänta tills den där pinnen stabiliserade sig. Nu avbröt han när den fortfarande rörde sig. Pinnen skulle kanske åka ner och Khabib hade klarat vikten men det får vi aldrig veta och nu lär det dyka upp en massa konspirationsteorier.

Ja, slarv eller order från chief Dana? Gick jäkligt snabbt att höja motvikten.
Citera
2020-10-24, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Du kan se den på Viasat om du Total eller Sport
Tack!
Citera
2020-10-24, 15:31
Medlem
Aston-Martins avatar
Ikväll, Insha'Allah and still.
Citera
2020-10-24, 17:12
Medlem
barkies avatar
Är inget fan av Khabib - men han kommer vinna övertygande.
Kommer se ut som matchen mot Poirer. Press, nedtagning, försök till scrambles från Justin och till slut kommer han inte orka.

Ser ingen som tar honom i LW idag. Han är alldeles för stor för divisionen och oktagonen är en enorm fördel för grapplern.

De känns själv när man tränar på TKD hur instängd man blir mot en riktigt skicklig brottare. Man gör allt rätt men det går inte ändå.

Skulle gärna se McGregor mot Khabib igen. Tycker Conor gjort den allra bästa prestationen mot Khabib hittills. Dessutom då han var helt bäng. En skarp MCG vs khabib är en fet match.
Citera
2020-10-24, 17:17
Medlem
ALZIRs avatar
Står att det börjar 16:30 svensk tid men hittar ingen kanal som sänder det.

Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in