2022-04-10, 18:14
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Blev mer förvånad att Madsen plockade hem en vinst med 30-27 hos två av domarna. Den killen har alltid stolpe in av någon oklar anledning.

Var förvånande faktiskt. Solklar 29-28 vinst för Madsen.

Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Khamzat får inga större problem med Colby som är en poäng och volymfighter. Han avslutar inte Chimaev,aldrig. Däremot så ser jag Usman som en ganska läskig motståndare och likadant med Izzy om han skulle gå upp som har räckvidd på honom och är en fantastisk distansfighter. Jag tror han dock koncentrerar sig på 170 nu.

Instämmer om analysen gällande Khazmat - Colby.

Fattar inte varför så många snackar om Izzy - Khamzat dock?

Kom igen för fan... Många i 185 divisionen skulle kunna plocka Khamzat...

Vettori, Paulo Costa, Whittaker, Cannonier... Listan kan göras längre..
Senast redigerad av bobo909 2022-04-10 kl. 18:17.
Citera
2022-04-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Jävlar trodde inte han var så gammal
Känns mer då som han försöker casha in i slutet av sin karriär med sitt snack om flytt till USA och the american dream
Madsen ville börja med MMA tidigare men jag har för mig att han inte fick det för det danska brottningsförbundet sålänge han brottades i landslaget eller något dyl och valde då brottningen framför MMA, då han var så förbannat bra på det.

Det finns en minidokumentär om "The Olympian" på Viaplay där han förklarar läget och varför han ville testa på lyckan i MMA när brottningskarriären var över.

Någon ny Martin Kampmaan kommer han dock aldrig att bli då han har åldern emot sig.

Han är 37 år och långtifrån en allround MMA fighter på långa vägar. Dessutom är han orankad fortfarande och fightas i UFC:s kanske tuffaste viktklass.
Citera
2022-04-10, 20:26
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Vad är Andreas Michael för coach? Skricker som en tolvåring och plus att Khamzat gör raka motsatsen till vad han säger.

Khamzat behöver en ny coach som kan städa upp hans defensiva striking om det här ska hålla, inte en apa som tjuter.
Låter exakt som när Gustafsson var i ropet. Förlorade (förvisso mot extremt tufft motstånd och två jättejämna fighter) när det gällde som mest. Hans förlust mot Rumble var för Andreas Michael skrek på engelska vad Gustafsson skulle göra.... Vilket Rumble snappade upp. Tur att han tar det på svenska nu iaf. Höll dock med honom när han skrek "sluta slåss!" Det kostade ju nästan Cumshot matchen.

Jag visste faktiskt inte att Cumshot INTE är svensk medborgare. Har ifrågasatt detta förut och blivit idiotförklarad "klart han är" har folk skrivit till mig. Men tydligen är så inte fallet. Han sa "my country i intervjun" och snackade ryska... Chefen för UFC kallade honom för ryss. Varför tävlar han under svensk flagg? Det är som att jag som svensk skulle åka till Kanada och träna där, inte ha medborgarskap men tävla under knadensisk flagg. Helt orimligt.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2022-04-10 kl. 20:29.
Citera
2022-04-10, 20:30
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Khamzat får inga större problem med Colby som är en poäng och volymfighter. Han avslutar inte Chimaev,aldrig. Däremot så ser jag Usman som en ganska läskig motståndare och likadant med Izzy om han skulle gå upp som har räckvidd på honom och är en fantastisk distansfighter. Jag tror han dock koncentrerar sig på 170 nu.

Izzy hade garanterat knockat Khamzat om matchen utspelat sig stående, jag tror dock att Khamzat kommer tokdyka direkt om den matchen blir aktuell, då kommer Izzy åka på en förlust på samma sätt som när han testade lyckan i lättungvikt. Större chans för Khamzat att bli mästare i mellanvikten.

Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Kom igen för fan... Många i 185 divisionen skulle kunna plocka Khamzat...

Vettori, Paulo Costa, Whittaker, Cannonier... Listan kan göras längre..

Stora skillnaden på weltervikten och mellanvikten är att toppen av weltervikten domineras av brottare medan toppen av mellanvikten domineras av strikers. Av de du nämnt är det bara Whittaker med brottningsbakgrund, och det är brottning i Australien det handlar om.
Citera
2022-04-10, 20:38
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Stora skillnaden på weltervikten och mellanvikten är att toppen av weltervikten domineras av brottare medan toppen av mellanvikten domineras av strikers. Av de du nämnt är det bara Whittaker med brottningsbakgrund, och det är brottning i Australien det handlar om.

Dock hade ju Khamzat inte haft storleks och styrke övertaget emot dessa nämnda...

Tror inte en suck på att Khamzat skulle gå in och brotta ner Vettori bara sådär... Heller inte ett power house som Costa, trots att hans ground game inte är att tala om.

Om han inte lyckas ta ner en LHW som Burns "egentligen" är har jag svårt att se det...

Vet inte, någon tidigare i tråden nämnde att Khamzat körde över Jack i deras brottningsmatch, men som jag nämnde direkt efter den brottningsmatchen var jag mer imponerad av Jack än Khamzat.

Ja, rätt väg att ta är självklart att fortsätta i WW divisionen som han uppenbarligen inte har något problem med att nå viktmässigt, annars kan det bli pannkaka likt när Izzy gick upp och utmanade Jan.
Citera
2022-04-10, 20:49
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Colby lär inte avsluta Chimaev nej. Men att säga att han "inte får större problem" skämtar du eller? Tom. Usman hade problem med Colby och trots att Usman vunnit mot Colby två gånger känner Usman att en tredje fight kan vara aktuell för han inte känner sig nöjd med att det var så jämnt.

Om Burns gav Chimaev problem så kommer fan Colby ge Chimaev problem.
Citera
2022-04-10, 20:55
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Colby lär inte avsluta Chimaev nej. Men att säga att han "inte får större problem" skämtar du eller? Tom. Usman hade problem med Colby och trots att Usman vunnit mot Colby två gånger känner Usman att en tredje fight kan vara aktuell för han inte känner sig nöjd med att det var så jämnt.

Kommer självklart inte bli en walk in the park, men matchningen känns ändå till Khamzats fördel.

Jag trodde mer på Burns isf än vad jag skulle göra på Colby, mestadels för knockout powern han besitter, inte så mycket för submissions hoten.

Men ja, rätt sjukt att man räknar ut en fighter som Colby egentligen Han hade ju garanterat varit champ om nu inte Usman härjat under samma epok.
Citera
2022-04-11, 00:33
Bannlyst

https://i.imgur.com/YhZc3Cu.png
Citera
2022-04-11, 00:34
Medlem
Mx_1337s avatar
Khamzat fick ett rejält test. Tur att han kunde kriga sig genom det. Inte den smartaste insatsen eftersom han i princip slängde den offensiva brottningen efter första ronden. Så fort han fick försvara nedtagningar såg man hur mycket starkare och bättre brottning han har. Men valet att fortsätta så funkade ju också. En hel del stryk dock. Mot bättre brottare (Usman, Covington) kan det bli svårt om han inte får lycka med sina nedtagningar. Bra insats dock!

Hoppades på Korean Zombie, men Volkanovski var en helt annan nivå där ute, riktigt kliniskt. Känns som om Zombies bästa dagar var många år sen nu.
Sterling fixade till historiken mot Yan, även om det var jämnt. Tycker domslutet var korrekt dock.

Kul att se att Oleinik fortfarande är boa constrictor. Börjar man grapplas med honom på det där viset får man skylla sig själv. 60 segrar!

Mark O. Madsen såg bra ut. Ser dock alltid ut som att han borde ha en växel till och det blir jämnare än vad det borde. För att vara silvermedaljör från OS så har han ändå ganska svårt att dominera brottningen. Har själv alltid tyckt att grekisk-romerska brottare sett ut att ha svårare i MMA än fristilsbrottare, något som jag tycker syns på Madsen.

En av de bästa galorna med så många domslut jag sett på länge.
Citera
2022-04-11, 05:58
Medlem
Gavins-Friends avatar
Sett Aljo vs Yan nu. Yan blev rånad.

Alltid denna jävla Sal D'Amoto. Hur fan kan han fortfarande få bestämma!? Det han skriver ner=verkligheten är tvärtom.

Yan tog rond 4 och 5 solklart. Aljo tog rond 2 och 3 solklart. Första var jämnast men ganska klart att Yan tog den.
Citera
2022-04-11, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja man suger verkligen om man plockar hem en vinst över världstvåan i UFC:s welterviktsdivision efter att endast ha tävlat i MMA sen typ 2018 och bara gått 11 proffsmatcher matcher 🤔

Menade inte riktigt det jag skrev.

Men han har fortfarande inte IQ för att komma långt och det såg man igår.

Khamzat är säkert en bra människa som gillar hjälpa hemlösa och allt det där,men det räcker inte tyvärr.

Burns visade tydligt att Khamzat är en medioker bara.

Det kommer inte varken bli någon bälte på welterweight eller middleweight.

Och som sagt,han ska inte ens tänka på Adesanya mer.

Om han inte vill ha ett nytt ansikte förstås haha
Citera
2022-04-11, 07:07
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend

Nej skämtar definitivt inte. Tror Chimaev har stor fördel stående med den boxning han visade upp och särskilt då jabb (även från southpaw). Colby är inte ens i närheten av Burns eller Usmans slagstyrka. Hur ska han ge Chimaev problem tänker du?
Senast redigerad av withnonam3 2022-04-11 kl. 07:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in